LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
NMD3206 | Yeni Medya İçin Belgesel Haber Üretimi | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilerin belgesel gazeteciliğinin temellerini kavramasını ve görsel hafızalarını geliştirmelerini amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler; - belgesel film yapımının temel unsurlarına dair bilgi sahibi olacaklar, - öykülemenin habercilik ve belgeselcilikte oynayabileceği spesifik rollere dair dağarcıklarını genişletecekler, - yeni medya teknolojilerinin belgesel filmcilere sağlamış olduğu teknik imkanları kavrayacaklar, - yeni anlatısal ve / veya deneysel belgesel yapım yöntemlerine dair birinci el deneyim kazanacaklar, - takımlar halinde çalışarak bir interaktif belgesel üretecekler. |
Bu ders haber, belgesel ve yeni medyanın kesişiminden oluşan alanı keşfedip bu alanda uygulamalar yapmak üzerine kuruludur. Ders kapsamında, belgesel filmciliğin unsurlarına dair bir tartışmayı müteakip yeni medyanın sağladığı olanakların bu janrda nasıl kullanılabileceğine dair analizler yapılacaktır. İletişimcilerin günümüzde kullanabileceği medyalararası öyküleme, kitlekaynak, interaktivite ve konum-tabanlı uygulamalar gibi teknolojilerin ve bu teknolojilerin belgeselcilere sağladığı olanakların etraflıca incelenmesinin ardından, öğrencilerden gruplar halinde çalışarak bir dizi anlatısal ve / veya deneysel belgesel formatında eserler oluşturmaları beklenecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş ve Dersin Tanıtımı | |
2) | Ulus-devletin inşasında belgesellerin rolü | |
3) | Belgesel ve mübadele | |
4) | Ulusal kutlamalar ve belgesel haberciliği | |
5) | Siyasal partiler, seçimler ve belgesel | |
6) | Toplumsal hareketler ve belgesel | |
7) | Siyasi kriz dönemlerinde belgesel gazeteciliği | |
8) | Vize sınavının analizi ve değerlendirilmesi | |
9) | Anti-demokratik hareketler üzerine belgeseller | |
10) | İşçi hareketleri ve belgesel gazeteciliği | |
11) | Tarihi siyasi olaylar hakkında belgeseller | |
12) | Belgesel aracılığıyla tarih aktarımı ve bellek | |
13) | Toplumsal barış için belgesel üretimi | |
14) | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 124 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |