Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse giriş: Sesli sunum; radyo haberleri, Televizyon için sunum: televizyon haberlerinin gücü, Ne? Nerede? Ne Zaman? Neden? Nasıl? Kim?, Kablolu yayıncılığa giriş, "Lead" yazma |
|
2) |
Haber toplama: nereden geliyor?, Modern gazetecilikte ve mahremiyet konularında etik, haber merkezi sorumlulukları ve görevleri, "Lead" yazma ve başlı başına televizyon için hikaye üretme, TV için sinopsis üretme, ses seçiminin ve kullanımının ilkeleri |
|
3) |
Sesinizi kullanma, Haber bülteni zorlukları, Son dakika haberleri, Basın toplantıları |
|
4) |
Kaynaklar ve bir söyleşiden olabildiğince bilgi toplamak, Farklı kaynaklarla aynı anda çalışma |
|
5) |
TV haberi yazımı, çekimi, çerçeveleme ve kurgulama, Bir hikaye nasıl satılır? |
|
6) |
Ticari meseleler: reytingler, satış, herkes nasıl para kazanıyor, sponsorlu içerik, Takım çalışması: bir ekiple nasıl çalışılır, prodüktörler, yardımcı prodüktörler, ünlü sunucular, muhabirler, haber masası, fotoğrafçılar ve yönetim, Çerçeveleme üzerine çalışma, TV röportajının ilkeleri |
|
7) |
Gözden geçirme: radyo ve tv yazımı |
|
8) |
Grafik için yaratma ve yazma, video için yazma, Grafikli ve videolu hikaye üretme |
|
9) |
Çekim ve kurgulama, Dijital için yazıma giriş |
|
10) |
Dijital hikayeler için fotoğraf çekme ve çerçeveleme, başlık ve spot yazma, manşet alma için çalışma |
|
11) |
Dijital hikayelerin farklı türleri, Özel dijital prodüksiyonlar: "Dinner around the world and Chinatown", 11 Eylül saldırılarında medyada ses kullanımı, Pratik: son dakika haberleri için hızlı yazım, farklı formatlarda yapacağınız hikayeler için detaylı "pitch" yazma |
|
12) |
Radyo, televizyon ve dijital için yazım atölyesi |
|
13) |
Spor haberi ve ekonomi haberi yazımı |
|
14) |
Dönemin gözden geçirilmesi |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. |
|
2) |
Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. |
|
3) |
Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. |
|
4) |
Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek |
|
5) |
İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. |
|
6) |
Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. |
|
7) |
İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. |
|
8) |
İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. |
|
9) |
Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |
|
10) |
Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. |
|
11) |
Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. |
|
12) |
Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. |
|
13) |
Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. |
|
14) |
Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. |
|