HEMŞİRELİK (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECO3577 | Sağlık Ekonomisi | Güz |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ÇAĞLAR YURTSEVEN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı sağlık ekonomisi hakkında temel bilgileri vermektir. Ayrıca sağlık sektöründe karşılaşılan sorunları ekonomik açıdan analiz etmek ve çözmek dersin diğer amacıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Sağlık ekonomisinin temel kavram ve konularına hakim olabilecek, 2. Sağlık ekonomisi literatürünü ders içerikleri çerçevesinde detaylı şekilde araştırma becerisi edinebilecek, 3. Mikroekonominin temel araçlarını ve tekniklerini sağlık piyasasına uygulayabilecek, 4. Sağlık hizmetlerinin arz ve talebini etkileyen temel faktörleri öğrenecek, 5. Sağlık politikalarının ve reformlarının ekonomik boyutunu değerlendirebileceklerdir. |
Bu derste, sağlık ekonomisinin temel kavramları, sağlık ekonomisinde kullanılacak temel mikroekonomik araçlar ve istatistiki metodlar öğretildikten sonra, sağlığın arz ve talep yapısına giriş yapılacaktır. Aynı zamanda dönem boyunca sağlık hizmetlerinin finansmanı, sağlık ile ilgili politikalar ve devletin rolü tartışılacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Temel Kavramlar ve Mikroekonomik Araçlar | Bölüm 1, Health Economics |
2) | Temel Kavramlar ve Mikroekonomik Araçlar | Bölüm 1, Health Economics |
3) | Sağlık Ekonomisi ve İstatistiki Metodlar | Bölüm 2, Health Economics |
4) | Sağlık Ekonomisi ve İstatistiki Metodlar | Bölüm 2, Health Economics |
5) | Sağlık Üretim Fonksiyonu | Bölüm 2 & 3, Health Economics |
6) | Sağlık Hizmetlerinde Talep ve Fiyat | Bölüm 4, Health Economics |
7) | Vize | |
8) | Sağlık Hizmetlerinde Talep ve Gelir | Bölüm 4, Health Economics |
9) | Sağlık Hizmetleri Talebi Uygulamaları | Bölüm 5, Health Economics |
10) | Sağlık Hizmetlerinde Arz ve Fiyat: Üretim Süreci Maliyeti ve Verimlilik | Bölüm 6 & 7, Health Economics |
11) | Sağlık Hizmetlerinde Arz: Teknoloji, Kalite, ve Hizmete Erişim | Bölüm 8 & 9, Health Economics |
12) | Sağlık Hizmetleri Finansmanı | Bölüm 10, Health Economics |
13) | Sağlık Ekonomisi ve Sağlık Politikası | Bölüm 11, Health Economics |
14) | Sağlık Sektöründe Devletin ve Pazarın Rolü | Bölüm 12, Health Economics |
Ders Notları / Kitaplar: | Health Economics, Charles E. Phelps, Addison Wesley; 5th edition (2012). Pearson Press |
Diğer Kaynaklar: | Health Economics, Second Edition by Frank A. Sloan and Chee-Ruey Hsieh. The MIT Press, 2016. The Handbook of Health Economics, Anthony J. Culyer and Joseph P. Newhouse, eds., Elsevier Science, 2000. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 146 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. | |
2) | Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. | |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. | |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | |
8) | Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. | |
9) | Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. | |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | |
12) | Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. |