AMERİKAN KÜLTÜRÜ VE EDEBİYATI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECO3577 | Sağlık Ekonomisi | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ÇAĞLAR YURTSEVEN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı sağlık ekonomisi hakkında temel bilgileri vermektir. Ayrıca sağlık sektöründe karşılaşılan sorunları ekonomik açıdan analiz etmek ve çözmek dersin diğer amacıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Sağlık ekonomisinin temel kavram ve konularına hakim olabilecek, 2. Sağlık ekonomisi literatürünü ders içerikleri çerçevesinde detaylı şekilde araştırma becerisi edinebilecek, 3. Mikroekonominin temel araçlarını ve tekniklerini sağlık piyasasına uygulayabilecek, 4. Sağlık hizmetlerinin arz ve talebini etkileyen temel faktörleri öğrenecek, 5. Sağlık politikalarının ve reformlarının ekonomik boyutunu değerlendirebileceklerdir. |
Bu derste, sağlık ekonomisinin temel kavramları, sağlık ekonomisinde kullanılacak temel mikroekonomik araçlar ve istatistiki metodlar öğretildikten sonra, sağlığın arz ve talep yapısına giriş yapılacaktır. Aynı zamanda dönem boyunca sağlık hizmetlerinin finansmanı, sağlık ile ilgili politikalar ve devletin rolü tartışılacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Temel Kavramlar ve Mikroekonomik Araçlar | Bölüm 1, Health Economics |
2) | Temel Kavramlar ve Mikroekonomik Araçlar | Bölüm 1, Health Economics |
3) | Sağlık Ekonomisi ve İstatistiki Metodlar | Bölüm 2, Health Economics |
4) | Sağlık Ekonomisi ve İstatistiki Metodlar | Bölüm 2, Health Economics |
5) | Sağlık Üretim Fonksiyonu | Bölüm 2 & 3, Health Economics |
6) | Sağlık Hizmetlerinde Talep ve Fiyat | Bölüm 4, Health Economics |
7) | Vize | |
8) | Sağlık Hizmetlerinde Talep ve Gelir | Bölüm 4, Health Economics |
9) | Sağlık Hizmetleri Talebi Uygulamaları | Bölüm 5, Health Economics |
10) | Sağlık Hizmetlerinde Arz ve Fiyat: Üretim Süreci Maliyeti ve Verimlilik | Bölüm 6 & 7, Health Economics |
11) | Sağlık Hizmetlerinde Arz: Teknoloji, Kalite, ve Hizmete Erişim | Bölüm 8 & 9, Health Economics |
12) | Sağlık Hizmetleri Finansmanı | Bölüm 10, Health Economics |
13) | Sağlık Ekonomisi ve Sağlık Politikası | Bölüm 11, Health Economics |
14) | Sağlık Sektöründe Devletin ve Pazarın Rolü | Bölüm 12, Health Economics |
Ders Notları / Kitaplar: | Health Economics, Charles E. Phelps, Addison Wesley; 5th edition (2012). Pearson Press |
Diğer Kaynaklar: | Health Economics, Second Edition by Frank A. Sloan and Chee-Ruey Hsieh. The MIT Press, 2016. The Handbook of Health Economics, Anthony J. Culyer and Joseph P. Newhouse, eds., Elsevier Science, 2000. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 146 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mezun olduktan sonra, öğrenciler araştırma yapmak, araştırma tekniklerini ve araç-gereçlerini kullanmak, sorun çözmek ve etkin bir şekilde iletişebilmek ve iş yerine bu becerilerini aktarmak özelliklerini edinmiş; | |
2) | ...belirli anahtar meselelerde akıcı bir İngilizce ile tartışma becerisini geliştirmiş; | |
3) | ...ileri düzeyde bir üslup bilgisi ile yazılı belgeler oluşturma becerisini geliştirmiş; | 4 |
4) | ...Amerikan ve İngiliz edebiyatı kanonundaki temel yapıtlar hakkında geniş bilgi edinmiş; | 4 |
5) | ...Amerikan ve İngiliz edebiyatlarının zor ve seçme metinlerinin ileri düzeyde analizlerini, sentezlerini yapıp eleştirme becerisini geliştirmiş; | 4 |
6) | ...çağdaş Amerikan kültürü hakkında derinlikli bir anlayış geliştirmiş; | 3 |
7) | ...farklı edebi metinler ve belgeler arasındaki ilişkileri ve önemli bağlantıları kurma ve disiplinler arası bir tavır geliştirme becerisini edinmiş; | 3 |
8) | ...bireysel olarak ya da takım halinde projeler geliştirmeyi öğrenmiş; | 3 |
9) | ...bilgi ve birikimlerini hayata uygulamayı ve disiplinler arası konularda çözüm üretmek ve araştırmaları sonuca ulaştırma konularında da beceriler edinmiş olacaklardır. | 4 |