KENTSEL SİSTEMLER VE ULAŞTIRMA YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
KSU5424 | Raylı Ulaşım Cer Sistemleri | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi NİLGÜN CAMKESEN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Öğrencilere raylı taşıtların mekaniği, raylı taşıt cer motorları ve sürücüleri, raylı ulaşım taşıtları için motor ve sürücü belirlenmesi konularında bilgi vermek |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayan yüksek lisans öğrencileri aşağıdaki konularda bilgi, beceri ve yetkinlik kazanırlar; 1. Raylı taşıma sistemlerinin mekaniği 2. Raylı taşıtların motor ve sürücülerinin belirlenmesi 3. Alternatif ve doğru akım cer motorları , sürücüler ve kontrol sistemleri 4. Metro ve tramvaylar için cer motor ve sürücüleri 5. Frenleme teknolojileri |
Demiryolu taşıma mekaniği, Demiryolu araçları için cer motor ve sürücü belirlenmesi, DA cer motorları ve sürücüleri, DA Cer motor kontrol sistemleri, AA cer motorları ve sürücü sistemleri, Senkron cer motorları ve kontrol sistemleri, Asenkron cer motorları, Asenkron cer motor kontrol sistemleri, AA şebekeden beslenen demiryolu araçları, Dizel-elektrik tahrikli araçlarda kontrol sistemleri, Şehiriçi ve hafif raylı sistem araçlarında kullanılan cer motor ve sürücüleri, Metro araçları ve düşük tabanlı araçlarda kullanılan cer motor ve sürücüleri, Frenleme teknolojileri, Raylı sistemlerin diğer türleri. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Demiryolu taşıma mekaniği | |
2) | Demiryolu araçları için cer motor ve sürücü belirlenmesi | |
3) | DA cer motorları ve sürücüleri | |
4) | DA Cer motor kontrol sistemleri | |
5) | AA Cer Motorları ve Sürücü Sistemleri | |
6) | Senkron Cer Motorları ve kontrol sistemleri | |
7) | Asenkron Cer Motorları | |
8) | Asenkron Cer Motor kontrol sistemleri | |
9) | AA şebekeden beslenen demiryolu araçları | |
10) | Dizel-Elektrik Tahrikli araçlarda kontrol sistemleri | |
11) | Şehiriçi ve hafif raylı sistem araçlarında kullanılan cer motor ve sürücüleri | |
12) | Metro araçları düşük tabanlı araçlarda kullanılan cer motor ve sürücüleri | |
13) | Frenleme teknolojileri | |
14) | Raylı Sistemlerin diğer tipleri |
Ders Notları / Kitaplar: | Derste Verilen Notlar / Lecture Notes |
Diğer Kaynaklar: | "Electric Traction-Motive Power and Energy Supply”, A Steimel, 2008, ISBN:978-3-8356-3132-8 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 4 | % 10 |
Ödev | 5 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 10 | 6 | 60 |
Ödevler | 5 | 20 | 100 |
Küçük Sınavlar | 4 | 10 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 270 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ulaştırma kapsamında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alanda veya ilgili yan alanlarda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek. | |
2) | Ulaştırma içerikli mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak. | |
3) | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalığa sahiptir; gerektiğinde bunları incelemek ve öğrenmek. | |
4) | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlamak ve uygulamak; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirmek. | |
5) | Mühendislik problemlerini kurgulamak, çözmek için yöntem geliştirmek ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamak. | |
6) | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirmek; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirmek. | |
7) | Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarmak; bir yabancı dili anlama, okuma ve yazmayı en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurmak. | |
8) | Teknoloji uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlamak. Teknoloji alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları, etkileri ve sonuçlarını listelemek. | |
9) | Verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmek. | |
10) | Teknoloji alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşmak, bilgiyi değerlendirmek ve uygulamak. | |
11) | Tanımlanmış teknoloji problemlerini çözmek için yöntem geliştirmek ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygulamak. | |
12) | Modelleme ve deneysel araştırmaları uygulamak; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümlemek. |