KENTSEL SİSTEMLER VE ULAŞTIRMA YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
KSU5419 | Raylı Sistemler | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi NİLGÜN CAMKESEN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Kentsel Sistemler ve Ulaştırma Yönetimi tezli/tezsiz YL programı öğrencilerine raylı sistem mühendisliği konusunda genel bilgileri, altyapı ve üstyapı sistemleri ve bunların fonksiyonları, raylı sistem mühendisliğinin teknik terminolojisi konularında gerekli ön bilgileri vermek, böylece daha sonra alacakları detaylı bilgileri daha kolay anlamalarını sağlamak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenci; • Raylı Sistemler konusunda teknik terminoloji • Demiryolu araçlarında çekim mekaniği • Hat parametreleri, • Demiryolu altyapısı • Demiryolu araçları ve komponentleri • Demiryolu elektrifikasyon ve sinyalizasyonu • Raylı sistem araçlarının dinamiği ve kontrolü konularında temel bilgileri edinip, çalışmalarında kullanabilme becerisine sahip olacaktır. |
Demiryolu Altyapı ve Üstyapı Sistemleri. Hat Parametreleri. Raylı Sistem Araçlarının Komponentleri. Güç Aktarım Sistemleri. Raylı Sistem Elektrifikasyonu. Cer Gücü. Raylı Sistemlerde Sinyalizasyon. Raylı Sistem Araçlarının Kontrolü. Boji ve Fonksiyonu. Tekerlek Ray Etkileşimi. Deray Şartları. Raylı Sistem Araçlarının Dinamik Stabilitesi. Fren Sistemi. Diğer Yardımcı Komponentler ve Fonksiyonları. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Demiryolu Altyapı Sistemleri | |
2) | Demiryolu Üstyapı Sistemleri | |
3) | Hat Parametreleri | |
4) | Raylı Sistem Araçlarının Komponentleri | |
5) | Güç Aktarım Sistemleri | |
6) | Raylı Sistem Elektrifikasyonu | |
7) | Cer Gücü. Raylı Sistemlerde Sinyalizasyon | |
8) | Raylı Sistem Araçlarının Kontrolü | |
9) | Boji ve Fonksiyonu | |
10) | Tekerlek Ray Etkileşimi | |
11) | Deray Şartları | |
12) | Raylı Sistem Araçlarının Dinamik Stabilitesi | |
13) | Fren Sistemi | |
14) | Diğer Yardımcı Komponentler ve Fonksiyonları |
Ders Notları / Kitaplar: | Derste Verilen Notlar / Lecture Notes |
Diğer Kaynaklar: | Demiryolu Güngör EVREN 2002 Birsen Yayınları Practical Railway Engineering C. F. Bonett 2005 Imperial College Press Toprak İşleri ve Demiryolu Konu ve Problemleri İnal SEÇKİN 2001 Çağatay Yayınları Railway Engineering USA V.A. Profillidis, 1995 Cambridge University Press |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 4 | % 10 |
Ödev | 5 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 10 | 6 | 60 |
Ödevler | 5 | 20 | 100 |
Küçük Sınavlar | 4 | 10 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 270 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ulaştırma kapsamında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alanda veya ilgili yan alanlarda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek. | 5 |
2) | Ulaştırma içerikli mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak. | 5 |
3) | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalığa sahiptir; gerektiğinde bunları incelemek ve öğrenmek. | 5 |
4) | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlamak ve uygulamak; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirmek. | |
5) | Mühendislik problemlerini kurgulamak, çözmek için yöntem geliştirmek ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamak. | |
6) | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirmek; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirmek. | |
7) | Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarmak; bir yabancı dili anlama, okuma ve yazmayı en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurmak. | |
8) | Teknoloji uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlamak. Teknoloji alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları, etkileri ve sonuçlarını listelemek. | |
9) | Verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmek. | |
10) | Teknoloji alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşmak, bilgiyi değerlendirmek ve uygulamak. | |
11) | Tanımlanmış teknoloji problemlerini çözmek için yöntem geliştirmek ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygulamak. | |
12) | Modelleme ve deneysel araştırmaları uygulamak; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümlemek. |