ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POV3437 Hikaye Taslağı Bahar 2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. NAZLI EDA NOYAN CELAYİR
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bir hikaye panosu / storyboard, sinemasal bir çalışma (reel film, animasyon ya da reklam filmleri) projelendirilirken, çekimden önceki aşamadır. Desen ya da fotoğraf gibi çeşitli teknik ve yöntemlerle, filmi oluşturan planların tümünün filmin senaryo akışına göre düzenlenerek elde edilen teknik bir ön çalışmadır. Bir storyboard çalışması, sinemasal parametreler (kadraj-kamera ve oyuncuların hareketleri- planların biribirlerine bağlanması-planların süreleri-ses bilgileri gibi..) mümkün olduğu kadar kesinleştirilerek, filmin çekimini taslak olarak görselleştirmek amacını güder. Storyboard aşaması, hareketli görüntüye dair teknik ve görsel bilgileri içerdiğinden çekim ekipleri arasındaki iletişimi, çekim sürecindeki kurmakta çok büyük rol oynar. Bu derste storyboard uygulamaları yapılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Konsept görselleştirmek.
II. Görsel tasarım dilini anlamak ve uygulama becerisine sahip olmak.
III. Senaryo akışına göre taslak (kadraj-kamera ve oyuncuların hareketleri- planların biribirlerine bağlanması-planların süreleri-ses bilgileri gibi..) oluştururup bunu doğru şekilde görsel olarak ifade edebilmek.
IV. Sektörün beklenti ve gereksinimlerini uygulama ve sunumda profosyonel bir yaklaşım ve farkli medya ve teknolojilerin becerikli kullanımı ile karşılamak.

Dersin İçeriği

1. Hafta: Başta animasyon sineması olmak üzere, reel film ve özellikle de reklam filmlerinin çalışılma aşamasında kaçınılmaz bir adım olan storyboard disiplininin tanımlanması, örneklerle açıklanması ve bu konunun derste işleneceği sürecin saptanması.
2. Hafta: Öğrencilerin seçecekleri filmsel konuların tartışılıp senaryo formatına uygulamaları.
3. Hafta: senaryoların storyboard diline aktarılması süreci: sinema dili, planlar, kamera hareketleri, filmsel süre ve kahramanların saptanması.
4. Hafta: ister desen ister fotoğraflarla konunun kahramanlarının, ortam ve nesnelerinin kesinleştirilmiş görüntülerinin senaryoya göre storyboard formatına uyarlanması.
5. Hafta: ilk 4 haftalık bilgi ve malzemeyle storyboard uygulamaları ve ses, müzik ve efektlerin storyboarda katılımı.
6. Hafta: Storyboad uygulamasında planların anlamı, dizilimi ve süreleri üzerinde çalışma.
7. Hafta: Storyboard çalışmasının geliştirilmesi ve detaylandırılması.
8. Hafta: Storyboard çalışmasının geliştirilmesine devam ve ANİMATİK sürecinin tanımlanması. (planların, fiks olarak, montaj, diyalog ve ses unsurlarıyla filmin gerçek zamanlamasına göre dizilimi hakkında)
9. Hafta: Öğrencilerin storyboard çalışmalarını, filmsel zaman ve diyalogların da katılımıyla ANİMATİK sürecine dönüştürmeleri.
10. Hafta: Storyboard’ın animatik formatında geliştirilmesi.
11. Hafta: Storyboard’ın animatik formatında geliştirilmesine devam.
12. Hafta: Animatik çalışmaları üzerine sınıfın da katılımıyla kritikler ve düzeltmeler.
13. Hafta. Animatik çalışmaları üzerine sınıfın da katılımıyla kritikler ve düzeltmelere devam.
14. Hafta: Yapılan çalışmaların sınıfta, öğrencilerle birlikte değerlendirilmesi.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Handouts would be given weekly.
Harold Whitaker and Hohn Halas, Timing for animation Focal Press
Marcie Begleiter, From Word To Image
Peter Ettedgui, Production Design And Art Directiob Screencraft Focal Press
Treasures of Disney Animation Art Abbeville Press Publishers
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak
2) Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek
3) Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek
4) Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek
5) Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek
6) Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması
7) Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak
8) Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek
9) Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak
10) Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak
11) Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek
12) Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek