LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1432 | Özel Amaçlı İngilizce I | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. PERİHAN DUYGU TEKGÜL AKIN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Öğrencilere, kendi konu alanlarındaki akademik metinleri anlamaları ve dil bilgisi, sözcük bilgisi, kayıt, çalışma becerileri, söylem ve tür açısından disiplinin faaliyetlerine uygun dili göstermeleri için akademik kelime bilgisi ve okuma stratejileri sağlamak |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. bilinmeyen kelimeleri bağlamdan tahmin etmek 2. karmaşık cümle yapıları ve akademik ifadeler kullanmak 3. belirli bir dildeki hedef kitleyi, tonu ve amacı belirlemek 4. belirli bir dildeki tutarlılığı, bütünlüğü ve birliği analiz etmek 5. belirli bir dilde özetlemek 6. belirli bir dilde parafrazlamak 7. akademik yazının kurallarını ve kurallarını uygulamak 8. belirli bir dilde bir yazı parçası yazmak |
CEFR C Seviyesi tanımına dayalı ESP dil becerileri. Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: ders anlatımı, uygulama, bireysel çalışma, grup çalışması, teknoloji destekli öğrenme ve dijital kaynakların kullanımıdır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin gerekliliklerine, dönemlik ders planına, değerlendirme sistemine ve materyallerine giriş | |
2) | Kelime ve anlam | Dönemlik ders planında yazılıdır. |
3) | Kollakasyon-Eşdizimlilik | Dönemlik ders planında yazılıdır. |
4) | Akademik yazımda kurallar | Dönemlik ders planında yazılıdır. |
5) | Temel akademik kelime bilgisi | Dönemlik ders planında yazılıdır. |
6) | Akademik metinlerin yapısı | Dönemlik ders planında yazılıdır. |
7) | Özü okumak: Göz gezdirme, tarama ve dikkatli okuma | Dönemlik ders planında yazılıdır. |
8) | Ara Sınav Haftası | |
9) | Eleştirel okuma, kenar notları alma | Dönemlik ders planında yazılıdır. |
10) | Gerçek ve görüş | Dönemlik ders planında yazılıdır. |
11) | Mantıksal yanılgılar | Dönemlik ders planında yazılıdır. |
12) | Araştırma sürecine genel bakış | Dönemlik ders planında yazılıdır. |
13) | Başka kelimelerle ifade etme- | Dönemlik ders planında yazılıdır. |
14) | Özetleme |
Ders Notları / Kitaplar: | Complied Course Materials, OUP and CUP materials, and Internet sources |
Diğer Kaynaklar: | Stated in the syllabus. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 3 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 4 | 48 |
Küçük Sınavlar | 3 | 10 | 30 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 119 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 3 |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |