LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ALD5019 | Çocuk Sağlığı ve Bakım | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ARZU BUYRUK GENÇ |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, çocukların fiziksel, ruhsal ve sosyal gelişimlerini destekleyecek sağlık ve bakım uygulamalarını tanımak; aile danışmanlarının bu alandaki bilgi ve becerilerini artırmaktır. Öğrenciler, çocuk sağlığının temel ilkeleri, çocukluk döneminde sık karşılaşılan sağlık sorunları, beslenme, hijyen, güvenlik ve aile destek sistemleri hakkında bilgi sahibi olacaklardır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Çocuk sağlığının temel ilkelerini açıklar. Bebeklikten ergenliğe kadar gelişim dönemlerini tanımlar. Sık karşılaşılan çocuk hastalıklarını tanır ve önleme yollarını açıklar. Sağlıklı beslenme ilkelerini çocuk gelişimiyle ilişkilendirir. Ailelerin hijyen ve bakım konularında bilinçlendirilmesini sağlar. Çocuklarda kazalardan korunma yollarını açıklar. Aşı takvimi ve bağışıklık sistemini değerlendirir. Ruh sağlığı ve erken müdahale ilkelerini tanımlar. Çocuk istismarı ve ihmali konularında farkındalık kazanır. Aile içi bakım rollerinin çocuk sağlığına etkisini tartışır. Özel gereksinimli çocukların sağlık ve bakım ihtiyaçlarını tanımlar. Aile danışmanlığında çocuk sağlığına bütüncül bir bakış geliştirir. |
Derste Kullanılan Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Vaka Çalışması -Teknoloji Destekli Öğrenme -Simülasyon -Bireysel Çalışma -İşbirliğine Dayalı Öğrenme -Okuma -Anlatım -Tartışma |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Çocuk sağlığına giriş | |
2) | Çocuk gelişimi ve sağlık ilişkisi | |
3) | Sık görülen çocuk hastalıkları | |
4) | Beslenme ve büyüme | |
5) | Hijyen ve çocuk sağlığı | |
6) | Ailelerin bakım rolleri | |
8) | Vize | |
9) | Çocuk kazalarının önlenmesi, Ruh sağlığı ve erken müdahale | |
10) | Çocuk istismarı ve ihmali | |
11) | Özel gereksinimli çocukların bakımı | |
12) | Çocuk sağlığında kültürel faktörler | |
13) | Aile danışmanlığında çocuk sağlığına bütüncül yaklaşım | |
14) | Genel tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Berk, L. E. (2022). Infants, children, and adolescents (9th ed.). Pearson. Marcdante, K., & Kliegman, R. M. (2022). Nelson essentials of pediatrics (9th ed.). Elsevier. World Health Organization. (2018). Caring for children: A guide for parents and caregivers. WHO. Sağlık Bakanlığı. (2019). Çocuk sağlığı izlemleri rehberi. Ankara: Halk Sağlığı Genel Müdürlüğü. Akman, B., & Ünüvar, P. (Eds.). (2021). Erken çocuklukta sağlık ve bakım. Ankara: Vize Yayıncılık. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 10 | 140 |
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 205 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |