LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECE4050 | Çocuk Haklarının Öğretimi | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SEDA SARAÇ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | - Cocuk haklarina iliskin yasal duzenlemeler hakkinda bilgilendirilmek - Cocuk haklarinda gunumuze gelisin surecindeki iliskileri kurabilecek tarihsel gelismeleri bilmek -Ana temalar ve arastirmalari kullanarak cocuk haklarina iliskin yaklasimlarin gizlu ve zayif yonlerini belirleyebilmek -Cocuk haklari ve vatandaslik hakalri arasindaki iliskiyi anlamak - Cocuk haklari ve genel olarak gelisim arasinda baglanti kurabilmek |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; |
Bu ders BM'nin 1989 cocuk haklari sozlesmesine odaklasarak enternasyonal linsan haklari hukunundaki cocuk haklarini tanitacak ve elestirel bir gozle inceleyecektir. Ders sozlesmede korunmasi gereken haklari sistematik bir bicimde inceleyecek, klasik ve modern cocuk ve insan haklari teorilerini tanitacak, ve cocuk haklarinin felsefik temellerini irdeleyecektir. Ders cocuk haklarini, ,cocuk ve toplum basinda ele alarak daha genis bir teorik perspektifte inceleyecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin Tanıtımı | |
2) | Çocuklar, Uluslararası İnsan Hakları Hukuku ve Çocukluk Çalışmaları Uluslararası Çocuk Hakları Hukuku – Paternalizm ile Kurtuluş, Güçlendirme ve Eylemlilik Arasında | Anlatım, Tartışma |
3) | Katılım Hakkı | Tartışma, Okuma |
4) | Çocukların Vatandaşlık Hakları ve Sözleşmenin İsteğe Bağlı İletişim Protokolü | Grup Çalışması, İş Birliğine Dayalı Öğrenme, Örnek Olay İnceleme |
5) | Çocuğun Yüksek Yararı İlkesi | Okuma, Soru-Cevap |
6) | Çocuğun Ailesi – Haklar ve Sorumluluklar | Tartışma, Eleştirel Düşünme, İş Birliğine Dayalı Öğrenme |
7) | ||
8) | Bedensel Ceza | Tartışma |
9) | Okul Ortamı ve Eğitim Hakkı | Eleştirel Düşünme, Tartışma, Okuma |
10) | Çocuk Sağlığı ve Sağlık Hakkı | Okuma, Anlatım |
11) | Çocuk Adaleti | Konuk/Uzman Daveti |
12) | Marjinlerdeki Çocuklar | Tartışma, Eleştirel Düşünme |
13) | Uygulamada Çocuk Hakları | Okuma, Anlatım, Grup Çalışması |
14) | Mesleğe dair yansıtmalar ve düşünceler | Tartışma |
Ders Notları / Kitaplar: | There is no set text book. The course will be based on a series of articles and texts, which will be provided via Its Learning (virtual learning environment) at the start of the academic year. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 6 | 10 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Ödevler | 10 | 1 | 10 |
Küçük Sınavlar | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 149 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |