OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECE4020 Bebeklik Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SEDA SARAÇ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: -Erken çocukluk gelişiminin temel teorik ve pratik konularını anlamak
-Erken çocukluk gelişimi araştırmaları hakkında bilgi sahibi olmak
-Erken çocukluk gelişimine alanına katkıda bulunmak için erken çocukluk araştırmaları uygulama yöntemlerini bilmek
-Erken çocukluk araştırmaları ve uygulamaları hakkında yazılı ve sözlü tartışmalar üretebilmek

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. 0-35 ay arası çocukların temel gelişim alanlarını ( bilişsel, fiziksel, dil ve duygusal-sosyal) gelişimsel temel noktalara dikkat ederek anlamak ve öğrenmek
2. Çocuk ve bakıcısı arasındaki ilişkiyi güvenli, sağlıklı, saygılı ve destekleyici çevreye dikkat ederek ve ailede, okulda ve toplumda bağlanma teorisini gözönüne alarak araştırmak
3. Aile ve toplumun erken çocuklukta özellikle öğretmen rolündeki aileye odaklanarak karşılıklı rollerini göstermek
4. 0-35 ay arası çocukların tipik ve atipik gelişimlerini ölçmek için spesifik davranışlarını değerlendiriken etik olmak
5. 0-35 aya çocukları için tüm yönleri ( estetik, bilişsel, dil, fiziksel ve sosyal-duygusal) gözönüne alarak uygun müfredat geliştirmek

Dersin İçeriği

Bu ders, öğrencilere, erken çocuklukta güvenli ve sağlıklı öğrenme ortamları yaratmak ve sürdürmek konusunda çeşitli yöntemleri öğretmeyi amaçlamaktadır.
Öğrenciler erken çocuklukta dil gelişimi, fiziksel ve zihinsel yetkinlikleri geliştirmek konusunda gerekli adımları öğreneceklerdir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Gonzales-Mena, Janet, Widmeyer Eyer, Dianne (2004) Infants, Toddlers, and Caregivers, 8th edition. Boston: McGraw Hill Companies. (ISBN # 978-0-07-337854-1)
2. Dombro, Amy L., Colker, Laura J., Dodge, Diane T. (2001) The Creative Curriculum for Infants & Toddlers, Revised Edition. Washington, DC:
3. Harms, Thelma, Jacobs, Ellen V., White, Donna R. (2003) Infant & Toddler Environment Rating Scale. New York: Teachers College Press.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 25
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 35
Toplam % 90
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 90

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 6 10 60
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Sunum / Seminer 1 1 1
Ödevler 10 1 10
Küçük Sınavlar 2 2 4
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 149

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Okul öncesi eğitimde temel kavram, fikir ve uygulamalarını bilmek, bilimsel olarak yorumlayabilmek ve eleştirel bir şekilde değerlendirebilmektir.
2) 0-66 ay grubu çocukların gelişim ve öğrenme özelliklerini tanımak, bu özelliklere etki eden faktörleri bilmek, anlamak ve bu özellikleri eğitim sürecine yansıtabilmektir.
3) Okul öncesi eğitim için gerekli olan içerik, pedagojik ve meslek bilgisine ulaşmayı bilmek, bu bilgiyi elde etmek ve onu kullanabilmektir.
4) 0-66 ay grubu çocukların çok boyutlu gelişimleri göz önünde tutularak bilgi, beceri ve davranışların, anlamlı ve yaşama uyarlanabilir bir şekilde çocuklara öğretilmesi potansiyelini oluşturmaktır.
5) Her bir çocuk için esnek, bireyselleştirmeye uygun okulöncesi eğitim programları, öğretim yaklaşım, yöntem ve teknikleri ile öğrenme ortamları geliştirmeyi, kullanmayı ve değerlendirmeyi bilmektir.
6) Okul öncesi eğitime uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini ve araçlarını bilmek, bunları geliştirmek ve kullanabilmektir.
7) Çocuklar, aileler ve toplumdaki bireyler ile olumlu, destekleyici ve yapıcı ilişkiler geliştirerek onların gelişim süreçlerine katkı sağlayacak projeler geliştirebilmek ve uygulayabilmektir.
8) Okul öncesi eğitimi farklı programlar ve farklı yaş gruplarıyla çalışma bilgi ve deneyimine sahip olmaktır.
9) Okul öncesi eğitimi alanında gelişim ve yenilikleri takip ederek, bilgi ve becerilerini güncelleştirerek ve mesleki bilgi-beceri anlamında kendini yenilemektir.
10) Okul öncesi eğitimcisi olarak diğer kişi ve kurumlarla işbirliği içinde okulöncesi eğitimi ve önemi konusunda toplumu bilinçlendirme bilgi ve becerisine sahip olmaktır.
11) Okul öncesi eğitimde karşılaşılan sorunları tanımlayabilmek, bu sorunlar üzerindeki düşüncelerini ve çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek paylaşabilmek ve bu sorunların çözümlerine yönelik projelerde sorumluluk alıp etkin bir şekilde çalışabilmektir.
12) Okul öncesi eğitimcisi olarak alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklara ilişkin yasa, yönetmelik, mevzuatları bilmek ve onlara uygun davranmaktır.
13) Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere sahip olmaktır.
14) Farklı kültürleri tanımak, saygı duymak, bireysel ve kültürel farklılıklara duyarlı olmaktır.
15) Bilişim ve iletişim teknolojileri alanlarında yetkin olmak ve bunları mesleğinde etkili olarak kullanabilmektir.
16) İngilizceyi okul öncesi eğitimi alanında iletişim, bilgi paylaşımı, mesleki gelişim alanlarında etkin kullanabilmektir.