BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PHY1006 Genel Fizik Güz 2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. LÜTFİ ARDA
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi DOĞAN AKCAN
Dr. Öğr. Üyesi ÖMER POLAT
Arş.Gör. MUHAMMED CEMAL DEMİR
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bilimsel Yaklaşımın Temellerini, Newton Yasalarını, Enerjinin Korunumu ve Electrostatik Tanıtmak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu derste başarılı olan öğrenci;
o teori ve yasaların elde edilmesindeki bilimsel yöntemi tarif edebilecek.
o cismin tek boyuttaki hareketini formülize edebilecek.
o Vektör notasyonunu hareket kavramına uygulayabilecek.
o cismin iki boyuttaki hareketini formülize edebilecek.
o Newton Yasalarını tek boyutta hareket problemlerine uygulayabilecek.
o Newton Yasalarını iki boyutta hareket problemlerine uygulayabilecek.
o Farklı kuvvetleri tanımlayabilecek (gerilim, yerçekimi, yüzey kuvetleri, sürtünme kuvveti, ve direnç kuvvetleri).
o Serbest cisim diyagramı yapabilecek.
o Sanal kuvvetleri ayırtedebilecek.
o Newton Yasalarını Dairesel Harekete uygulayabilecek.
o Sistemin Mekanik Enerjisini hesaplayabilecek.
o yüklü parçacıkların özelliklerini tarif edebilecek.
o yüklü parçacıklar arasındaki elektirk kuvvetini formülize edebilecek.

Dersin İçeriği

Bu derste, standartlar ve birimler, vektörler ve koordinat sistemleri, kinematik, dinamik, iş, güç, enerji; enerjinin korunumu; yükler, elektriksel kuvvet ve elektrik alan öğretilecek.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 1. Fizik ve Ölçümler, Blm. 1, Girişi Standartlar, Kütle, Zaman, Uzunluk, Yoğunluk, atomik Kütle, Boyutsal analiz, birim değişimi.
2) 2. Vektörler, Blm. 3, Vektör ve Skalar Büyüklükler, Vektör Toplamı, Vektör Çıkartması, Vektör Çarpımı, Vektör Bileşenleri, Birim Vektör, Analitik Metod.
3) 3. Tek Boyutta Hareket, Blm. 2, Giriş, sürat, hız, konum vektörü, yer değiştirme vektörü, ortalama hız, anlık hız, ivmelenme, sabit ivmeli tek boyutta hareket, serbest düşen objeler.
4) 4. İki Boyutta Hareket, Blm. 4, Yer değiştirme, Hız vektörü, sabit ivmeli iki boyutta hareket.
5) 4. İki Boyutta Hareket, Blm. 4, Eğik atış, düzgün dairesel hareket, bağıl hız ve ivme.
6) 5. Hareket Yasaları Blm. 5, Giriş, Newton’ın Birinci Yasası ve Eylem Çerçeve, Newton’ın İkinci Yasası, Kuvvet ve Kütle, Ağırlık, Newton’ın Üçüncü Yasası.
7) 5. Hareket Yasaları Blm. 5, Sürtünme Kuvvetleri, Newton Yasalarının Uygulamaları
8) 6. Dairesel Hareket, Blm. 6, Newton’ın İkinci Yasasının Dairesel harekete uygulanması, Düzgün Olmayan Dairesel Hareket.
9) 6. Dairesel Hareket, Blm. 6, Dönen Sistemlerde Sanal Kuvveteler, Direnç Kuvvetleri ile Hareket.
10) 7. İş ve Enerji, Blm. 7, Sabit kuvvet tarafından yapılan iş, Değişen Kuvvet tarafından yapılan iş, kinetik enerji.
11) 7. İş ve Enerji, Blm. 7, İş-Enerji Teoremi, Güç, Göreceli Kinetik Enerji.
12) 8. Potensiyel Enerji ve Enerjinin Korunumu, Blm. 8, Potensiyel Enerji, Koruyan ve Korumayan Kuvvetler ve Potensiyel Enerji
13) Elektrik Alanlar, Blm. 23, Elektrik yüklerinin özellikleri, İletken ve yalıtkanlar, Coulomb Yasası, Elektrik Alan
14) Elektrik Alanlar, Blm. 23, Sürekli Yük dağılımlarının elektrik alanı, elektrik alan çizgileri, Düzgün Elektrik alan içinde yüklü parçacığın hareketi. Gauss Yasası, Blm. 24, Elektrik Akısı, Gauss Yasası, Gauss Yasasının Uygulamaları.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1) Physics for Scientists and Engineers, eighth editions (2010) by John W. Jewett, Jr. and Raymond A. SERWAY, BROOKS/COLE CENGACE learning.
2) Physics for Scientists and Engineers with Modern Physics, sixth editions (2006) by Raymond A. SERWAY and John W. Jewett, Jr., Brooks/Cole- Thomson Learning.
Diğer Kaynaklar: 1) Physics, Principles with applications, 5th edition (1998) by Douglas C. GIANCOLI, Prentice Hall, Upper Saddle River, New Jersey 07458
2) Fundamentals of Physics, 5th edition (1997) by David HALLIDAY, Robert RESNICK and Jearl WALKER, John Wiley &Sons. Inc. New York.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Laboratuar 7 % 15
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 7 2 14
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ara Sınavlar 2 12 24
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 123

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojisi ve bilgi teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak.
2) Eğitim teknolojileri entegrasyonunun gelişimini etkileyen öğretim stratejileri, yöntem ve teknikler, materyal tasarımı ve ölçme ve değerlendirme süreçlerinin başlıca unsurlarını açıklamak.
3) Yazılım dilleri, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve bilgisayar donanımları ile ilgili yeterliklerini geliştirmek. 3
3) Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. 
4) Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak.
5) Bilimsel yöntemleri kullanarak yaratıcılığı, problem çözmeyi ve eleştirel düşünmeyi geliştirmek için en ileri teknolojilerin kullanıldığı sınıf etkinliklerini planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. 2
6) Bir öğrenme organizasyonu içerisinde sistem ve insan gelişimine odaklanan problemlere çözüm geliştirmek için güçlü kuramsal ve uygulamalı modeller oluşturmak. 
7) İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine dayalı teknoloji entegrasyonunu sağlamak için gerekli stratejileri gözden geçirmek, değerlendirmek ve önermek.
8) Disiplinler arası bir yaklaşımla, eğitim teknolojisi, bilgi teknolojisi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili etkinlikleri yürütmek için bir takımda bireysel ve iş birliği içerisinde çalışmak.
9) Öğrenme hedeflerini ve gereksinimlerini başarma ve karşılamanın bir yolu olarak eğitim teknolojilerini ve uygun tasarlanmış öğretim modellerini etkili olarak kullanmak ve değerlendirmek.
10) Sınıfı, yaşam boyu öğrenme etkinliklerinde bulunan öğrencilerin oluşturduğu bir topluluk haline getirmek için etkili üst bilişsel teknikleri kullanmak.
11) Toplum için eğitim teknolojisi ile ilgili eğitimler ve projeler hazırlamak ve uygun teknoloji kullanımı yoluyla öğrenmeyi geliştirmede bireylere danışmanlık sağlamak.
12) Bireylerin ve kurumların çalışmalarını daha etkili yürütebilmelerini desteklemek için maliyet ve zamana duyarlı stratejileri uygulamak. 
13) Öğretmenleri, etik ve yasal standartları kullanarak teknolojinin eğitim amaçlı uygulamalarında öncü ve model olabilecek şekilde ve değişen teknolojiye ayak uydurabilecek şekilde donatmak.
14) İş, okul, eğitim sektörü ve sanal dünya ile ilgili eğitim teknolojileri, öğretim programları, yenilikler ve sonuçlar için günümüzde kullanılan verimli tasarım çözümlerini ve bu konuda var olan standartları araştırmak.
15) To gain fluency in interpersonal communication, teaching frameworks and the use of different technologies in relation to national norms and laws.