Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Uluslararası İlişkilere (Yeniden) Giriş |
•Joshi, "Strategic Wisdom from the Orient", 2019
•Maliniak et al. "Is International Relations a Global Discipline", 2018.
|
2) |
Uluslararası Düzen |
•Kindervater, "Drone Strikes Ephemeral Sovereignty", 2017
•Öniş and Kutlay, "The New Age of Hybridity and Clash of Norms", 2020
•Roth, "Legitimacy in the International Order, Continuing Relevance of Sovereign States", 2021.
|
3) |
Uluslararası Örgütler |
•Al-Marashi and Amar Causevic, "NATO and Collective Environmental Security in the MENA", 2020
•Patrick, "Hard Realities About the U.N. on Its Troubled 75th Anniversary", 2020
•Tan, "How the WTO Changed China", 2021
•Tocci, "Resilience and the Role of the European Union in the World", 2020.
|
4) |
İlliberalizmin Yükselişi |
•Juergensmeyer, "Religious Nationalism in a Global World", 2019
•Mead,"The End of the Wilsonian Era", 2021
•Wojczewski, "Populism, Hindu Nationalism and Foreign Policy", 2019.
|
5) |
Uluslararası Hukuk |
•Barsalou and Picard, "International Environmental Law in an Era of Globalized Waste", 2018
•Blakeley, "Drones, State Terrorism and Law?” 2018
•Danchin et al., "The Pandemic Paradox in Intnl Law", 2020
•Maas, "Artificial Intelligence and the Global Legal Order", 2019.
|
6) |
Yeni Savaşlar |
•Carment and Bello, "Gray-zone Conflict Management", 2020
•Galeotti, "Hybrid, Ambiguous and Nonlinear," 2016
•Johnson, "Artificial Intelligence, Future Warfare", 2019
•Lilli, "Redefining Deterrence in Cyberspace", 2021.
|
7) |
Dönem ortası özet ve tartışma. Sunum taslaklarının değerlendirilmesi. |
|
8) |
Vize Sınavı |
|
9) |
Terör ve Cihadçılık |
•Antwi-Boateng, "Panislamic Terrorism", 2017
•Komar et al. "The Blackwater of Jihad", 2017
•Liang, "Unveiling the ‘United Cyber Caliphate’", 2017.
|
10) |
Çatışma Yönetimi |
•Gamaghelyan, "Towards an Inclusive Conception of Best Practices in Peace and Conflict Initiatives", 2021
•Williams, "Global and Regional Peacekeepers", 2017.
|
11) |
Enerji ve Çevre |
•Briggs, "Climate Change and Hybrid Warfare Strategies", 2020
•Malamud, "The Environment as a Factor in Small Wars" 2018
•San-Akça et al. "Rethinking Energy Security, IR and Fossil-Fuel Conflict", 2020
•Stiefel, "The Growing Security of Implications of Climate Change", 2018.
|
12) |
Toplumsal Cinsiyet |
•Gordon and Lee-Koo, "Addressing the Security Needs of Adolescent Girls in Protracted Crises", 2020
•Parashar, "Gender, Jihad, and Jingoism", 2011.
•Tickner and True, "A Century of International Relations Feminism", 2018.
|
13) |
Küresel Sağlık |
•Ferhani and Rushton, "The International Health Regulations COVID 19 and Bordering Practices", 2020
•Gompert and Libicki, "Post pandemic Cyber Security in a Post digital World", 2021
•Heisbourg, "From Wuhan to the World How the Pandemic Will Reshape Geopolitics", 2020
•Maull, "The Coronavirus Pandemic and the Future of International Order", 2021.
|
14) |
Sunumlar |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Temel bilgisayar bilgisini geliştirmek, ofis ve paket programların kullanılmasını sağlamak. |
|
2) |
Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan temel matematik ile ilgili materyalleri kullanabilme yeteneğine ve bilgi donanımına sahip olmak, |
|
3) |
İmalatta kullanılan makine elemanlarının genel yapılarını ve şekillendirilme özelliklerini tanımak, |
|
4) |
İmalat usullerini ve kesici takım gereçlerini kavrayabilmek, Malzeme, statik, mekanik ve akışkanlar bilim dalında temel bilgileri kavrayabilmek, |
|
5) |
Birleştirme ve hareket elemanlarının imalat resimlerini çizebilmek, bir sistemin komple ve detay yapım resimlerini çizebilmek, |
|
6) |
Temel imalat işlemlerini, tornalama, frezeleme, delme, taşlama ve kaynak teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak. Ve bu tezgâhlarda çalışabilecek güvene sahip olmak, |
|
7) |
Bilgisayarlı sayısal kontrollü tezgâhlarda yapılacak işin programını yazabilmek, ve Bilgisayar Destekli çizim yapabilmek, |
|
8) |
Proje raporu hazırlayabilmek, projenin imalatı takip edip, projeyi gerçekleştirebilmek, |
|
9) |
Elektronik devre elemanlarının kullanım alanlarını ve çalışma karakteristiklerini öğrenebilmek. Mikrodenetleyici entegrelerinin programlama mantıklarını kavramak ve programlayabilmek, ayrıca bu programa uygun devre tasarımı yapabilmek. |
|
10) |
Elektrik motorlarının çalışma prensiplerini ve AC-DC analizlerini yapabilmek, |
|
11) |
Bir görsel programlama diline hakimiyet kazandırmak. |
|
12) |
Türk dilini iyi kullanarak etkili iletişim kurabilmek ve meslektaşları ve müşterileriyle iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilmek, |
|