Tıbbın tarihsel sürecinde tıbbi teknolojiler, teknoloji ve bakım teknolojilerinin gelişimi nano teknoloji, biyomedikal teknolojisi, medikal cihazlara giriş, EKG cihazı, hasta bakımında gelişmiş mattress sistemleri & lift sistemlerinin önemi, defibrillatorler, cerrahi bakım teknolojilerinde yenilikler, fetal monıtor, ameliyathane teknolojilerinde yenilikler, yeni nesil endovizyon sistemleri, yaşam bulguları & yatan hasta izlemi, hasta bakım yüksek teknolojili yeni nesil sarf malzemeleri, infüzyon pompaları, damar bulma cihazı, evde bakım teknolojilerinde yenilikler, yoğun bakımlarda CİS (Clinic Information Systems) |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin Tanıtımı
Tıbbın Tarihsel Sürecinde Tıbbi Teknolojiler
|
|
2) |
Güvenli teknoliji kullanımı
Elektronik hasta kayıtları
|
|
3) |
Nanoteknolojinin sağlık bakımında kullanılması |
|
4) |
Yara bakım teknolojileri /Kronik Y. |
|
5) |
Kanser bakım teknolojileri |
|
6) |
Yoğun Bakımlarda CİS (Clinic Information Systems) EKG Cihazı, Defibrillatorler |
|
7) |
Hasta Bakımında Gelişmiş Mattress
Sistemleri & Lift Sistemlerinin Önemi
|
|
8) |
Cerrahi Bakım Teknolojilerinde Yenilikler |
|
9) |
Ara sınav |
|
10) |
Robotların sağlık bakımında kullanılması |
|
11) |
Yaşam Bulguları & Yatan Hasta İzlemi
Hasta Bakım Yüksek Teknolojili Yeni Nesil Sarf Malzemeleri
|
|
12) |
Ameliyathane Teknolojilerinde Yenilikler |
|
13) |
Endavasküler cihazlar,
İnfüzyon Pompaları, Damar Bulma Cihazı
Evde Bakım Teknolojilerinde Yenilikler
|
|
14) |
Dersin tekrarı ve değerlendirilmesi |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. |
3 |
2) |
Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. |
|
3) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
3 |
4) |
Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. |
3 |
5) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
3 |
6) |
Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. |
3 |
7) |
Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. |
|
8) |
Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. |
|
9) |
Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. |
5 |
10) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
4 |
11) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
3 |
12) |
Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. |
2 |