Öğretim Dili: |
Türkçe |
Dersin Türü: |
Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
E-Öğrenme
|
Dersin Koordinatörü: |
Dr. Öğr. Üyesi EVİN KORKMAZ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi AHU KÜRKLÜ
|
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
Ders, sanal sınıf üzerinden çevrimiçi platformda gerçekleştirilecektir. Dersi alan öğrencilerden sanal sınıftan dersi takip etmeleri beklenmektedir. |
Dersin Amacı: |
İlk yardımın temel ilkeleri, temel yaşam desteği, yaralanmalarda ilk yardım, kırık, çıkık ve burkulmalarda ilk yardım, diğer acil durumlarda ilk yardım ve taşımalar ile ilgili bilgi ve yeterlikleri kazandırmak. Bu dönemin sonunda öğrenci;
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Oryantasyon • İlk yardım ve önemi. İlk yardımda yasal boyut. |
|
2) |
İlk yardımcı ve olay yeri güvenliği.
Acil durumlarda aranması gereken telefonlar.
İlk yardım çantası. |
|
3) |
İnsan vücudu ile ilgili bilinmesi gerekenler-1 |
|
4) |
İnsan vücudu ile ilgili bilinmesi gerekenler-2 |
|
5) |
Olay yeri ve yaralının değerlendirilmesi. Verilerin yorumlanması ve öncelikleri belirleme |
|
6) |
Yaralı bireyin güvenli nakil uygulamaları |
|
7) |
Boğulmalarda ilk yardım |
|
8) |
Göz/kulak/burun ve nefes borusuna yabanci cisim kaçmasında ilk yardım |
|
9) |
Kanamalarda İlk yardım |
|
10) |
Kırık/çıkık/burkulmalarda İlk yardım |
|
11) |
Zehirlenmelerde İlk yardım |
|
12) |
Hayvan ısırmalarında ilk yardım |
|
13) |
Isı yaralanmalarında ilk yardım (yanma ve donma) |
|
14) |
Dersin Değerlendirilmesi |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. |
4 |
2) |
Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. |
3 |
3) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
1 |
4) |
Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. |
4 |
5) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
1 |
6) |
Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. |
3 |
7) |
Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. |
3 |
8) |
Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. |
2 |
9) |
Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. |
1 |
10) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
|
11) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
2 |
12) |
Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. |
1 |