FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
LOG4743 | Lojistik Yönetiminde Bilişim Sistemleri | Güz | 3 | 0 | 3 | 7 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. YAVUZ GÜNALAY |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi LEVENT AKSOY Prof. Dr. İPEK ALTINBAŞAK FARİNA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | UE yardımcı kaynak materyali |
Dersin Amacı: | Bu ders modern iş ortamında Yönetim Bilgi Sistemleri temel kavramlarını bir giriş sağlar.Bilgi ve iletişim teknolojilerinde yeni trendleri ve yenilikleri de tartışılmıştır. Öğrenciler bu kurs sırasında yeni bir e-ticaret iş planı / fikir oluşturmak bekleniyor. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Bilgi Sistemleri ve Teknolojileri (IS / IT) için temel terminoloji aşina olun. II. Lojistik işletmelerinde bilgi sistemlerinin önemi. III. Etik, gizlilik, güvenlik ve bilgi sistemleri arasındaki ilişkiyi görebilmek. IV. Veri, bilgi, bilgi ve veri yönetim sistemleri tanımlamak V. Bir DBMS kullanarak çalışan bir veritabanı oluşturmak. VI. Telekomünikasyon teknolojisi tanımlayabilmek. VII. E-ticaret, e-iş ve yeni iş tanımlayın. VIII. Lojistik süreçleri ile e-ticaret süreçleri ilişkilendirebilrmek. |
Derste temel bilişim sistemleri ve teknolojileri tartışılacak, ayrıca lojistik yönetiminde bilişim sistemleri ve teknolojilerinin önemi üzerinde durulacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bilgi Sistemleri ve Bilgi Teknolojileri nedir? | Web taraması |
2) | Bilgi sistemlerinin stratejik önemi ve yeni iş uygulamaları | Web taraması |
3) | Veri nedir? Veritabanı, yazılım ve donanım uygulamaları | |
4) | Veritabanı yönetim sistemi uygulaması | PC Lab uygulaması |
5) | Ağ yapıları ve telekomünikasyon sistemleri | |
6) | Internet nedir? Internet protokolü nedir? | |
7) | E-Ticaret ve yeni iş modelleri | web taraması |
8) | 3.Nesil ve 4.Nesil uygulamalar | |
9) | Konu tekrarı | |
10) | Lojistik süreçlerinde bilgi sistemlerinin kullanımı | |
11) | Bilgi sistemlerinin karar vermedeki kullanımları | |
12) | Bilgi sistemlerinde etik, bilgi güvenliği ve internet kullanım protokollerinin önemi. | |
13) | Proje sunumları | |
14) | Proje sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | Haag, S. and Cummings, M., Information System Essentials, 3rd Ed. McGraw-Hill, 2009. |
Diğer Kaynaklar: | Introduction to Information Systems, by R. K. Rainer and C. G. Cegielski, Wiley, 2011. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 1 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 6 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 20 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Laboratuvar | 1 | 1 |
Uygulama | 2 | 8 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 91 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 |
Proje | 7 | 22 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Juri | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 169 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | 2 |
2) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 1 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 4 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. | 1 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 1 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 1 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 1 |
8) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. | 5 |
9) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 1 |
12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. | 5 |