MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
LOG4743 | Lojistik Yönetiminde Bilişim Sistemleri | Güz | 3 | 0 | 3 | 7 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. YAVUZ GÜNALAY |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi LEVENT AKSOY Prof. Dr. İPEK ALTINBAŞAK FARİNA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | UE yardımcı kaynak materyali |
Dersin Amacı: | Bu ders modern iş ortamında Yönetim Bilgi Sistemleri temel kavramlarını bir giriş sağlar.Bilgi ve iletişim teknolojilerinde yeni trendleri ve yenilikleri de tartışılmıştır. Öğrenciler bu kurs sırasında yeni bir e-ticaret iş planı / fikir oluşturmak bekleniyor. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Bilgi Sistemleri ve Teknolojileri (IS / IT) için temel terminoloji aşina olun. II. Lojistik işletmelerinde bilgi sistemlerinin önemi. III. Etik, gizlilik, güvenlik ve bilgi sistemleri arasındaki ilişkiyi görebilmek. IV. Veri, bilgi, bilgi ve veri yönetim sistemleri tanımlamak V. Bir DBMS kullanarak çalışan bir veritabanı oluşturmak. VI. Telekomünikasyon teknolojisi tanımlayabilmek. VII. E-ticaret, e-iş ve yeni iş tanımlayın. VIII. Lojistik süreçleri ile e-ticaret süreçleri ilişkilendirebilrmek. |
Derste temel bilişim sistemleri ve teknolojileri tartışılacak, ayrıca lojistik yönetiminde bilişim sistemleri ve teknolojilerinin önemi üzerinde durulacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bilgi Sistemleri ve Bilgi Teknolojileri nedir? | Web taraması |
2) | Bilgi sistemlerinin stratejik önemi ve yeni iş uygulamaları | Web taraması |
3) | Veri nedir? Veritabanı, yazılım ve donanım uygulamaları | |
4) | Veritabanı yönetim sistemi uygulaması | PC Lab uygulaması |
5) | Ağ yapıları ve telekomünikasyon sistemleri | |
6) | Internet nedir? Internet protokolü nedir? | |
7) | E-Ticaret ve yeni iş modelleri | web taraması |
8) | 3.Nesil ve 4.Nesil uygulamalar | |
9) | Konu tekrarı | |
10) | Lojistik süreçlerinde bilgi sistemlerinin kullanımı | |
11) | Bilgi sistemlerinin karar vermedeki kullanımları | |
12) | Bilgi sistemlerinde etik, bilgi güvenliği ve internet kullanım protokollerinin önemi. | |
13) | Proje sunumları | |
14) | Proje sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | Haag, S. and Cummings, M., Information System Essentials, 3rd Ed. McGraw-Hill, 2009. |
Diğer Kaynaklar: | Introduction to Information Systems, by R. K. Rainer and C. G. Cegielski, Wiley, 2011. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 1 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 6 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 20 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Laboratuvar | 1 | 1 |
Uygulama | 2 | 8 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 91 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 |
Proje | 7 | 22 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Juri | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 169 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilgisayar sistemlerinde olan zengin bilgileri kullanabilir ve basit biyolojik sorulara cevap bulma ve hastalıkların teşhis ve tadavileri gibi problemlere çözüm bulur. | 3 |
2) | Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisi kazanır. | 4 |
3) | Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yeteneği geliştirir. | 5 |
4) | Etkili iletişim kurma ve hem İngilizce hem Türkçe sözlü,yazılı ve okuma becerisi kazanır. Mesleki alanda ingilizceye hakim olur. | 3 |
5) | Genetik laboratuvarında kullanılan değişik teknikleri öğrenir ve bilgi ve beceri kazanır. | 4 |
6) | Biyolojik bilgi ve verileri analiz etme ve derleme yetisi gösterme, bunları ve sonuçlarını, arkasında yatan delilleri, bilgi ve görüşleri yazılı ve sözlü olarak net bir şekilde sunabilme. | 4 |
7) | Nicel ve nitel veri toplama yöntemleri kullanmada bilgi ve beceri kazanır. | 3 |
8) | Araştırmaları etik, mesleki sorumluk bilincine sahip, insani değerlere ve insan haklarına saygılı bir şekilde yürütür. İnsan deneylerinde gizlilik ilkesine önem verir. | 5 |
9) | Moleküler biyoloji ve genetik alanında kullanılan teorileri ve uygulamaları öğrenmek ve her ikisi arasında bağlantı kurma. | 4 |
10) | Kendini geliştirme konusunda literatürü araştırıp kullanır ve bilim-teknoloji alanındaki en yeni gelişmeleri takip eder. | 5 |
11) | Ulusal ve uluslararası sorunlarından haberdar olup, bu sorunlara bilimsel yaklaşımla çözüm araştırır. | 4 |