LOJİSTİK YÖNETİMİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
LOG3632 Tedarik Zinciri ve Küresel Lojistik Yönetimi Bahar 3 0 3 7

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. YAVUZ GÜNALAY
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. MEHMET SITKI SAYGILI
Prof. Dr. YAVUZ GÜNALAY
Opsiyonel Program Bileşenleri: Derste Kullanılan Öğretim Yöntem ve Teknikleri  Örnek Olay İncelemesi  İşbirlikçi Öğrenme  Tartışma  Bireysel Çalışma  Ders  Okuma  Diğer
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, uluslararası tedarik zinciri ve tesis planlama operasyonlarının yönetimiyle ilgili iş süreçlerinde karar almayı etkileyen faktörleri değerlendirmek ve iş stratejilerini değerlendirerek pratik sonuçlar çıkarmaktır. Bu ders kapsamında kaynak ve kapasite yönetimi, stratejik ittifaklar, risk ve kalite yönetimi, satın alma yönetimi, stok yönetimi, dağıtım yönetimi, depo yönetimi, lojistik yönetimi ele alınmaktadır. Bu şekilde, öğrenciler pazar yerini, dağıtım ağını, üretim sürecini ve satın alma faaliyetini müşterilere daha yüksek seviyelerde ve daha düşük toplam maliyetlerle hizmet etmek için nasıl birbirine bağlayacaklarını öğreneceklerdir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
-Tedarik zinciri ve lojistik yönetiminin temel işlevlerini ve dinamiklerini incelemek.
-Alıcı-tedarikçi ilişkilerinde entegrasyon, koordinasyon ve işbirliğinin önemini kavramak ve uygulamak.
-Stok ve depo iş süreçlerini planlamak.
-Tedarik zinciri ve lojistik yönetiminde karar alma yollarını belirlemek.
-Lojistik yeteneklerinin ve tedarik zinciri mükemmelliğinin şirketlerin rekabet avantajı elde etmelerine nasıl yardımcı olabileceğini analiz etmek. Ayrıca lojistik ve finansal performans arasındaki ilişkiye de bakacaktır.
-Tedarik zinciri aracılığıyla hangi müşteri değerinin yaratılabileceğini ve sunulabileceğini açıklamak. Tema, talep odaklı ve duyarlı tedarik zinciri stratejileri olacaktır.
-Çevik tedarik zinciri kavramını ve çevik paradigmanın yapı taşlarını tartışmak.
-Değer katmayan zamanın boru hattından nasıl kaldırılabileceğinin araştırılması da dahil olmak üzere zaman sıkıştırmasını analiz etmek.
-Tedarik zinciri riski ve kırılganlığı fikirlerini incelemek ve tedarik zinciri dayanıklılığının nasıl iyileştirilebileceğini keşfetmek.
-Tedarik zinciri entegrasyonunun gerçeğe dönüşmesi için gerekli olan temel iş dönüşümlerini inceleyin.

Dersin İçeriği

Bu ders, aşağıdaki açılardan program yeterliliklerine katkıda bulunur:
- Sorunları doğru bir şekilde belirleme ve doğru soruları sorabilme.
- Sorunları çözme ve sorunlarla başa çıkmada analitik yaklaşım kullanma becerisine sahip olma.
- İş süreçlerini belirleyebilme ve bunları lojistik sisteminde üretkenliği artırmak için kullanabilme.
- Lisansüstü eğitime tam olarak hazır olma.
- Bilgi ve İletişim Teknolojileri'ndeki (BİT) yeni gelişmelerin farkında olma ve bunları lojistik yönetiminde etkili bir şekilde kullanabilme.
- Bölgesel ve uluslararası düzeyde düşünme ve hareket etme.
- Küreselleşmenin taleplerini ve özel sorularını anlama.
- Hem iletişim hem de akademik amaçlar için en az bir yabancı dili kullanabilme.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Oryantasyon Ders Programı İncelemesi ve Beklentiler
2) Tedarik Zinciri Yönetimi Süreçleri Topic 1
3) İş Stratejileri Topic 2
4) Lokasyon Seçim Kriterleri Topic 3
5) Ürün, Proses ve Program Tasarımı Topic 4
6) Kapasite Planlaması Topic 5
7) Risk ve Kalite Yönetimi Topic 6
8) Vize
9) Stok Yönetimi Topic 7
10) Depo Yönetimi Topic 8
11) Satınalma ve Tedarikçi Değerlendirmesi Topic 9
12) Karayolu ve Demiryolu Taşımacılığı İşletmeleri Topic 10
13) Deniz ve Havayolu Taşımacılığı Operasyonları Topic 11
14) Sürdürülebilirlik Topic 12

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Books/Kitaplar:

1. Joel D. Wisner, Keah-Choon Tan, G. Keong Leong, Principles of Supply Chain Management: A Balanced Approach, South-Western
2.Sunil Chopra & Peter Meindl “Supply Chain Management: Strategy, Planning, and Operation”, Pearson.
2. Regina M. Samson, “Supply Chain Management Theories, Activities / Functions and Problems”, Nova.
3. Martin Christopher, Logistics and Supply Chain Management Creating Value-Adding Networks, Prentice Hall.

Other required readings will be uploaded to students via Itslearning. If you can not access any material, please contact me/Diğer zorunlu okumalar Itslearning aracılığıyla öğrencilere yüklenecektir. Herhangi bir materyale erişemiyorsanız lütfen benimle iletişime geçin.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 9.5 133
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek 4
2) Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek 4
3) İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. 4
4) Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. 5
5) Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. 2
6) İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak 3
7) Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak 3
8) Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek 5
9) Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. 3
10) En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek 4
11) İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak 3