MEKATRONİK (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
LOG3711 | Lojistik Operasyonları Yönetimi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. YAVUZ GÜNALAY |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi LEVENT AKSOY |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Öğrenciler lojistik operasyonlarında görülen süreçleri, hem stratejik ve hem de güncel seviyelerde gözlemler. Üretim ve hizmet operasyonları arasındaki farklar ve benzerlikler tartışılır. Lojistik operasyonlarındaki süreçlerin hizmet ve otomasyon yönünden incelenmesi ve öğrencilerin grup olarak seçtikleri bir kuruluşta ders konularından en az birini gözlemlemek için bir proje hazırlamaları dersin hedefleri içindedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Temel Operasyonları Yönetimi terminolojiye aşina olun, benzerlik ve mal ve hizmet operasyonlarının farklılıkları tanımlamak II. Misyon-Strateji ilişki tanımlama ve işletme / üretim stratejileri açıklar. III. Lojistik operasyonlarını tanımlayabilmek. IV. Farklı konum ve düzeni modelleri belirlemek ve bunları karşılaştırmak. V. Lojistik ve tedarik zinciri ağ yapılarını ayırt etmek. VI. Tedarik zinciri tanımlayın ve neden kamçı etkisi oluşur. VII. Kapasitesi tanımlayın ve farklı kapasite yönetimi modellerinin farkında. VIII. Stok ve envanter yönetimi tekniklerinin yararları ve riskleri hakkında bilgi sahibi olmalıdır. IX. Yalın üretimi tanımlamak. |
Operasyon Yönetimi ve Operasyon Stratejinin açıklaması. Lojistik operasyonlarını tanımak, tasarımı, süreç tasarımı, konumu ve yerleşimi, kapasite yönetimi, envanter yönetimi, yalın yönetim, reklam kalitesi gibi işlemleri yönetiminde temel konular, tartışılması. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Süreç nedir? Süreç yönetiminin önemi nedir? | |
2) | Kurumlarda misyon ve strateji oluşturulması ve iş stratejileri | Ön okuma |
3) | Süreç başarımı | Ön okuma |
4) | Hizmet ve mal tasarımı | Ön okuma |
5) | Süreç tasarımı | Ön okuma |
6) | Yerleşke ve yerleşim tasarımı | ön okuma |
7) | Tedarik zinciri tasarımı ve yönetimi | Ön okuma |
8) | Kapasite yönetimi | Ön okuma |
9) | Ara sınav için tekrar | |
10) | Stok yönetimi | Ön okuma |
11) | Planlama, çizelgeleme ve Kurumsal Kaynak Planlaması | ön okuma |
12) | Yalın üretim, yalın yönetim | Ön okuma |
13) | Kalite yönetimi | Ön okuma |
14) | Süreç iyileştirme ve genel tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Russell and Taylor, Operations Management,: Creating Value along the Supply Chain, 7th Ed., Wiley, 2011. (ISBN:9780470646236) |
Diğer Kaynaklar: | Stevenson W. L., Operations Management, 9th Ed., McGraw Hill, 2007. Heizer, J, and B. Render, Operations Management, 10h Ed., Pearson Education, 2011. (ISBN:0-13-607366-2) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 7 | % 10 |
Projeler | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 45 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 55 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 64 |
Sunum / Seminer | 4 | 12 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 122 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel bilgisayar bilgisini geliştirmek, ofis ve paket programların kullanılmasını sağlamak. | |
2) | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan temel matematik ile ilgili materyalleri kullanabilme yeteneğine ve bilgi donanımına sahip olmak, | |
3) | İmalatta kullanılan makine elemanlarının genel yapılarını ve şekillendirilme özelliklerini tanımak, | |
4) | İmalat usullerini ve kesici takım gereçlerini kavrayabilmek, Malzeme, statik, mekanik ve akışkanlar bilim dalında temel bilgileri kavrayabilmek, | |
5) | Birleştirme ve hareket elemanlarının imalat resimlerini çizebilmek, bir sistemin komple ve detay yapım resimlerini çizebilmek, | |
6) | Temel imalat işlemlerini, tornalama, frezeleme, delme, taşlama ve kaynak teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak. Ve bu tezgâhlarda çalışabilecek güvene sahip olmak, | |
7) | Bilgisayarlı sayısal kontrollü tezgâhlarda yapılacak işin programını yazabilmek, ve Bilgisayar Destekli çizim yapabilmek, | |
8) | Proje raporu hazırlayabilmek, projenin imalatı takip edip, projeyi gerçekleştirebilmek, | |
9) | Elektronik devre elemanlarının kullanım alanlarını ve çalışma karakteristiklerini öğrenebilmek. Mikrodenetleyici entegrelerinin programlama mantıklarını kavramak ve programlayabilmek, ayrıca bu programa uygun devre tasarımı yapabilmek. | |
10) | Elektrik motorlarının çalışma prensiplerini ve AC-DC analizlerini yapabilmek, | |
11) | Bir görsel programlama diline hakimiyet kazandırmak. | |
12) | Türk dilini iyi kullanarak etkili iletişim kurabilmek ve meslektaşları ve müşterileriyle iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilmek, |