REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
LOG3711 Lojistik Operasyonları Yönetimi Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. YAVUZ GÜNALAY
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi LEVENT AKSOY
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: Öğrenciler lojistik operasyonlarında görülen süreçleri, hem stratejik ve hem de güncel seviyelerde gözlemler. Üretim ve hizmet operasyonları arasındaki farklar ve benzerlikler tartışılır. Lojistik operasyonlarındaki süreçlerin hizmet ve otomasyon yönünden incelenmesi ve öğrencilerin grup olarak seçtikleri bir kuruluşta ders konularından en az birini gözlemlemek için bir proje hazırlamaları dersin hedefleri içindedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Temel Operasyonları Yönetimi terminolojiye aşina olun, benzerlik ve mal ve hizmet operasyonlarının farklılıkları tanımlamak
II. Misyon-Strateji ilişki tanımlama ve işletme / üretim stratejileri açıklar.
III. Lojistik operasyonlarını tanımlayabilmek.
IV. Farklı konum ve düzeni modelleri belirlemek ve bunları karşılaştırmak.
V. Lojistik ve tedarik zinciri ağ yapılarını ayırt etmek.
VI. Tedarik zinciri tanımlayın ve neden kamçı etkisi oluşur.
VII. Kapasitesi tanımlayın ve farklı kapasite yönetimi modellerinin farkında.
VIII. Stok ve envanter yönetimi tekniklerinin yararları ve riskleri hakkında bilgi sahibi olmalıdır.
IX. Yalın üretimi tanımlamak.

Dersin İçeriği

Operasyon Yönetimi ve Operasyon Stratejinin açıklaması. Lojistik operasyonlarını tanımak, tasarımı, süreç tasarımı, konumu ve yerleşimi, kapasite yönetimi, envanter yönetimi, yalın yönetim, reklam kalitesi gibi işlemleri yönetiminde temel konular, tartışılması.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Süreç nedir? Süreç yönetiminin önemi nedir?
2) Kurumlarda misyon ve strateji oluşturulması ve iş stratejileri Ön okuma
3) Süreç başarımı Ön okuma
4) Hizmet ve mal tasarımı Ön okuma
5) Süreç tasarımı Ön okuma
6) Yerleşke ve yerleşim tasarımı ön okuma
7) Tedarik zinciri tasarımı ve yönetimi Ön okuma
8) Kapasite yönetimi Ön okuma
9) Ara sınav için tekrar
10) Stok yönetimi Ön okuma
11) Planlama, çizelgeleme ve Kurumsal Kaynak Planlaması ön okuma
12) Yalın üretim, yalın yönetim Ön okuma
13) Kalite yönetimi Ön okuma
14) Süreç iyileştirme ve genel tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Russell and Taylor, Operations Management,: Creating Value along the Supply Chain, 7th Ed., Wiley, 2011. (ISBN:9780470646236)
Diğer Kaynaklar: Stevenson W. L., Operations Management, 9th Ed., McGraw Hill, 2007.
Heizer, J, and B. Render, Operations Management, 10h Ed., Pearson Education, 2011. (ISBN:0-13-607366-2)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Küçük Sınavlar 7 % 10
Projeler 1 % 25
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 45
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 55
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 64
Sunum / Seminer 4 12
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 122

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2