GASTRONOMİ (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BME1032 Biyolojiye Giriş Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi CANAN BAĞCI
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: 1. Bilimsel süreçteki basamakları açıklayabilirim ve biyolojinin toplumda ve günlük hayattaki önemini tanımlamak.
2. Hücre yapısı ve fonksiyonlarını tanımlamak.
3. Deoksiribonükleik asit (DNA), ribonükleik asit (RNA), karbonhidratlar, lipidler ve proteinlerin temel kimyasal yapısını tanımlamak.
4. DNA ve RNA’nın genetik kodun şifrelerini çözmede ve bilginin genotipten (DNA) fenotipe (protein) aktarılmasındaki rolünü açıklamak.
5. Evrim ve ekosistemi tanımlamak.
6. Dokuların ve organ sistemlerinin oluşumunu tanımlamak.
7. Her organ sistemninin temel yapısını ve fonksiyonunu tanımlamak.
8. Kanserin temek biyolojik süreçlerini tanımlamak.
9. Genetik ve kalıtım konusundaki temel kavramları açıklamak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Bilimsel süreçteki basamakları açıklayabilirim ve biyolojinin toplumda ve günlük hayattaki önemini belirtebilir.
2. Hücre yapısı ve fonksiyonlarını tanımlayabilir.
3. Deoksiribonükleik asit (DNA), ribonükleik asit (RNA), karbonhidratlar, lipidler ve proteinlerin temel kimyasal yapısını tanımlayabilir.
4. DNA ve RNA’nın genetik kodun şifrelerini çözmede ve bilginin genotipten (DNA) fenotipe (protein) aktarılmasındaki rolünü açılayabilir.
5. Evrim ve ekosistemi tanımlayabilir.
6. Dokuların ve organ sistemlerinin oluşumunu tanımlayabilir.
7. Her organ sistemninin temel yapısını ve fonksiyonunu tanımlayabilir.
8. Kanserin temek biyolojik süreçlerini tanımlayabilir.
9. Genetik ve kalıtım konusundaki temel kavramları açıklayabilir.

Dersin İçeriği

1. HAFTA: Introduction & Meeting
2. HAFTA: Human Biology, Science and Society
3. HAFTA: The Chemistry of Living Things
4. HAFTA: Overview, Structure and Function of Cells
5. HAFTA: DNA and Chromosomes
6. HAFTA: DNA Replication
7. HAFTA: Cell Reproduction and Differentiation
8. HAFTA: Cancer; Uncontrolled Cell Division and Differentiation
9. HAFTA: Genetics and Inheritance
10. HAFTA: Human Development
11. HAFTA: From Cells to Organ Systems
12. HAFTA: Stem Cells
13. HAFTA: DNA Technology and Genetic Engineering
14. HAFTA: Evolution and Ecosystems

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Introduction & Meeting
2) Human Biology, Science and Society Ders notları
3) The Chemistry of Living Things Ders notları
4) Overview, Structure and Function of Cells Ders notları
5) DNA and Chromosomes Ders notları
6) DNA Replication Ders notları
7) Cell Reproduction and Differentiation Ders notları
8) Cancer; Uncontrolled Cell Division and Differentiation Ders notları
9) Genetics and Inheritance Ders notları
10) Human Development Ders notları
11) From Cells to Organ Systems Ders notları
12) Stem Cells Ders notları
13) DNA Technology and Genetic Engineering Ders notları
14) Evolution, Ecosystems Ders Notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Michael D. Johnson "Human Biology, Concepts and Current Issues" 8th edition, Pearson, 2017
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Küçük Sınavlar 4 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Küçük Sınavlar 4 1 4
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 92

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) - Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
2) - Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
4) - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
5) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
6) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.