İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BME1032 | Biyolojiye Giriş | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi CANAN BAĞCI |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | 1. Bilimsel süreçteki basamakları açıklayabilirim ve biyolojinin toplumda ve günlük hayattaki önemini tanımlamak. 2. Hücre yapısı ve fonksiyonlarını tanımlamak. 3. Deoksiribonükleik asit (DNA), ribonükleik asit (RNA), karbonhidratlar, lipidler ve proteinlerin temel kimyasal yapısını tanımlamak. 4. DNA ve RNA’nın genetik kodun şifrelerini çözmede ve bilginin genotipten (DNA) fenotipe (protein) aktarılmasındaki rolünü açıklamak. 5. Evrim ve ekosistemi tanımlamak. 6. Dokuların ve organ sistemlerinin oluşumunu tanımlamak. 7. Her organ sistemninin temel yapısını ve fonksiyonunu tanımlamak. 8. Kanserin temek biyolojik süreçlerini tanımlamak. 9. Genetik ve kalıtım konusundaki temel kavramları açıklamak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Bilimsel süreçteki basamakları açıklayabilirim ve biyolojinin toplumda ve günlük hayattaki önemini belirtebilir. 2. Hücre yapısı ve fonksiyonlarını tanımlayabilir. 3. Deoksiribonükleik asit (DNA), ribonükleik asit (RNA), karbonhidratlar, lipidler ve proteinlerin temel kimyasal yapısını tanımlayabilir. 4. DNA ve RNA’nın genetik kodun şifrelerini çözmede ve bilginin genotipten (DNA) fenotipe (protein) aktarılmasındaki rolünü açılayabilir. 5. Evrim ve ekosistemi tanımlayabilir. 6. Dokuların ve organ sistemlerinin oluşumunu tanımlayabilir. 7. Her organ sistemninin temel yapısını ve fonksiyonunu tanımlayabilir. 8. Kanserin temek biyolojik süreçlerini tanımlayabilir. 9. Genetik ve kalıtım konusundaki temel kavramları açıklayabilir. |
Ders, bilimsel süreçlere, hücresel yapı ve işlevlere, temel moleküler ve hücresel yolaklara, doku ve organ sistemi ilişkisine, ekosisteme, evrime, kansere ve genetiğe farklı bakış açıları içeren biyolojik kavramların anlaşılmasına odaklanmayı amaçlamaktadır. Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri ders anlatımı, okuma, tartışma ve bireysel çalışmadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş ve ders tanıtımı | Ders notları |
2) | İnsan Biyolojisi, Bilim ve Toplum | Ders notları |
3) | Canlıların Kimyası | Ders notları |
4) | Hücrelere Genel Bakış, Yapı ve İşlevleri | Ders notları |
5) | DNA ve Kromozomlar | Ders notları |
6) | DNA Replikasyonu | Ders notları |
7) | Hücre Çoğalması ve Farklılaşması | Ders notları |
8) | Kanser; Kontrolsüz Hücre Bölünmesi ve Farklılaşması | Ders notları |
9) | Genetik ve Kalıtım | Ders notları |
10) | İnsan Gelişimi | Ders notları |
11) | Hücrelerden Organ Sistemlerine | Ders notları |
12) | Kök Hücre | Ders notları |
13) | DNA Teknolojisi ve Genetik Mühendisliği | Ders notları |
14) | Evrim, Ekosistem | Ders Notları |
Ders Notları / Kitaplar: | Michael D. Johnson "Human Biology, Concepts and Current Issues" 8th edition, Pearson, 2017 |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 2 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Küçük Sınavlar | 4 | 1 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 92 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilir, | |
2) | 21. yüzyılın bireysel ve profesyonel becerileriyle donanımlı, gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlarla birlikte kullanıcı ihtiyaçlarına odaklanarak toplanan verileri analiz edebilir, çeşitli bilgi ve düşünceleri sentezleyerek bu süreçleri yaratıcı mekânsal çözümler geliştirmek için kullanabilir, | |
3) | Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilir, | |
4) | İç mimarlık alanının gerektirdiği çağdaş bilgi üretimi, ifade, temsil ve teknolojilerini kullanabilir, | |
5) | İç mimarlık alanındaki tasarım ve uygulama çalışmalarında çağdaş mekan donatıları ve yapı teknikleri hakkında bilgi sahibi olur; sektörü ve güncel gelişmeleri takip eder, | |
6) | İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini, evrensel tasarım ilkelerini ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımlarını benimseyip ön planda tutar, | |
7) | Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olur, | |
8) | İç mimarlık, mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslararası değerleri ve gelişmeleri takip eder; ekip çalışmalarında, disiplinler arası ve çok disiplinli çalışmalarda yer alır, ve etik konularda bilgi sahibi olur. | |
9) | İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemeler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olur, mesleki etik ve sorumluluklarının farkında olur, |