PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BME1032 | Biyolojiye Giriş | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi CANAN BAĞCI |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | - Öğrencilere biyolojinin temel kavram ve ilkelerini tanıtmak - Temel yaşam birimlerini tanıtmak - Hücrenin yapısını tanımlamak - Hücresel organellerin yapısını ve işlevini tanımlamak. - Hücresel bölünmeye dahil olan süreçleri tanımlamak |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Bilimsel süreçteki basamakları açıklayınız ve biyolojinin topluma ve günlük yaşamdaki önemini sıralayınız. 2. Hücre yapısını ve fonksiyonunu tanımlar. 3. Deoksiribonükleik asit (DNA), ribonükleik asidin (RNA), karbonhidratların, lipidlerin ve proteinlerin temel kimyasal yapısını tanımlayın. 4. DNA ve RNA'nın, genotipten (DNA) fenotipe (protein) ve genetik kodun deşifre edilmesinde bilginin aktarılmasındaki rolünü açıklayınız. 5. Evrimi ve ekosistemi tanımlar. |
1. HAFTA: What is “cell”? by Dr. Filiz Sağlam, Dep. of Clinical Microbiology 2. HAFTA: Cellular Organels by Dr. Gözde Erkanlı Şentürk, Dep. of Histology &Embryology 3. HAFTA: Cell Division & Cell Death by Dr. Gözde Erkanlı Şentürk, Dep. of Histology &Embryology 4. HAFTA: Lab: How to use microscobe-observation of some bacteria (in Goztepe Campus, Multidisipline Lab.) by Dr. Filiz Sağlam, Dep. of Clinical Microbiology 5. HAFTA: Lab: Cell Types and Cell Division (in Goztepe Campus, Multidisipline Lab.) by Dr. Gözde Erkanlı Şentürk, Dep. of Histology &Embryology 6. HAFTA: Muscle, Contraction & Human Activity by Dr. Gözde Erkanlı Şentürk, Dep. of Histology &Embryology 7. HAFTA: Mid-Exam 8. HAFTA: Nutrition and GIS System by Dr. Gözde Erkanlı Şentürk, Dep. of Histology &Embryology 9. HAFTA: Circulation &Respiratory System by Dr. Gözde Erkanlı Şentürk, Dep. of Histology &Embryology 10. HAFTA: Nervous System &Senses by Dr. Gözde Erkanlı Şentürk, Dep. of Histology &Embryology 11. HAFTA: Reproductive System by Dr. Gözde Erkanlı Şentürk, Dep. of Histology &Embryology 12. HAFTA: Introduction to Human Development by Dr. Gözde Erkanlı Şentürk, Dep. of Histology &Embryology 13. HAFTA: Stem Cells by Dr. Gözde Erkanlı Şentürk, Dep. of Histology &Embryology 14. HAFTA: Final Exam |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İnsan biyolojisi, Bilim ve Toplum | |
2) | Hücreye Genel Bakış | Ders notları |
3) | Hücrenin Organelleri | Ders Notları |
4) | Hücrenin yapısı ve fonksiyonları | |
5) | DNA ve kromozom | |
6) | DNA replikasyonu | Ders notları |
7) | Hücre bölünmesi ve başkalaşımı | |
8) | Kanser: Kontrolsüz hücre bölünmesi ve başkalaşımı | Ders notları |
9) | Genetik ve kalıtım | |
10) | İnsan embriyogenezi | |
11) | Hücrelerden organlara | |
12) | Kök hücreye giriş | |
13) | Ekosistem ve Popülasyon | |
14) | Evrim ve hayatın başlangıcı | Ders Notları |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Michael D. Johnson. “ Human Biology, Concepts and Current Issues”, ISBN: 1292166274, 8th Edition, Publisher: Pearson, 2017. 2-Alberts, B., Johnson, A., Lewis, J., Raff, M., Roberts, K., Walter, P. “Molecular Biology of The Cell”, 5th Edition, ISBN:9780815341055, Publisher: Garland Science, 2008. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 5 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 3 | 9 | 27 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Küçük Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 162 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan zihnine ve davranışlarına yönelik ilgi geliştirmek, kuramları görgül bulguları kullanarak değerlendirebilmek, eleştirel düşünce becerisi elde ederek psikolojinin kanıta dayalı bir bilim olduğunu anlamak. | |
2) | İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. | |
3) | Psikolojideki temel kavramlar ve bunları incelemede kullanılan kuramsal ve uygulamalı yaklaşımları öğrenmek (örneğin temel gözlem ve görüşme tekniklerini bilmek). | |
4) | Psikoloji alan yazınında baskın dil olan İngilizceyi kullanarak bilgiye erişim ve bilgiyi yazma yöntem ve becerileri edinmek, bilimsel araştırma ve veri değerlendirme tekniklerini (örneğin korelasyonel, deneysel, kesitsel ve boylamsal çalışmalar, vaka çalışmaları) tanımak ve uygulamak. | |
5) | Ayrımcılığa ve önyargıya karşı bir tutum benimsemek; araştırma ve uygulama alanlarında çalışırken etik duyarlılık göstermek. | |
6) | Psikolojinin temel alt alanlarını (deneysel, gelişim, klinik, bilişsel, sosyal ve endüstri/örgütsel psikoloji) ve bunlarla ilgili çalışma ve uzmanlık alanlarını tanımak. | |
7) | Bilimsel çalışmanın temel unsurları olan problem oluşturma, hipotez kurma ve veri toplamanın yanında bulguları analiz etme, yorumlama ve sunma için gerekli becerileri edinmek. | |
8) | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgi ve becerileri kazanmak. | |
9) | Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (tıp, genetik, biyoloji, ekonomi, sosyoloji, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgileri edinmek ve bu bilgileri psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. | |
10) | Toplumsal sorunlara karşı duyarlılık geliştirmek; psikoloji alanının ve toplumun yararına olan etkinliklerde sorumluluk almak. | |
11) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek. | |
12) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek. |