EKONOMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BME1032 | Biyolojiye Giriş | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi CANAN BAĞCI |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | - Öğrencilere biyolojinin temel kavram ve ilkelerini tanıtmak - Temel yaşam birimlerini tanıtmak - Hücrenin yapısını tanımlamak - Hücresel organellerin yapısını ve işlevini tanımlamak. - Hücresel bölünmeye dahil olan süreçleri tanımlamak |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Bilimsel süreçteki basamakları açıklayınız ve biyolojinin topluma ve günlük yaşamdaki önemini sıralayınız. 2. Hücre yapısını ve fonksiyonunu tanımlar. 3. Deoksiribonükleik asit (DNA), ribonükleik asidin (RNA), karbonhidratların, lipidlerin ve proteinlerin temel kimyasal yapısını tanımlayın. 4. DNA ve RNA'nın, genotipten (DNA) fenotipe (protein) ve genetik kodun deşifre edilmesinde bilginin aktarılmasındaki rolünü açıklayınız. 5. Evrimi ve ekosistemi tanımlar. |
1. HAFTA: What is “cell”? by Dr. Filiz Sağlam, Dep. of Clinical Microbiology 2. HAFTA: Cellular Organels by Dr. Gözde Erkanlı Şentürk, Dep. of Histology &Embryology 3. HAFTA: Cell Division & Cell Death by Dr. Gözde Erkanlı Şentürk, Dep. of Histology &Embryology 4. HAFTA: Lab: How to use microscobe-observation of some bacteria (in Goztepe Campus, Multidisipline Lab.) by Dr. Filiz Sağlam, Dep. of Clinical Microbiology 5. HAFTA: Lab: Cell Types and Cell Division (in Goztepe Campus, Multidisipline Lab.) by Dr. Gözde Erkanlı Şentürk, Dep. of Histology &Embryology 6. HAFTA: Muscle, Contraction & Human Activity by Dr. Gözde Erkanlı Şentürk, Dep. of Histology &Embryology 7. HAFTA: Mid-Exam 8. HAFTA: Nutrition and GIS System by Dr. Gözde Erkanlı Şentürk, Dep. of Histology &Embryology 9. HAFTA: Circulation &Respiratory System by Dr. Gözde Erkanlı Şentürk, Dep. of Histology &Embryology 10. HAFTA: Nervous System &Senses by Dr. Gözde Erkanlı Şentürk, Dep. of Histology &Embryology 11. HAFTA: Reproductive System by Dr. Gözde Erkanlı Şentürk, Dep. of Histology &Embryology 12. HAFTA: Introduction to Human Development by Dr. Gözde Erkanlı Şentürk, Dep. of Histology &Embryology 13. HAFTA: Stem Cells by Dr. Gözde Erkanlı Şentürk, Dep. of Histology &Embryology 14. HAFTA: Final Exam |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İnsan biyolojisi, Bilim ve Toplum | |
2) | Hücreye Genel Bakış | Ders notları |
3) | Hücrenin Organelleri | Ders Notları |
4) | Hücrenin yapısı ve fonksiyonları | |
5) | DNA ve kromozom | |
6) | DNA replikasyonu | Ders notları |
7) | Hücre bölünmesi ve başkalaşımı | |
8) | Kanser: Kontrolsüz hücre bölünmesi ve başkalaşımı | Ders notları |
9) | Genetik ve kalıtım | |
10) | İnsan embriyogenezi | |
11) | Hücrelerden organlara | |
12) | Kök hücreye giriş | |
13) | Ekosistem ve Popülasyon | |
14) | Evrim ve hayatın başlangıcı | Ders Notları |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Michael D. Johnson. “ Human Biology, Concepts and Current Issues”, ISBN: 1292166274, 8th Edition, Publisher: Pearson, 2017. 2-Alberts, B., Johnson, A., Lewis, J., Raff, M., Roberts, K., Walter, P. “Molecular Biology of The Cell”, 5th Edition, ISBN:9780815341055, Publisher: Garland Science, 2008. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 5 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 3 | 9 | 27 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Küçük Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 162 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bir dünya vatandaşı olarak, küresel ekonomik, siyasi, toplumsal ve ekolojik gelişmelerin ve eğilimlerin farkındadır. | |
2) | Küresel ve yerel dinamiklerin gerektirdiği teknolojik ilerlemeyi yakınen takip edecek ve öğrenmeyi sürdürebilecek donanıma sahiptir. | |
3) | Temel iktisadi ilkeleri ve analiz yöntemlerini özümser ve günlük olayları değerlendirirken kullanır. | |
4) | Ekonomi ile ilgili problemleri tanımlarken, bunları analiz ederken ve bulduğu sonuçları ilgili paydaşlarla paylaşırken nicel ve istatistiksel araçları kullanır. | |
5) | Ekonomik birimlerin var olan kısıtlar ve teşvikler altında karar alma aşamalarını anlar, bu kararların etkileşimlerini ve olası gelecek etkilerini inceler. | |
6) | Dijital teknolojilerin kullanıldığı yeni iş yapma biçimlerini ve yeni piyasa yapılarını kavrar. | |
7) | İktisadi ve toplumsal problemleri eleştirel bir yaklaşımla ele alır ve analitik çözümler geliştirir. | |
8) | Analitik çözüm üretmek ve nicel araştırma yöntemlerini kullanmak için gerekli matematiksel donanıma sahiptir. | |
9) | Katkıda bulunduğu çalışmalarda bireysel ve toplumsal refahı birlikte ve etik bir bakış açısıyla gözetir. | |
10) | Ekonomik problemleri disiplinler arası bir yaklaşımla ele alır ve farklı disiplinlerden yararlanarak çözüm arar. | |
11) | Bir takımın parçası olarak katkıda bulunduğu çalışmalarda özgün ve yenilikçi fikirler üretir. |