Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İletişimin tanımı |
Konu ile ilgili literatür taraması yapılır |
2) |
İletişim kavramının tanımı |
Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
3) |
İletişimin önemi ve amacı |
Konu ile ilgili farklı kaynaklardan yararlanılır. |
4) |
İletişim türleri |
Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
5) |
Empati ve sempati |
Konu ile ilgili farklı kaynaklardan yararlanılır. |
6) |
Çocukla iletişim |
Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
7) |
Çocukla iletişim |
Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Aile ile iletişim |
Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
10) |
Aile ile iletişim |
Konu ile ilgili farklı kaynaklardan yararlanılır. |
11) |
Örgütsel iletişim |
Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
12) |
Örgütsel iletişim |
Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
13) |
İletişim engelleri |
Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
14) |
İletişim engelleri |
Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İnsan zihnine ve davranışlarına karşı yakın bir ilgi uyandırmak, hem eleştirel düşünme becerileri elde etmek (özellikle psikolojik teorileri deneysel kanıt kullanarak değerlendirme becerisi), hem de psikolojiyi kanıta dayalı bir bilim olarak algılamak. |
|
2) |
İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Yani, davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. |
|
3) |
Teorik ve uygulama bilgisi edinmek ve temel psikolojik kavram ve bakış açılarını öğrenmek. |
|
4) |
Bilimsel araştırma yöntemlerini takip ederek yöntem ve veri değerlendirme tekniklerini tanımak (örneğin korelasyona dayalı çalışmalar, deneysel, boylamsal, vaka çalışması). |
|
5) |
Ölçme ve araştırma yaparken veya gruplarla çalışırken etik duyarlılık göstermek. |
|
6) |
Psikolojinin temel alanlarını tanımak (bilişsel, gelişim, klinik, sosyal, davranışsal ve biyolojik). |
|
7) |
Niceliksel ve niteliksel bulguları değerlendirirken, raporlar yazarken ve onları sunarken gerekli becerileri edinmek. |
|
8) |
Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgiyi kazanmak. |
|
9) |
Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (sosyoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgilerin alınması ve bu bilgiyi psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. |
3 |