ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CGL2003 Çocuk Psikolojisi ve Ruh Sağlığı Güz 2 0 2 2

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. AYŞEN YALIN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. NURŞAH AKDOĞAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Okul Öncesi Eğitim Kurumları
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilerin çocuk ruh sağlığına ilişkin temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak ve öğrencilerin çocuk ruh sağlığı ile ilgili uzmanlarla işbirliğini sağlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda öğrenciler;
1. Çocuğu tanıyabilir.
2. Çocuklukta kişilik ve benliğin gelişimini takip edebilir.
3. Çocuklarda uyum ve davranış sorunlarının kaynaklarını tanıyabilir.
4. Çocuklarda dengeli kişilik oluşturma konusunda öğretmene rehberlik edebilir.

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında çocuğu tanımak, çocuklukta kişilik ve benliğin gelişimini takip edebilmek, çocuklarda uyum ve davranış sorunlarının kaynaklarını tanımak, çocuklarda dengeli kişilik oluşturma konusunda öğretmene rehberlik etmek, çocuk psikolojisi, ruh sağlığı, uyum ve davranış bozuklukları yer almaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ruh sağlığının tanımı Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
2) 1. Çocuklarda Kişilik ve Benlik Özellikleri; 2. Çocuklarda Güdüler / Duyum ve Algı; Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
2) Çocuklarda Duygu ve Davranım Sorunları Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
3) Çocuklarda Savunma Mekanizmaları Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
4) Çocuklarda Savunma Mekanizmaları Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
5) Ruh Sağlığı ve Bozuklukları Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
6) Ruh Sağlığı ve Bozuklukları Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
7) Çocukluk Döneminde Görülen Uyum Bozuklukları ve Ruhsal Sorunlar Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
8) Ara Sınav
9) Çocuklarda Duygu ve Davranım Sorunları Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
10) Özel Sorunları Olan Çocuklar Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
11) Özel Sorunları Olan Çocuklar Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
12) Çocuklarda Problem Çözme Becerilerinin Geliştirilmesi Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
13) Çocuklarda Problem Çözme Becerilerinin Geliştirilmesi Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
14) Çocuklarda Sosyal Becerilerin Geliştirilmesi Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yavuzer, H. (1994). Çocuk Psikolojisi. İstanbul, Remzi Kitabevi.
Diğer Kaynaklar: Yörükoğlu. A. (1983). Değişen Toplumda Aile ve Çocuk. Ankara. Aydın Kitabevi.Ekşi. A. (1999). Ben Hasta Değilim. İstanbul:Nobel Tıp Kitapevi.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Rapor Teslimi 1 % 10
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ödevler 1 3 3
Ara Sınavlar 1 1 1
Rapor Teslimi 1 3 3
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 79

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirebilmek, etik ilke ve kurallara ilişkin bilgi sahibi olmak 5
2) Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek. 5
3) Tipik gelişim gösteren çocukların gelişimlerini izleyebilmek ve gelişimlerini destekleyici etkinlik hazırlamak 2
4) Çocuklarla etkili iletişim kurma ve ailelerin iletişim becerilerini güçlendirmeye ilişkin bilgi ve beceri sahibi olmak 5
5) Drama, oyun ve müzik etkinliklerini planlamak ve uygulamak 1
6) Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanmak 1
7) Özel gereksinimli çocukların gelişimlerini izleyebilmek, gelişimlerini desteklemeye yönelik etkinlikler planlamak ve uygulamak 2
8) Çocukların ve ailelerin güvenli ve bilinçli medya kullanımına ilişkin bilgi ve eğitim becerilerine sahip olmak 1
9) Okul öncesi eğitim kurumlarında gerçekleştirilen tüm etkinlikleri (Türkçe, müzik, drama, sanat, oyun, hareket, fen, matematik, gezi,araç ve materyal geliştirme) günlük, haftalık, aylık ve yıllık akış içerisinde planlamak ve yapmak 1
10) Çocukların gelişimlerini desteklemek amacıyla kullanılan sanat dallarına (resim, edebiyat vb.) ilişkin bilgi ve uygulamaya dönük becerilere sahip olmak 1
11) Çocuk beslenmesi alanında bilgi ve beceri sahibi olmak 1
12) Çocuk sağlığı ve hastalıkları ve ilkyardım müdahalesi konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak 3