Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ruh sağlığının tanımı |
Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
2) |
1. Çocuklarda Kişilik ve Benlik Özellikleri;
2. Çocuklarda Güdüler / Duyum ve Algı;
|
Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
2) |
Çocuklarda Duygu ve Davranım Sorunları |
Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
3) |
Çocuklarda Savunma Mekanizmaları
|
Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
4) |
Çocuklarda Savunma Mekanizmaları |
Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
5) |
Ruh Sağlığı ve Bozuklukları |
Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
6) |
Ruh Sağlığı ve Bozuklukları |
Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
7) |
Çocukluk Döneminde Görülen Uyum Bozuklukları ve Ruhsal Sorunlar |
Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Çocuklarda Duygu ve Davranım Sorunları |
Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
10) |
Özel Sorunları Olan Çocuklar |
Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
11) |
Özel Sorunları Olan Çocuklar |
Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
12) |
Çocuklarda Problem Çözme Becerilerinin Geliştirilmesi |
Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
13) |
Çocuklarda Problem Çözme Becerilerinin Geliştirilmesi |
Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
14) |
Çocuklarda Sosyal Becerilerin Geliştirilmesi |
Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirebilmek, etik ilke ve kurallara ilişkin bilgi sahibi olmak |
5 |
2) |
Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek. |
5 |
3) |
Tipik gelişim gösteren çocukların gelişimlerini izleyebilmek ve gelişimlerini destekleyici etkinlik hazırlamak |
2 |
4) |
Çocuklarla etkili iletişim kurma ve ailelerin iletişim becerilerini güçlendirmeye ilişkin bilgi ve beceri sahibi olmak |
5 |
5) |
Drama, oyun ve müzik etkinliklerini planlamak ve uygulamak |
1 |
6) |
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanmak |
1 |
7) |
Özel gereksinimli çocukların gelişimlerini izleyebilmek, gelişimlerini desteklemeye yönelik etkinlikler planlamak ve uygulamak |
2 |
8) |
Çocukların ve ailelerin güvenli ve bilinçli medya kullanımına ilişkin bilgi ve eğitim becerilerine sahip olmak |
1 |
9) |
Okul öncesi eğitim kurumlarında gerçekleştirilen tüm etkinlikleri (Türkçe, müzik, drama, sanat, oyun, hareket, fen, matematik, gezi,araç ve materyal geliştirme) günlük, haftalık, aylık ve yıllık akış içerisinde planlamak ve yapmak |
1 |
10) |
Çocukların gelişimlerini desteklemek amacıyla kullanılan sanat dallarına (resim, edebiyat vb.) ilişkin bilgi ve uygulamaya dönük becerilere sahip olmak |
1 |
11) |
Çocuk beslenmesi alanında bilgi ve beceri sahibi olmak |
1 |
12) |
Çocuk sağlığı ve hastalıkları ve ilkyardım müdahalesi konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak |
3 |