ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CGL1002 | Çocuk Gelişimi II | Bahar | 4 | 0 | 4 | 9 |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. AYŞEN YALIN |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. AYŞEN YALIN |
Dersin Amacı: | Bu ders kapsamında öğrencilerin, normal gelişim gösteren çocukların bilişsel, dil, sosyal-duygusal, cinsel ve öz bakım gelişimlerini izleyebilmeleri ve bu kavramlar hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda öğrenciler; 1. Çocukların bilişsel gelişimlerini tanımlayıp, izleyebilecek, 2. Çocukların dil gelişimlerini tanımlayıp, izleyebilecek, 3. Çocukların sosyal-duygusal gelişimlerini tanımlayıp, izleyebilecek, 4. Çocukların cinsel gelişimlerini tanımlayıp, izleyebilecek, 5. Çocukların özbakım gelişimlerini tanımlayıp, izleyebilecek, 6. Gelişimsel değerlendirmede kullanılan araçları, gelişimsel izlem ve erken müdahale hizmetlerini öğrenebileceklerdir. |
Bu dersin içeriğini çocukların bilişsel, dil, sosyal-duygusal, cinsel ve öz bakım gelişimlerine yönelik kavram ve yöntemler oluşturmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Çocuklarda Bilişsel Gelişim | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
2) | Çocuklarda Bilişsel Gelişim | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
3) | Çocuklarda Dil Gelişimi | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
4) | Çocuklarda Dil Gelişimi | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
5) | Çocuklarda Sosyal Gelişim | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
6) | Çocuklarda Sosyal Gelişim | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
7) | Ara Sınav | |
8) | Çocuklarda Duygusal Gelişim | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
9) | Çocuklarda Duygusal Gelişim | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
10) | Çocuklarda Cinsel Gelişim | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
11) | Çocuklarda Özbakım Gelişimi | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
12) | Gelişimsel Değerlendirmede Kullanılan Araçlar ve Gelişimsel İzlem | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
13) | Gelişimsel Destek Programı ve Erken Müdahale | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
14) | Yıl Sonu Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Ataman, A. (Ed.) (2003). Gelişim ve Öğrenme. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara. Bayhan, P., Artan, İ. (2004). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi. Morpa Yayıncılık, İstanbul. Santrock, John W. (2011). Yüksel, G. (Çev. Ed.) Yaşam Boyu Gelişim-Life Span Development. Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic.Ltd.Şti.,İstanbul. Sayıl, M., Selçuk, B. (2017). Ana Babalık Kuram ve Araştırma. Koç Üniversitesi Yayınları,İstanbul. Baysal Metin, N. (Ed.) (2018). Doğum Öncesinden Ergenliğe Çocuk Gelişimi. Pegem Akademi, Ankara. Berk, Laura E. (2018). Işıkoğlu Erdoğan, N. (Çev. Ed.) Bebekler ve Çocuklar, Doğum Öncesinden Orta Çocukluğa. Nobel Yayıncılık, Ankara Trawick-Smith, J. (2018). Akman, B. (Çev. Ed) Erken Çocukluk Döneminde Gelişim (Çok Kültürlü Bir Bakış Açısı) Santrock, John W. (2021). Güre, A. (Çev.Ed.) Çocuk Gelişimi Nobel Yayıncılık, Ankara |
Diğer Kaynaklar: | İnternet ve akademik makaleler |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 5 |
Projeler | 1 | % 5 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 35 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 65 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 5 | 70 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer | 3 | 5 | 15 |
Proje | 4 | 5 | 20 |
Ödevler | 4 | 5 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 226 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirebilmek, etik ilke ve kurallara ilişkin bilgi sahibi olmak | 5 |
2) | Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek. | 5 |
3) | Tipik gelişim gösteren çocukların gelişimlerini izleyebilmek ve gelişimlerini destekleyici etkinlik hazırlamak | 5 |
4) | Çocuklarla etkili iletişim kurma ve ailelerin iletişim becerilerini güçlendirmeye ilişkin bilgi ve beceri sahibi olmak | 4 |
5) | Drama, oyun ve müzik etkinliklerini planlamak ve uygulamak | 1 |
6) | Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanmak | 1 |
7) | Özel gereksinimli çocukların gelişimlerini izleyebilmek, gelişimlerini desteklemeye yönelik etkinlikler planlamak ve uygulamak | 2 |
8) | Çocukların ve ailelerin güvenli ve bilinçli medya kullanımına ilişkin bilgi ve eğitim becerilerine sahip olmak | 1 |
9) | Okul öncesi eğitim kurumlarında gerçekleştirilen tüm etkinlikleri (Türkçe, müzik, drama, sanat, oyun, hareket, fen, matematik, gezi,araç ve materyal geliştirme) günlük, haftalık, aylık ve yıllık akış içerisinde planlamak ve yapmak | 1 |
10) | Çocukların gelişimlerini desteklemek amacıyla kullanılan sanat dallarına (resim, edebiyat vb.) ilişkin bilgi ve uygulamaya dönük becerilere sahip olmak | 2 |
11) | Çocuk beslenmesi alanında bilgi ve beceri sahibi olmak | 2 |
12) | Çocuk sağlığı ve hastalıkları ve ilkyardım müdahalesi konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak | 2 |