ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CGL1002 Çocuk Gelişimi II Bahar 4 0 4 9

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. AYŞEN YALIN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. AYŞEN YALIN
Dersin Amacı: Bu ders kapsamında öğrencilerin, normal gelişim gösteren çocukların bilişsel, dil, sosyal-duygusal, cinsel ve öz bakım gelişimlerini izleyebilmeleri ve bu kavramlar hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda öğrenciler;
1. Çocukların bilişsel gelişimlerini tanımlayıp, izleyebilecek,
2. Çocukların dil gelişimlerini tanımlayıp, izleyebilecek,
3. Çocukların sosyal-duygusal gelişimlerini tanımlayıp, izleyebilecek,
4. Çocukların cinsel gelişimlerini tanımlayıp, izleyebilecek,
5. Çocukların özbakım gelişimlerini tanımlayıp, izleyebilecek,
6. Gelişimsel değerlendirmede kullanılan araçları, gelişimsel izlem ve erken müdahale hizmetlerini öğrenebileceklerdir.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriğini çocukların bilişsel, dil, sosyal-duygusal, cinsel ve öz bakım gelişimlerine yönelik kavram ve yöntemler oluşturmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Çocuklarda Bilişsel Gelişim Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
2) Çocuklarda Bilişsel Gelişim Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
3) Çocuklarda Dil Gelişimi Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
4) Çocuklarda Dil Gelişimi Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
5) Çocuklarda Sosyal Gelişim Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
6) Çocuklarda Sosyal Gelişim Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
7) Ara Sınav
8) Çocuklarda Duygusal Gelişim Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
9) Çocuklarda Duygusal Gelişim Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
10) Çocuklarda Cinsel Gelişim Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
11) Çocuklarda Özbakım Gelişimi Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
12) Gelişimsel Değerlendirmede Kullanılan Araçlar ve Gelişimsel İzlem Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
13) Gelişimsel Destek Programı ve Erken Müdahale Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
14) Yıl Sonu Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ataman, A. (Ed.) (2003). Gelişim ve Öğrenme. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara.
Bayhan, P., Artan, İ. (2004). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi. Morpa Yayıncılık, İstanbul.
Santrock, John W. (2011). Yüksel, G. (Çev. Ed.) Yaşam Boyu Gelişim-Life Span Development. Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic.Ltd.Şti.,İstanbul.
Sayıl, M., Selçuk, B. (2017). Ana Babalık Kuram ve Araştırma. Koç Üniversitesi Yayınları,İstanbul.
Baysal Metin, N. (Ed.) (2018). Doğum Öncesinden Ergenliğe Çocuk Gelişimi. Pegem Akademi, Ankara.
Berk, Laura E. (2018). Işıkoğlu Erdoğan, N. (Çev. Ed.) Bebekler ve Çocuklar, Doğum Öncesinden Orta Çocukluğa. Nobel Yayıncılık, Ankara
Trawick-Smith, J. (2018). Akman, B. (Çev. Ed) Erken Çocukluk Döneminde Gelişim (Çok Kültürlü Bir Bakış Açısı)
Santrock, John W. (2021). Güre, A. (Çev.Ed.) Çocuk Gelişimi Nobel Yayıncılık, Ankara
Diğer Kaynaklar: İnternet ve akademik makaleler

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 5
Projeler 1 % 5
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 35
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 65
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 5 70
Uygulama 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Sunum / Seminer 3 5 15
Proje 4 5 20
Ödevler 4 5 20
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 226

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirebilmek, etik ilke ve kurallara ilişkin bilgi sahibi olmak 5
2) Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek. 5
3) Tipik gelişim gösteren çocukların gelişimlerini izleyebilmek ve gelişimlerini destekleyici etkinlik hazırlamak 5
4) Çocuklarla etkili iletişim kurma ve ailelerin iletişim becerilerini güçlendirmeye ilişkin bilgi ve beceri sahibi olmak 4
5) Drama, oyun ve müzik etkinliklerini planlamak ve uygulamak 1
6) Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanmak 1
7) Özel gereksinimli çocukların gelişimlerini izleyebilmek, gelişimlerini desteklemeye yönelik etkinlikler planlamak ve uygulamak 2
8) Çocukların ve ailelerin güvenli ve bilinçli medya kullanımına ilişkin bilgi ve eğitim becerilerine sahip olmak 1
9) Okul öncesi eğitim kurumlarında gerçekleştirilen tüm etkinlikleri (Türkçe, müzik, drama, sanat, oyun, hareket, fen, matematik, gezi,araç ve materyal geliştirme) günlük, haftalık, aylık ve yıllık akış içerisinde planlamak ve yapmak 1
10) Çocukların gelişimlerini desteklemek amacıyla kullanılan sanat dallarına (resim, edebiyat vb.) ilişkin bilgi ve uygulamaya dönük becerilere sahip olmak 2
11) Çocuk beslenmesi alanında bilgi ve beceri sahibi olmak 2
12) Çocuk sağlığı ve hastalıkları ve ilkyardım müdahalesi konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak 2