Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse genel bakış |
|
2) |
Demokratikleşme nedir? Demokratikleşmeyi çalışırken kullanılan temel araçlar nedir? Rejimler nasıl sınıflandırılabilir? Demokratik bir rejimin temel esasları nedir? |
Required reading:
• Democratization-Chapter 2 (C. W. Haerpfer, P. Bernhagen, R. F. Inglehart, C. Welzel, Oxford University Press, 2009).
Required reading:
• Democratization-Chapter 3 (C. W. Haerpfer, P. Bernhagen, R. F. Inglehart, C. Welzel, Oxford University Press, 2009).
|
3) |
Demokrasinin ölçümüne dair yaklaşımlar, temel demokrasi indeksleri |
Required reading:
• Democratization-Chapter 3 (C. W. Haerpfer, P. Bernhagen, R. F. Inglehart, C. Welzel, Oxford University Press, 2009).
|
4) |
Demokrasi ve demokratikleşmenin klasik ve modern teorileri |
Required reading:
• Democratization-Chapter 6 (C. W. Haerpfer, P. Bernhagen, R. F. Inglehart, C. Welzel, Oxford University Press, 2009).
|
5) |
Demokratikleşme ne zaman ve nasıl başarısızlığa uğrar? |
Required reading:
• Democratization-Chapter 17 (C. W. Haerpfer, P. Bernhagen, R. F. Inglehart, C. Welzel, Oxford University Press, 2009).
|
6) |
Demokratik politik kültürün analizine dair genel çerçeve |
Required reading:
• Dieter Fuchs. 2007. “The Political Culture Paradigm.” In Russell J. Dalton and Hans-Dieter Klingemann (eds.), The Oxford Handbook of Political Behavior. Oxford: Oxford University Press, pp. 161-184.
|
7) |
ARA SINAV |
|
8) |
Politik kültür çalışmalarının klasiği: “The Civic Culture” kitabı |
Required readings:
• Gabriel A. Almond and Sidney Verba. 1963. The Civic Culture. Princeton: Princeton University Press. esp. chapters 1, 2, 13.
• Gabriel Almond, 1980. “The Intellectual History of the Civic Culture Concept.” In Gabriel Almond and Sidney Verba, eds., The Civic Culture Revisited. Boston: Little Brown, pp. 1-36.
|
9) |
Demokratik bir rejimin sürdürülebilmesinde temel bir faktör olarak politik kültür |
Required reading:
• Democratization-Chapter 9 (C. W. Haerpfer, P. Bernhagen, R. F. Inglehart, C. Welzel, Oxford University Press, 2009).
|
10) |
Çözülmesi hala beklenen bir konu: toplumsal cinsiyet, toplumsal cinsiyet eşitliği, kadın hakları ve demokrasi |
• Democratization-Chapter 10 (C. W. Haerpfer, P. Bernhagen, R. F. Inglehart, C. Welzel, Oxford University Press, 2009).
|
11) |
Din, dindarlık ve demokrasi |
• Samuel P. Huntington. 1993. “The Clash of Civilizations.” Foreign Affairs 72(3): 22-49.
• Pippa Norris and Ronald Inglehart. 2003. “Islamic Culture and Democracy: Testing the ‘Clash of Civilizations’ Thesis.” In Ronald Inglehart (ed.). Human Values and Social Change. Leiden: Brill, 5-33.
• Yilmaz Esmer, “Is There and Islamic Civilization?” in Ronald Inglehart (ed.) Human Values and Social Change. Leiden: Brill,
|
12) |
Yükselen popülizm ve demokrasi: Demokrasi yükselen popülizm dalgasından kurtulabilir mi? |
Required readings:
• Yascha Mounk, 2018 The People vs. Democracy: Why Our Freedom is in Danger and How to Save It? Cambridge: Harvard University Press, 41-61.
• Rick Shenkman, “The Shocking Paper Predicting the End of Democracy,” Sept 08, 2019, Politico.
|
13) |
Türk politik kültürü |
• Y. Esmer, A. Okcuoglu, S. Kurutas, “Political Culture: A Tale of Two Civilizations” in E. Canan Sokullu, ed., Turkey in Transition: Politics, Society and Foreign Policy. Peter Lang, 2020, 81-100.
|
14) |
KONU TEKRARI & SORU-CEVAP |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma |
2 |
2) |
- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
4 |
3) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
-Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
5 |
4) |
- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
-Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
3 |
5) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
3 |
6) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
3 |