Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse genel bakış |
|
2) |
Demokratikleşme nedir? Demokratikleşmeyi çalışırken kullanılan temel araçlar nedir? Rejimler nasıl sınıflandırılabilir? Demokratik bir rejimin temel esasları nedir? |
Required reading:
• Democratization-Chapter 2 (C. W. Haerpfer, P. Bernhagen, R. F. Inglehart, C. Welzel, Oxford University Press, 2009).
Required reading:
• Democratization-Chapter 3 (C. W. Haerpfer, P. Bernhagen, R. F. Inglehart, C. Welzel, Oxford University Press, 2009).
|
3) |
Demokrasinin ölçümüne dair yaklaşımlar, temel demokrasi indeksleri |
Required reading:
• Democratization-Chapter 3 (C. W. Haerpfer, P. Bernhagen, R. F. Inglehart, C. Welzel, Oxford University Press, 2009).
|
4) |
Demokrasi ve demokratikleşmenin klasik ve modern teorileri |
Required reading:
• Democratization-Chapter 6 (C. W. Haerpfer, P. Bernhagen, R. F. Inglehart, C. Welzel, Oxford University Press, 2009).
|
5) |
Demokratikleşme ne zaman ve nasıl başarısızlığa uğrar? |
Required reading:
• Democratization-Chapter 17 (C. W. Haerpfer, P. Bernhagen, R. F. Inglehart, C. Welzel, Oxford University Press, 2009).
|
6) |
Demokratik politik kültürün analizine dair genel çerçeve |
Required reading:
• Dieter Fuchs. 2007. “The Political Culture Paradigm.” In Russell J. Dalton and Hans-Dieter Klingemann (eds.), The Oxford Handbook of Political Behavior. Oxford: Oxford University Press, pp. 161-184.
|
7) |
ARA SINAV |
|
8) |
Politik kültür çalışmalarının klasiği: “The Civic Culture” kitabı |
Required readings:
• Gabriel A. Almond and Sidney Verba. 1963. The Civic Culture. Princeton: Princeton University Press. esp. chapters 1, 2, 13.
• Gabriel Almond, 1980. “The Intellectual History of the Civic Culture Concept.” In Gabriel Almond and Sidney Verba, eds., The Civic Culture Revisited. Boston: Little Brown, pp. 1-36.
|
9) |
Demokratik bir rejimin sürdürülebilmesinde temel bir faktör olarak politik kültür |
Required reading:
• Democratization-Chapter 9 (C. W. Haerpfer, P. Bernhagen, R. F. Inglehart, C. Welzel, Oxford University Press, 2009).
|
10) |
Çözülmesi hala beklenen bir konu: toplumsal cinsiyet, toplumsal cinsiyet eşitliği, kadın hakları ve demokrasi |
• Democratization-Chapter 10 (C. W. Haerpfer, P. Bernhagen, R. F. Inglehart, C. Welzel, Oxford University Press, 2009).
|
11) |
Din, dindarlık ve demokrasi |
• Samuel P. Huntington. 1993. “The Clash of Civilizations.” Foreign Affairs 72(3): 22-49.
• Pippa Norris and Ronald Inglehart. 2003. “Islamic Culture and Democracy: Testing the ‘Clash of Civilizations’ Thesis.” In Ronald Inglehart (ed.). Human Values and Social Change. Leiden: Brill, 5-33.
• Yilmaz Esmer, “Is There and Islamic Civilization?” in Ronald Inglehart (ed.) Human Values and Social Change. Leiden: Brill,
|
12) |
Yükselen popülizm ve demokrasi: Demokrasi yükselen popülizm dalgasından kurtulabilir mi? |
Required readings:
• Yascha Mounk, 2018 The People vs. Democracy: Why Our Freedom is in Danger and How to Save It? Cambridge: Harvard University Press, 41-61.
• Rick Shenkman, “The Shocking Paper Predicting the End of Democracy,” Sept 08, 2019, Politico.
|
13) |
Türk politik kültürü |
• Y. Esmer, A. Okcuoglu, S. Kurutas, “Political Culture: A Tale of Two Civilizations” in E. Canan Sokullu, ed., Turkey in Transition: Politics, Society and Foreign Policy. Peter Lang, 2020, 81-100.
|
14) |
KONU TEKRARI & SORU-CEVAP |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek |
2 |
2) |
Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek
|
2 |
3) |
Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek
|
2 |
4) |
Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek |
2 |
5) |
Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek |
2 |
6) |
Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)
|
2 |
7) |
Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek
|
3 |
8) |
Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak
|
2 |
9) |
Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek
|
2 |
10) |
Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek
|
2 |
11) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”)
|
2 |
12) |
Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek |
2 |
13) |
Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek
|
2 |