Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin tanıtılması. |
|
2) |
Sağlık Politikaları ve Hemşirelik, Mevcut Sağlık yasaları ve Hemşirelik |
|
3) |
Sağlık politikası, temel kavramlar Sağlık politikası, sağlık sistemi, ekonomi politiği |
|
4) |
Hemşireliğin politik savunuculuğu, Temel felsefe ve politik analiz ve stratejiler |
|
5) |
Öğrencilerin Ülke sağlık sunumları Kanada Hemşireliği Amerika Hemşireliği Küba Hemşireliği İngiltere Hemşireliği |
|
6) |
Dünya da sağlık politikalarının tarihsel dönüşü,farklı ülkelerde sağlık politikaları |
|
7) |
Hemşirelik örgütleri, hemşirelik eylemleri, sağlık politikası ve etik |
|
8) |
Sağlıkta Dönüşüm Öğrenci sunumları |
|
9) |
Türkiye de Sağlık politikaları,1980 sonrası sağlık reformu ve uygulamaları |
|
10) |
Türkiye de Sağlık politikaları,1980 sonrası sağlık reformu ve uygulamaları |
|
11) |
Türkiye de Sağlık politikaları,1980 sonrası sağlık reformu ve uygulamaları |
|
12) |
Sağlık Politikalarında aktörler:devlet,finansman modelleri,sağlık çalışanları |
|
13) |
Sağlık Politikalarında aktörler:devlet,finansman modelleri,sağlık çalışanları |
|
14) |
Dersin değerlendirilmesi. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Hemşirelik alanındaki bilgilerini beceriye dönüştürebilmek, kapsamlı ve çağdaş bilgi, yaratıcı ve eleştirel düşünebilme becerisine sahip olmak. |
3 |
2) |
Sağlık bakımı uygulamalarında etik ilke ve kurulların birey ve toplum için önemini bilmek. |
5 |
3) |
Ulusal ve uluslararası düzeyde birey, aile ve toplumun sağlık sorunlarına ve bakım gereksinimlerine duyarlı, sağlığı koruma, geliştirme ve sağlık sorunlarının çözümüne yönelik toplum destekli, multidisipliner yaklaşımlı yöntemleri kullanabilmek. |
4 |
4) |
Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahip olmak. |
3 |
5) |
Hemşirelik alanındaki güncel mesleki bilişim ve bakım teknolojilerini çok ileri düzeyde kullanabilmek, yeni çözümler üretebilmek. |
4 |
6) |
Hemşireliğin kavram, ilke ve yöntemlerine ilişkin bilgiye erişebilmek, değerlendirebilmek, bilimsel araştırma yapabilmek, kazandığı bilgi ve becerileri uygulama alanına aktarabilmek. |
2 |
7) |
Kanıta dayalı uygulamaları takip etmek ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapmak. |
3 |
8) |
Mesleki uygulamalarında, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarındaki gelişim ve değişimleri izlemek. |
5 |
9) |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma ve projelerde rol almak. |
3 |
10) |
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirmek. |
2 |
11) |
Alanı ile ilgili ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapmak. |
2 |
12) |
Sağlık alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalar yapmak. |
1 |