HEMŞİRELİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HEM6020 | Aile Sağlığı | Güz | 3 | 0 | 3 | 9 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HAYAT YALIN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok. |
Dersin Amacı: | Aile sağlığı, aile sağlığını etkileyen faktörler, aile sağlığını koruma ve geliştirmeye yönelik bakımın planlanması, organize etme, değerlendirme ve farklı aile bakım gereksinimindeki bireylere bakım vermede ilke ve uygulamalar hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1 Aile sağlığının yapısal özeliklerini açıklayabilme 2 Aileye yönelik sağlık politikalarını ve yasaları açıklayabilme 3 Aile bireylerinin sağlık değerlendirmesi yapabilme ve bakım verebilme 4 Ailenin gelişimsel dönemlerine özgü riskli durumları ve ilişkili faktörlerin farkında olma 5 Ailede koruyucu sağlık yaklaşımlarına yönelik sağlık modellerini kavrayabilme 6 Aile bireylerinin gereksinimleri doğrultusunda eğitim ve danışmanlık yapabilme |
Aile sağlığını korunması ve geliştirilmesi, Sağlık politikaları ve aile, Aile sağlığı ve kültür, Gebelik ve aile sağlığı, Aile – bebek bağlanma süreci, Çocukluk dönemleri ve aile ilişkisi, Adölesan dönem ve aile, Yaşlı bireyin aileye etkisi, Ailede kronik hastalıkları ve yönetimi, Engelli bireyler ve aile infertilite ve aile sağlığı,Ölüm ve aile, Ailede ihmal ve istismar, Aile danışmanlığı ve hemşirelik, |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtılması | |
2) | Aile sağlığını korunması ve geliştirilmesi | |
3) | Sağlık politikaları ve aile, | |
4) | Aile sağlığı ve kültür | |
5) | Gebelik ve aile sağlığı | |
6) | Aile – bebek bağlanma süreci | |
7) | Çocukluk dönemleri ve aile ilişkisi | |
8) | Adölesan dönem ve aile | |
9) | Yaşlı bireyin aileye etkisi | |
10) | Ailede kronik hastalıkları ve yönetimi | |
11) | Ailede kronik hastalıkları ve yönetimi | |
12) | Ölüm ve aile | |
13) | Ailede ihmal ve istismar | |
14) | Dersin değerlendirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Her hafta verilecek. |
Diğer Kaynaklar: | Kaynaklar: Kuoğlu S, Demirbağ BC, Aile temelli sağlık yaklaşımı, 2015 akademisyen tıp evi Ocakçı AF, Alpar ŞE. Hemşirelikte kavram kuram ve model örnekleri 2013. İstanbul top kitap evi Bilen M. (2004). Sağlıklı İnsan İlişkileri. Anı Yayıncılık, Ankara Lorraine M. Wright RN , Maureen Leahey RN (2012). Nurses and Families: A Guide to Family Assessment and Intervention. 6. Edition Kaakinen, J. R., Gedaly-Duff, V., Coehlo, D.P, &Harmon Hanson, S.M. (2010). Family health care nursing: Theory, practice and research (4th ed.) Philadelphia: F.A. Davis Wright, L.M., & Leahey, M. (2005). Nurses and families: A guide to family assessment and intervention (4th ed.) Philadelphia: F.A. Davis Friedman, M. M., Bowden, V.R., & Jones, E.G. (2003). Family Nursing: Research, theory and practice (5th ed). Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall Denham, S (2003). Family Health: A framework for nursing. Philadelphia: F.A. Davis Doane, G. H.&Varcoe, C. (2005). Family nursing as relational inquiry: Developing health-promoting practice. Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 9 | 126 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 4 | 9 | 36 |
Sunum / Seminer | 4 | 15 | 60 |
Ödevler | 4 | 8 | 32 |
Küçük Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 257 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Hemşirelik alanındaki bilgilerini beceriye dönüştürebilmek, kapsamlı ve çağdaş bilgi, yaratıcı ve eleştirel düşünebilme becerisine sahip olmak. | 2 |
2) | Sağlık bakımı uygulamalarında etik ilke ve kurulların birey ve toplum için önemini bilmek. | 5 |
3) | Ulusal ve uluslararası düzeyde birey, aile ve toplumun sağlık sorunlarına ve bakım gereksinimlerine duyarlı, sağlığı koruma, geliştirme ve sağlık sorunlarının çözümüne yönelik toplum destekli, multidisipliner yaklaşımlı yöntemleri kullanabilmek. | 4 |
4) | Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahip olmak. | 2 |
5) | Hemşirelik alanındaki güncel mesleki bilişim ve bakım teknolojilerini çok ileri düzeyde kullanabilmek, yeni çözümler üretebilmek. | 2 |
6) | Hemşireliğin kavram, ilke ve yöntemlerine ilişkin bilgiye erişebilmek, değerlendirebilmek, bilimsel araştırma yapabilmek, kazandığı bilgi ve becerileri uygulama alanına aktarabilmek. | 2 |
7) | Kanıta dayalı uygulamaları takip etmek ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapmak. | |
8) | Mesleki uygulamalarında, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarındaki gelişim ve değişimleri izlemek. | 3 |
9) | Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma ve projelerde rol almak. | 2 |
10) | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirmek. | |
11) | Alanı ile ilgili ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapmak. | |
12) | Sağlık alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalar yapmak. | 4 |