HEMŞİRELİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HEM6018 | Onkoloji Hemşireliği | Güz | 3 | 0 | 3 | 9 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HAYAT YALIN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. GÜLBEYAZ CAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok. |
Dersin Amacı: | Öğrenciye kanserin nedenleri, korunma, tedavi ve bakımları konusunda, kanıta dayalı olarak bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Kanserle ilgili kavramları tanımlar 2. Bilinen karsinojenleri açıklar ve risk faktörlerini, korunma, erken tanı yöntemlerini tanımlar 3. Kanserin fiziksel ve psikolojik etkilerini tanımlar 4. Kanserli hastada semptom kontrolünü tanımlar 5. Kanserde kemoterapinin rolünü tartışır ve kemoterapötik ajanları sınıflar 6. Kanserde radyoterapi, cerrahi ve biyoterapinin rolünü karşılaştırır 7. Onkolojide acil durumları ve hemşirelik girişimlerini açıklar. 8. Kanserli hasta ve ailesi ile ilgili kanser tanı, tedavi ve baş etme stratejileri konusunda bakım planı geliştirir 9. Kanser hastasının bakımında yeni ürün ve hizmet tasarımının önemini bilir. |
Kanser ve hemşirelik, kanser tanımı, uzmanlık alanı olarak onkoloji hemşireliği, kanserde risk faktörleri, tanı yöntemleri, erken tanı, korunma ve hemşirenin rolü, kanserin fiziksel ve psikolojik etkileri, kanserde tedavi yöntemleri, kanserli hastada kanıta dayalı semptom yönetimi, kemoterapi ve hemşirelik uygulamaları, radyoterapide ve hemşirelik uygulamaları, kemik iliği transplantasyonu ve bakım, immünoterapide hemşirenin sorumlulukları, kanserde acil durumlar, kanserde palyatif bakım |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin Tanıtılması. | |
2) | Kanser ve hemşirelik, kanser tanımı, uzmanlık alanı olarak onkoloji hemşireliği | |
3) | Kanserde risk Faktörleri, Tanı Yöntemleri, Erken Tanı, Korunma ve Hemşirenin rolü | |
4) | Kanserin fiziksel ve psikolojik etkileri | |
5) | Kanserde Tedavi Yöntemleri Kanser tedavi yöntemlerinde yenilik | |
6) | Kanserli Hastada Kanıta Dayalı Semptom Yönetimi | |
7) | Kemoterapi ve hemşirelik uygulamaları | |
8) | Radyoterapide ve hemşirelik uygulamaları | |
9) | Kemik İliği Transplantasyonu ve Bakım | |
10) | İmmünoterapide Hemşirenin Sorumlulukları | |
11) | Kanserde acil durumlar | |
12) | Kanserde palyatif bakım | |
13) | Kanser hastasının bakımında yeni hizmet tasarımı. | |
14) | Dersin değerlendirilmesi. |
Ders Notları / Kitaplar: | Her hafta verilecek. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Smeltzer SC, Bare BG. (2000) Medical Surgical Nursing 9th Ed. Philadelphia, Lippincott 2. Lewis SL, Heitkemper MM, Dirksen SR, O'Brien PR. (2007) Medical-Surgical Nursing: Assessment and Management of Clinical Problems 7 th Ed. St.Louis 3. Missouri, Mosby Elsevier 4. Dolar E. (2005) İç Hastalıkları İstanbul, Nobel Tıp Kitapevleri 5. Langhorne M, Fulton J, Otto SE. (2007) Oncology Nursing 5 th Ed. Mosby Elsevier 6. Itano J, Taoka KN. (2005) Core Curriculum for Oncology |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 9 | 126 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 6 | 5 | 30 |
Sunum / Seminer | 7 | 5 | 35 |
Proje | 1 | 2 | 2 |
Ödevler | 6 | 8 | 48 |
Küçük Sınavlar | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 251 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Hemşirelik alanındaki bilgilerini beceriye dönüştürebilmek, kapsamlı ve çağdaş bilgi, yaratıcı ve eleştirel düşünebilme becerisine sahip olmak. | 2 |
2) | Sağlık bakımı uygulamalarında etik ilke ve kurulların birey ve toplum için önemini bilmek. | 4 |
3) | Ulusal ve uluslararası düzeyde birey, aile ve toplumun sağlık sorunlarına ve bakım gereksinimlerine duyarlı, sağlığı koruma, geliştirme ve sağlık sorunlarının çözümüne yönelik toplum destekli, multidisipliner yaklaşımlı yöntemleri kullanabilmek. | |
4) | Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahip olmak. | 4 |
5) | Hemşirelik alanındaki güncel mesleki bilişim ve bakım teknolojilerini çok ileri düzeyde kullanabilmek, yeni çözümler üretebilmek. | |
6) | Hemşireliğin kavram, ilke ve yöntemlerine ilişkin bilgiye erişebilmek, değerlendirebilmek, bilimsel araştırma yapabilmek, kazandığı bilgi ve becerileri uygulama alanına aktarabilmek. | 3 |
7) | Kanıta dayalı uygulamaları takip etmek ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapmak. | 4 |
8) | Mesleki uygulamalarında, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarındaki gelişim ve değişimleri izlemek. | 3 |
9) | Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma ve projelerde rol almak. | 4 |
10) | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirmek. | |
11) | Alanı ile ilgili ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapmak. | 2 |
12) | Sağlık alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalar yapmak. | 4 |