Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin tanıtımı. |
|
2) |
Halk Sağlığı, Temel Sağlık Hizmetleri, Türkiyede Sağlık Örgütlenmesi, Halk Sağlığı Hemşireliği |
|
3) |
Aile ve Aile Sağlığı Hemşireliği, Toplumu Tanıma |
|
4) |
Evde Bakımda Halk Sağlığı Hemşireliği, , Ev Ziyaretleri, Erken Tanı Hemşireliği |
|
5) |
Anne Çocuk Sağlığı–1 (Kadın Sağlığı, Üreme Sağlığı, AP ve Cinsel Yolla Bulaşan Hastalıklar) |
|
6) |
Anne Çocuk Sağlığı–2 (Doğum Öncesi, Doğum Odası ve Doğum Sonrasında Anne-Çocuk Bakımı) |
|
7) |
Okul Sağlığı, Adölesan Sağlığı, Erkek Sağlığı , Yaşlı Sağlığı |
|
8) |
Fiziksel-Sosyal Rehabilitasyonda Halk Sağlığı Hemşireliği |
|
9) |
Sağlık Eğitimi, Sağlığın Geliştirilmesi ve Sağlıklı Yaşam |
|
10) |
İletişim ve Danışmanlık, Toplum Ruh Sağlığı , İş Sağlığı, Sağlık ekonomisi |
|
11) |
Çevre Sağlığı, Sosyal Bulaşıcı Hastalıklar ve Bakım |
|
12) |
Kültürel Farklılıklar ve Toplum Temelli Hemşirelik Uygulamaları |
|
13) |
Epidemiyolojinin Halk Sağlığında Kullanılması, Enf. Hast. Önl. ve Kontrolü |
|
14) |
Vaka Yönetimi, Program Yönetimi - Kalite Yönetimi ve Dersin Değerlendirilmesi |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Hemşirelik alanındaki bilgilerini beceriye dönüştürebilmek, kapsamlı ve çağdaş bilgi, yaratıcı ve eleştirel düşünebilme becerisine sahip olmak. |
2 |
2) |
Sağlık bakımı uygulamalarında etik ilke ve kurulların birey ve toplum için önemini bilmek. |
5 |
3) |
Ulusal ve uluslararası düzeyde birey, aile ve toplumun sağlık sorunlarına ve bakım gereksinimlerine duyarlı, sağlığı koruma, geliştirme ve sağlık sorunlarının çözümüne yönelik toplum destekli, multidisipliner yaklaşımlı yöntemleri kullanabilmek. |
4 |
4) |
Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahip olmak. |
5 |
5) |
Hemşirelik alanındaki güncel mesleki bilişim ve bakım teknolojilerini çok ileri düzeyde kullanabilmek, yeni çözümler üretebilmek. |
4 |
6) |
Hemşireliğin kavram, ilke ve yöntemlerine ilişkin bilgiye erişebilmek, değerlendirebilmek, bilimsel araştırma yapabilmek, kazandığı bilgi ve becerileri uygulama alanına aktarabilmek. |
4 |
7) |
Kanıta dayalı uygulamaları takip etmek ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapmak. |
4 |
8) |
Mesleki uygulamalarında, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarındaki gelişim ve değişimleri izlemek. |
4 |
9) |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma ve projelerde rol almak. |
4 |
10) |
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirmek. |
4 |
11) |
Alanı ile ilgili ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapmak. |
2 |
12) |
Sağlık alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalar yapmak. |
5 |