HEMŞİRELİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
HEM6014 Halk Sağlığı Hemşireliği I Güz 3 8 3 12
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi HAYAT YALIN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok.
Dersin Amacı: Halk Sağlığı Hemşireliği alanında eğitim ve araştırma konusunda evrensel bilim insanı niteliklerini taşıyan, halk sağlığı hemşireliği alanlarında program geliştirebilen araştırma planlayıp gerçekleştirebilen Halk Sağlığı Hemşireliği bilim doktoru yetiştirmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler: toplum sağlığını korumak ve yükseltmek için halk sağlığı hemşiresi olarak gerekli bilgi ve beceriyi kazanır.

Dersin İçeriği

Halk Sağlığı Hemşireliği ile ilgili temel kavram ve ilkeler, öncelikli sağlık sorunlarının belirlenmesi, sağlık risklerinin azaltılması, sağlığı geliştiren, sürdüren, hastalıklardan koruyan, tedavi eden sağlık bakım sistemleri ile ilgili bilgi ve uygulamaları içerir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı.
2) Halk Sağlığı, Temel Sağlık Hizmetleri, Türkiyede Sağlık Örgütlenmesi, Halk Sağlığı Hemşireliği
3) Aile ve Aile Sağlığı Hemşireliği, Toplumu Tanıma
4) Evde Bakımda Halk Sağlığı Hemşireliği, , Ev Ziyaretleri, Erken Tanı Hemşireliği
5) Anne Çocuk Sağlığı–1 (Kadın Sağlığı, Üreme Sağlığı, AP ve Cinsel Yolla Bulaşan Hastalıklar)
6) Anne Çocuk Sağlığı–2 (Doğum Öncesi, Doğum Odası ve Doğum Sonrasında Anne-Çocuk Bakımı)
7) Okul Sağlığı, Adölesan Sağlığı, Erkek Sağlığı , Yaşlı Sağlığı
8) Fiziksel-Sosyal Rehabilitasyonda Halk Sağlığı Hemşireliği
9) Sağlık Eğitimi, Sağlığın Geliştirilmesi ve Sağlıklı Yaşam
10) İletişim ve Danışmanlık, Toplum Ruh Sağlığı , İş Sağlığı, Sağlık ekonomisi
11) Çevre Sağlığı, Sosyal Bulaşıcı Hastalıklar ve Bakım
12) Kültürel Farklılıklar ve Toplum Temelli Hemşirelik Uygulamaları
13) Epidemiyolojinin Halk Sağlığında Kullanılması, Enf. Hast. Önl. ve Kontrolü
14) Vaka Yönetimi, Program Yönetimi - Kalite Yönetimi ve Dersin Değerlendirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Haftalık verilecek.
Diğer Kaynaklar: 1.Öztürk Y, Günay O (2010). Halk Sağlığı Genel Bilgiler, Erciyes Üniversitesi Yayınları, Kayseri.
2.Erci B (2010).Halk Sağlığı Hemşireliği, Göktuğ Basım Yayın ve Pazarlama, Amasya.
3.Stanhope M, Lancaster J (2012).PublicHealthNursing,Elsevier,USA.
4.Güler Ç, Akın L. (2006), Halk Sağlığı Temel Bilgiler, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 8 112
Uygulama 14 8 112
Sunum / Seminer 5 6 30
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 256

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Hemşirelik alanındaki bilgilerini beceriye dönüştürebilmek, kapsamlı ve çağdaş bilgi, yaratıcı ve eleştirel düşünebilme becerisine sahip olmak. 2
2) Sağlık bakımı uygulamalarında etik ilke ve kurulların birey ve toplum için önemini bilmek. 5
3) Ulusal ve uluslararası düzeyde birey, aile ve toplumun sağlık sorunlarına ve bakım gereksinimlerine duyarlı, sağlığı koruma, geliştirme ve sağlık sorunlarının çözümüne yönelik toplum destekli, multidisipliner yaklaşımlı yöntemleri kullanabilmek. 4
4) Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahip olmak. 5
5) Hemşirelik alanındaki güncel mesleki bilişim ve bakım teknolojilerini çok ileri düzeyde kullanabilmek, yeni çözümler üretebilmek. 4
6) Hemşireliğin kavram, ilke ve yöntemlerine ilişkin bilgiye erişebilmek, değerlendirebilmek, bilimsel araştırma yapabilmek, kazandığı bilgi ve becerileri uygulama alanına aktarabilmek. 4
7) Kanıta dayalı uygulamaları takip etmek ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapmak. 4
8) Mesleki uygulamalarında, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarındaki gelişim ve değişimleri izlemek. 4
9) Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma ve projelerde rol almak. 4
10) Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirmek. 4
11) Alanı ile ilgili ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapmak. 2
12) Sağlık alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalar yapmak. 5