HEMŞİRELİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HEM6012 | Psikiyatri Hemşireliği I | Güz | 3 | 8 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HAYAT YALIN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, ruhsal bozukluklarda birincil, ikincil, üçüncül düzey koruyucu hemşirelik yaklaşımları ile psikiyatri alanında kullanılan farmakolojik ve non farmakolojik tedavi yöntemleri hakkında bilgi edinmeyi sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1- Ruhsal bozukluklarda koruyucu hemşirelik yaklaşımlarını tanımlayabilir. 2- Ruhsal bozukluklarda tedavi ve bakımda aktif rol alabilir. 3- Ruh sağlığı alanında hemşirenin yasal ve etik sorumluluklarını bilir. |
1- Ruh sağlığı ve hastalıkları hemşireliğinin gelişimi 2- Madde Kullanım Bozukluğu ve Hemşirelik Yaklaşımı 3- Duygu Durum Bozukluğu ve Hemşirelik Yaklaşımı 4- Anksiyete Bozukluğu ve Hemşirelik Yaklaşımı 5- Kişilik Bozuklukları ve Hemşirelik Yaklaşımı 6- Psikoseksüel Bozukluklar ve Hemşirelik Yaklaşımı 7- Psikofizyolojik Hastalıklar ve Hemşirelik Yaklaşımı 8- Organik Mental Bozukluklar ve Hemşirelik Yaklaşımı 9- Sanrılı Bozukluklar ve Hemşirelik Yaklaşımı 10- Çocukluk ve Ergenlik Çağı Ruhsal Sorunları ve Hemşirelik Yaklaşımı 11- Ruh Sağlığı Sorunlarında Farmakolojik Tedaviler 12- Ruh Sağlığı Sorunlarda Somatik Tedaviler ve Psikoterapiler 13- Beynin Biyokimyasal İşlevleri: Nörotransmitterler ve Yolakları, Psikiyatride Kullanılan İlaçlar ve Etki Yolları 14- Ruh Sağlığı Alanında Yasal ve Etik Konular |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı | |
2) | Ruh sağlığı ve hastalıkları hemşireliğinin gelişimi | |
3) | Madde Kullanım Bozukluğu ve Hemşirelik Yaklaşımı | |
4) | Duygu Durum Bozukluğu ve Hemşirelik Yaklaşımı | |
5) | Anksiyete Bozukluğu ve Hemşirelik Yaklaşımı | |
6) | Kişilik Bozuklukları ve Hemşirelik Yaklaşımı | |
7) | Psikoseksüel Bozukluklar ve Hemşirelik Yaklaşımı | |
8) | Psikofizyolojik Hastalıklar ve Hemşirelik Yaklaşımı | |
9) | Organik Mental Bozukluklar ve Hemşirelik Yaklaşımı | |
10) | Sanrılı Bozukluklar ve Hemşirelik Yaklaşımı | |
11) | Çocukluk ve Ergenlik Çağı Ruhsal Sorunları ve Hemşirelik Yaklaşımı | |
12) | Ruh Sağlığı Sorunlarında Farmakolojik ve Somatik Tedaviler ve Psikoterapiler | |
13) | Beynin Biyokimyasal İşlevleri: Nörotransmitterler ve Yolakları, Psikiyatride Kullanılan İlaçlar ve Etki Yolları | |
14) | Ruh Sağlığı Alanında Yasal ve Etik Konular, Dersin değerlendirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları haftalık olarak verilecektir. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Çam O. VE Engin E.(Edt). Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Bakım Sanatı. İstanbul Tıp Kitabevi,2014. 2. Öztürk O.ve Uluşahin A. Ruh Sağlığı ve Bozuklukları. Nobel Tıp Kitabevleri, 2008. 3. Varcolis ME. Foundations of Psychiatric Mental Health Nursing ( 3 edt), W. B. Saunders Company, USA, 1998. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 9 | 126 |
Uygulama | 14 | 8 | 112 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 5 | 3 | 15 |
Ödevler | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 259 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Hemşirelik alanındaki bilgilerini beceriye dönüştürebilmek, kapsamlı ve çağdaş bilgi, yaratıcı ve eleştirel düşünebilme becerisine sahip olmak. | 2 |
2) | Sağlık bakımı uygulamalarında etik ilke ve kurulların birey ve toplum için önemini bilmek. | 5 |
3) | Ulusal ve uluslararası düzeyde birey, aile ve toplumun sağlık sorunlarına ve bakım gereksinimlerine duyarlı, sağlığı koruma, geliştirme ve sağlık sorunlarının çözümüne yönelik toplum destekli, multidisipliner yaklaşımlı yöntemleri kullanabilmek. | 3 |
4) | Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahip olmak. | 5 |
5) | Hemşirelik alanındaki güncel mesleki bilişim ve bakım teknolojilerini çok ileri düzeyde kullanabilmek, yeni çözümler üretebilmek. | 4 |
6) | Hemşireliğin kavram, ilke ve yöntemlerine ilişkin bilgiye erişebilmek, değerlendirebilmek, bilimsel araştırma yapabilmek, kazandığı bilgi ve becerileri uygulama alanına aktarabilmek. | 4 |
7) | Kanıta dayalı uygulamaları takip etmek ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapmak. | 4 |
8) | Mesleki uygulamalarında, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarındaki gelişim ve değişimleri izlemek. | 4 |
9) | Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma ve projelerde rol almak. | 4 |
10) | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirmek. | 4 |
11) | Alanı ile ilgili ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapmak. | 2 |
12) | Sağlık alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalar yapmak. | 5 |