HEMŞİRELİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HEM6010 | İç Hastalıkları Hemşireliği I | Güz | 3 | 8 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HAYAT YALIN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. FATMA ETİ ASLAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | İç Hastalıkları hemşireliğine temel oluşturabilecek kavram, durum ve yaklaşımları tartışmak, - Bakış açısı oluşturmak ve - Edinilen bilgilerin uygulamaya aktarılabilmesini sağlamaktır |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1- Temel Sağlık Hizmetlerini açıklayabilmek 2- Türkiye’nin Genel Sağlık Sorunlarını açıklayabilmek 3- Etik ve Etik Yaklaşımlar, İç Hastalıkları Hemşireliğinde Etik ve Örnek Durumları açıklayabilmek 4- Holistik Yaklaşımı açıklayabilmek 5- Ağrı ve Ağrı Yönetimini açıklayabilmek 6- Uyku ve Hemşirelik Yaklaşımlarını açıklayabilmek 7- Enteral-Parenteral Beslenmeyi açıklayabilmek 8- Kronik Hastalıklarda Bakımı açıklayabilmek 9- Yaşam Kalitesi ve Öz bakımı açıklayabilmek 10- Onkoloji Hemşireliği ve tedavilerini açıklayabilmek |
Programın Açıklanması ve Hazırlık Çalışmaları 2- Seminer Konularına Hazırlık, Araştırma Çalışmaları 3- Sağlık- Hastalık Kavramı ve Holistik Yaklaşım 4- Türkiye’nin Sağlık Politikası ve Genel Sağlık Sorunları 5- Toplam Kalite Yaklaşımı ve Akreditasyon 6- Hasta ve Çalışan Güvenliği 7- Ağrı ve Ağrı Yönetimi 8- Uyku ve Hemşirelik Yaklaşımları 9- Enteral-Parenteral Beslenme 10- Sağlıkla İlişkili Enfeksiyonlar/Hastane enfeksiyonları 11- Yaşam Kalitesi ve Özbakım 12- Kronik Hastalıklarda Bakım 13- Etik ve Etik Yaklaşımlar, İç Hastalıkları Hemşireliğinde Etik ve Örnek Durumlar 14- Elektif Konu (Grubun karar vereceği/Tez çalışma alanı konusu) |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı | |
2) | Seminer Konularına Hazırlık, Araştırma Çalışmaları | |
3) | Sağlık- Hastalık Kavramı ve Holistik Yaklaşım | |
4) | Türkiye’nin Sağlık Politikası ve Genel Sağlık Sorunları | |
5) | Toplam Kalite Yaklaşımı ve Akreditasyon | |
6) | Hasta ve Çalışan Güvenliği | |
7) | Ağrı ve Ağrı Yönetimi | |
8) | Uyku ve Hemşirelik Yaklaşımları | |
9) | Enteral-Parenteral Beslenme | |
10) | Sağlıkla İlişkili Enfeksiyonlar/Hastane enfeksiyonları | |
11) | Yaşam Kalitesi ve Özbakım | |
12) | Kronik Hastalıklarda Bakım | |
13) | Kronik Hastalıklarda Bakım | |
14) | Dersin değerlendirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | haftalık verilecek |
Diğer Kaynaklar: | 1.Birol L., Akdemir N.(2005). İç Hastalıkları Hemşireliği, Genişletilmiş 2. Baskı, Ankara:Ofset Yayınları. 2. Erdemir F., Yılmaz E. (2003).Hemşirelik Sınıflama Sistemleri,Ankara:Başkent Üniversitesi Yayınları. 3.Birol L. (2000). Hemşirelik Süreci, İzmir: Bozkaya Matbacılık. 4.Lewis, S.L., Heitlemper, M.M., Dirksen, S.R., O'Brien P.G. (2007).Medical-Surgical Nursing: Assessment and Management of Clinical Problems. 7th ed.Mosby Elsevier. 5. Hogan, M. A., Estridge, S., Zygmont, D., Davenport, J. (2007).Medical-surgical nursing : reviews & rationales , 2nd ed. Upper Saddle River, New Jersey : Prentice Hall. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 9 | 126 |
Uygulama | 14 | 8 | 112 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 5 | 3 | 15 |
Sunum / Seminer | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 257 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Hemşirelik alanındaki bilgilerini beceriye dönüştürebilmek, kapsamlı ve çağdaş bilgi, yaratıcı ve eleştirel düşünebilme becerisine sahip olmak. | 2 |
2) | Sağlık bakımı uygulamalarında etik ilke ve kurulların birey ve toplum için önemini bilmek. | 5 |
3) | Ulusal ve uluslararası düzeyde birey, aile ve toplumun sağlık sorunlarına ve bakım gereksinimlerine duyarlı, sağlığı koruma, geliştirme ve sağlık sorunlarının çözümüne yönelik toplum destekli, multidisipliner yaklaşımlı yöntemleri kullanabilmek. | 4 |
4) | Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahip olmak. | 5 |
5) | Hemşirelik alanındaki güncel mesleki bilişim ve bakım teknolojilerini çok ileri düzeyde kullanabilmek, yeni çözümler üretebilmek. | 4 |
6) | Hemşireliğin kavram, ilke ve yöntemlerine ilişkin bilgiye erişebilmek, değerlendirebilmek, bilimsel araştırma yapabilmek, kazandığı bilgi ve becerileri uygulama alanına aktarabilmek. | 4 |
7) | Kanıta dayalı uygulamaları takip etmek ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapmak. | 4 |
8) | Mesleki uygulamalarında, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarındaki gelişim ve değişimleri izlemek. | 4 |
9) | Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma ve projelerde rol almak. | 4 |
10) | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirmek. | 4 |
11) | Alanı ile ilgili ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapmak. | 2 |
12) | Sağlık alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalar yapmak. | 5 |