HEMŞİRELİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
HEM6010 İç Hastalıkları Hemşireliği I Güz 3 8 3 12
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi HAYAT YALIN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. FATMA ETİ ASLAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: İç Hastalıkları hemşireliğine temel oluşturabilecek kavram, durum ve yaklaşımları tartışmak, - Bakış açısı oluşturmak ve - Edinilen bilgilerin uygulamaya aktarılabilmesini sağlamaktır

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1- Temel Sağlık Hizmetlerini açıklayabilmek
2- Türkiye’nin Genel Sağlık Sorunlarını açıklayabilmek
3- Etik ve Etik Yaklaşımlar, İç Hastalıkları Hemşireliğinde Etik ve Örnek Durumları açıklayabilmek
4- Holistik Yaklaşımı açıklayabilmek
5- Ağrı ve Ağrı Yönetimini açıklayabilmek
6- Uyku ve Hemşirelik Yaklaşımlarını açıklayabilmek
7- Enteral-Parenteral Beslenmeyi açıklayabilmek
8- Kronik Hastalıklarda Bakımı açıklayabilmek
9- Yaşam Kalitesi ve Öz bakımı açıklayabilmek
10- Onkoloji Hemşireliği ve tedavilerini açıklayabilmek

Dersin İçeriği

Programın Açıklanması ve Hazırlık Çalışmaları
2- Seminer Konularına Hazırlık, Araştırma Çalışmaları
3- Sağlık- Hastalık Kavramı ve Holistik Yaklaşım
4- Türkiye’nin Sağlık Politikası ve Genel Sağlık Sorunları
5- Toplam Kalite Yaklaşımı ve Akreditasyon
6- Hasta ve Çalışan Güvenliği
7- Ağrı ve Ağrı Yönetimi
8- Uyku ve Hemşirelik Yaklaşımları
9- Enteral-Parenteral Beslenme
10- Sağlıkla İlişkili Enfeksiyonlar/Hastane enfeksiyonları
11- Yaşam Kalitesi ve Özbakım
12- Kronik Hastalıklarda Bakım
13- Etik ve Etik Yaklaşımlar, İç Hastalıkları Hemşireliğinde Etik ve Örnek Durumlar
14- Elektif Konu (Grubun karar vereceği/Tez çalışma alanı konusu)

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı
2) Seminer Konularına Hazırlık, Araştırma Çalışmaları
3) Sağlık- Hastalık Kavramı ve Holistik Yaklaşım
4) Türkiye’nin Sağlık Politikası ve Genel Sağlık Sorunları
5) Toplam Kalite Yaklaşımı ve Akreditasyon
6) Hasta ve Çalışan Güvenliği
7) Ağrı ve Ağrı Yönetimi
8) Uyku ve Hemşirelik Yaklaşımları
9) Enteral-Parenteral Beslenme
10) Sağlıkla İlişkili Enfeksiyonlar/Hastane enfeksiyonları
11) Yaşam Kalitesi ve Özbakım
12) Kronik Hastalıklarda Bakım
13) Kronik Hastalıklarda Bakım
14) Dersin değerlendirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: haftalık verilecek
Diğer Kaynaklar: 1.Birol L., Akdemir N.(2005). İç Hastalıkları Hemşireliği, Genişletilmiş 2. Baskı, Ankara:Ofset Yayınları.
2. Erdemir F., Yılmaz E. (2003).Hemşirelik Sınıflama Sistemleri,Ankara:Başkent Üniversitesi Yayınları.
3.Birol L. (2000). Hemşirelik Süreci, İzmir: Bozkaya Matbacılık.
4.Lewis, S.L., Heitlemper, M.M., Dirksen, S.R., O'Brien P.G. (2007).Medical-Surgical Nursing: Assessment and Management
of Clinical Problems. 7th ed.Mosby Elsevier.
5. Hogan, M. A., Estridge, S., Zygmont, D., Davenport, J. (2007).Medical-surgical nursing : reviews & rationales , 2nd ed.
Upper Saddle River, New Jersey : Prentice Hall.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 9 126
Uygulama 14 8 112
Sınıf Dışı Ders Çalışması 5 3 15
Sunum / Seminer 2 1 2
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 257

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Hemşirelik alanındaki bilgilerini beceriye dönüştürebilmek, kapsamlı ve çağdaş bilgi, yaratıcı ve eleştirel düşünebilme becerisine sahip olmak. 2
2) Sağlık bakımı uygulamalarında etik ilke ve kurulların birey ve toplum için önemini bilmek. 5
3) Ulusal ve uluslararası düzeyde birey, aile ve toplumun sağlık sorunlarına ve bakım gereksinimlerine duyarlı, sağlığı koruma, geliştirme ve sağlık sorunlarının çözümüne yönelik toplum destekli, multidisipliner yaklaşımlı yöntemleri kullanabilmek. 4
4) Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahip olmak. 5
5) Hemşirelik alanındaki güncel mesleki bilişim ve bakım teknolojilerini çok ileri düzeyde kullanabilmek, yeni çözümler üretebilmek. 4
6) Hemşireliğin kavram, ilke ve yöntemlerine ilişkin bilgiye erişebilmek, değerlendirebilmek, bilimsel araştırma yapabilmek, kazandığı bilgi ve becerileri uygulama alanına aktarabilmek. 4
7) Kanıta dayalı uygulamaları takip etmek ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapmak. 4
8) Mesleki uygulamalarında, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarındaki gelişim ve değişimleri izlemek. 4
9) Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma ve projelerde rol almak. 4
10) Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirmek. 4
11) Alanı ile ilgili ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapmak. 2
12) Sağlık alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalar yapmak. 5