HEMŞİRELİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HEM6008 | Hemşirelik Esasları I | Güz | 3 | 8 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HAYAT YALIN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Hemşirelik bakımında temel kavram, kuram, ilke, yöntem ve uygulamalara ilişkin bilgi ve beceri geliştirme |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1- Hemşirelik bakımındaki temel kavramları bilir. 2- Hemşirelik bakımındaki kuram ve ilkeleri bilir. 3- Hemşirelik bakımındaki yöntemleri bilir. 4- Hemşirelik bakımındaki uygulamaları bilir ve uygulayabilir. |
1- Bir sağlık disiplini olarak hemşirelik ve mesleki aşamaları 2- Sağlıklı/hasta bebek ve çocuklara öncelikle konulabilecek hemşirelik tanıları ve bakımlar 3- Sağlıklı/hasta adölesan ve yetişkinlere öncelikle konulabilecek hemşirelik tanıları ve bakımlar 4- 4- Hemşirelik ve liderlik 5- Sağlıklı/hasta yaşlılara öncelikle konulabilecek hemşirelik tanıları ve bakımlar 6- Hemşirelik kuramlarının hemşirelik uygulamalarına uyarlanması 7- Hemşirelik kuramlarının hemşirelik uygulamalarına uyarlanması 8- Kronik hastalığı olan bireylere öncelikle konulabilecek hemşirelik tanıları ve bakımlar 9- Hemşirelik kuramlarının hemşirelik eğitimi ile ilişkisi 10- Cerrahi operasyon geçirmiş bireylere öncelikle konulabilecek hemşirelik tanıları ve bakımlar 11- Hemşirelik kuramlarının hemşirelik araştırmalarında kullanılması 12- Hemşirelik kuramlarının hemşirelik araştırmalarında kullanılması 13- Bulaşıcı hastalığı olan bireylere öncelikle konulabilecek hemşirelik tanıları ve bakımlar 14- Psikiyatrik hastalığı olan bireylere öncelikle konulabilecek hemşirelik tanıları ve bakımlar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı | |
2) | Bir sağlık disiplini olarak hemşirelik ve mesleki aşamaları | |
3) | Sağlıklı/hasta bebek ve çocuklara öncelikle konulabilecek hemşirelik tanıları ve bakımlar | |
4) | Sağlıklı/hasta adölesan ve yetişkinlere öncelikle konulabilecek hemşirelik tanıları ve bakımlar | |
5) | Hemşirelik ve liderlik | |
6) | Sağlıklı/hasta yaşlılara öncelikle konulabilecek hemşirelik tanıları ve bakımlar | |
7) | Hemşirelik kuramlarının hemşirelik uygulamalarına uyarlanması | |
8) | Kronik hastalığı olan bireylere öncelikle konulabilecek hemşirelik tanıları ve bakımlar | |
9) | Hemşirelik kuramlarının hemşirelik eğitimi ile ilişkisi | |
10) | Cerrahi operasyon geçirmiş bireylere öncelikle konulabilecek hemşirelik tanıları ve bakımlar | |
11) | Hemşirelik kuramlarının hemşirelik araştırmalarında kullanılması | |
12) | Bulaşıcı hastalığı olan bireylere öncelikle konulabilecek hemşirelik tanıları ve bakımlar | |
13) | Psikiyatrik hastalığı olan bireylere öncelikle konulabilecek hemşirelik tanıları ve bakımlar | |
14) | Dersin değerlendirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | haftalık verilecek |
Diğer Kaynaklar: | 1.Birol. L. (2009). Hemşirelik Süreci Kitabı, 6.Baskı, Etki Matbaacılık Yayıncılık Ltd. Şti., İzmir. 2. Erdemir, F. (2005). Hemşirelik Tanıları El Kitabı, 2. Baskı, Nobel Yayınları. 3. Kozier, B., Erb, G., Berman, A.J., Burke, K. (2004). Fundamentals of Nursing Concepts, Process, and Practice (7. bs.). New Jersey: Prentice-Hall, Inc. 4. Potter, P., Perry, A. (2009). Fundamentals of Nursing (7. bs.). Canada: Mosby Elsevier. 5. Taylor, C., Lillis, C., LeMone, P. (2001). Fundamentals of Nursing The Art and Science of Nursing Care (4. bs.). Philadelphia: Lippincott Williams&Wilkins. 6. Ulusoy, M.F., Görgülü, R.S. (2001). Hemşirelik Esasları-Temel Kuram, Kavram, İlke ve Yöntemler, Cilt:I, 5. bs., Ankara: 72 TDFO Ltd.Şti. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 9 | 126 |
Uygulama | 14 | 8 | 112 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 3 | 5 | 15 |
Sunum / Seminer | 3 | 1 | 3 |
Ödevler | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 260 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Hemşirelik alanındaki bilgilerini beceriye dönüştürebilmek, kapsamlı ve çağdaş bilgi, yaratıcı ve eleştirel düşünebilme becerisine sahip olmak. | 4 |
2) | Sağlık bakımı uygulamalarında etik ilke ve kurulların birey ve toplum için önemini bilmek. | 5 |
3) | Ulusal ve uluslararası düzeyde birey, aile ve toplumun sağlık sorunlarına ve bakım gereksinimlerine duyarlı, sağlığı koruma, geliştirme ve sağlık sorunlarının çözümüne yönelik toplum destekli, multidisipliner yaklaşımlı yöntemleri kullanabilmek. | 2 |
4) | Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahip olmak. | 5 |
5) | Hemşirelik alanındaki güncel mesleki bilişim ve bakım teknolojilerini çok ileri düzeyde kullanabilmek, yeni çözümler üretebilmek. | 3 |
6) | Hemşireliğin kavram, ilke ve yöntemlerine ilişkin bilgiye erişebilmek, değerlendirebilmek, bilimsel araştırma yapabilmek, kazandığı bilgi ve becerileri uygulama alanına aktarabilmek. | 4 |
7) | Kanıta dayalı uygulamaları takip etmek ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapmak. | 4 |
8) | Mesleki uygulamalarında, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarındaki gelişim ve değişimleri izlemek. | 3 |
9) | Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma ve projelerde rol almak. | 4 |
10) | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirmek. | 4 |
11) | Alanı ile ilgili ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapmak. | 2 |
12) | Sağlık alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalar yapmak. | 4 |