HEMŞİRELİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HEM6029 | Davranış Nörobiyolojisi | Güz | 3 | 0 | 3 | 9 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HAYAT YALIN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok. |
Dersin Amacı: | Davranış nörobiyolojisinde temel kavram ve mekanizmaların öğretilmesi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1 Davranış oluşumunda önemli sistemler ve birbirleri üzerine etkilerini öğrenmek 2 Davranışla ilgili fonksiyonel nöroanatomi öğrenmek 3 Davranışları oluşturan temel nörobiyolojik mekanizmaları öğrenmek |
Nörobiyoloji ve davranış biliminin tarihsel gelişimi Davranışsal nörobiyolojinin temel kavramları: sinapstan beyin devrelerine, beynin karmaşık yapısı Davranışsal olaylarda rol oynayan temel anatomik beyin bölgeleri Davranışsal fonksiyonların fizyolojik temelleri Davranışsal fonksiyonlarda rol oynayan temel sinyal yolakları ve nörotransmitter katılımı Kognitif fonksiyonlar, sosyal davranış, duyular ve nörobiyoloji Davranışsal plastisite ve etkileri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtılması. | |
2) | Davranış nörobiyolojisine yönelik nöroanatomi | |
3) | Prefrontal korteks | |
4) | Wernike ve brocca | |
5) | Sensorimotor kontrol | |
6) | Talamus-kortikotalamik döngüler | |
7) | Limbik sistem | |
8) | Amigdala | |
9) | Öğrenme nörobiyolojisi | |
10) | Bellek nörobiyolojisi | |
11) | Dikkat nörobiyolojisi | |
12) | Bilişsel fonksiyonlar | |
13) | Çalışma haftası. | |
14) | Dersin değerlendirilmesi. |
Ders Notları / Kitaplar: | Her hafta verilecek. |
Diğer Kaynaklar: | Biological Psychology: An Introduction to Behavioral, Cognitive, and Clinical Neuroscience, Sixth Edition by S. Marc Breedlove, Neil V. Watson and Mark R. Rosenzweig (2010) Essentials of Neuropsychiatry and Behavioral Neurosciences by Stuart C. Yudofsky and Robert E. Hales (2010) Neuroscience: Neuropsychology, Neuropsychiatry, Behavioral Neurology, Brain & Mind. (Advanced Text) by R. Joseph (2011) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 9 | 126 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 4 | 10 | 40 |
Sunum / Seminer | 6 | 12 | 72 |
Ödevler | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 248 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Hemşirelik alanındaki bilgilerini beceriye dönüştürebilmek, kapsamlı ve çağdaş bilgi, yaratıcı ve eleştirel düşünebilme becerisine sahip olmak. | 3 |
2) | Sağlık bakımı uygulamalarında etik ilke ve kurulların birey ve toplum için önemini bilmek. | 3 |
3) | Ulusal ve uluslararası düzeyde birey, aile ve toplumun sağlık sorunlarına ve bakım gereksinimlerine duyarlı, sağlığı koruma, geliştirme ve sağlık sorunlarının çözümüne yönelik toplum destekli, multidisipliner yaklaşımlı yöntemleri kullanabilmek. | 1 |
4) | Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahip olmak. | 4 |
5) | Hemşirelik alanındaki güncel mesleki bilişim ve bakım teknolojilerini çok ileri düzeyde kullanabilmek, yeni çözümler üretebilmek. | 4 |
6) | Hemşireliğin kavram, ilke ve yöntemlerine ilişkin bilgiye erişebilmek, değerlendirebilmek, bilimsel araştırma yapabilmek, kazandığı bilgi ve becerileri uygulama alanına aktarabilmek. | |
7) | Kanıta dayalı uygulamaları takip etmek ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapmak. | 2 |
8) | Mesleki uygulamalarında, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarındaki gelişim ve değişimleri izlemek. | 2 |
9) | Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma ve projelerde rol almak. | 2 |
10) | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirmek. | 2 |
11) | Alanı ile ilgili ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapmak. | |
12) | Sağlık alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalar yapmak. |