HEMŞİRELİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HEM6021 | Araştırma Etiği | Bahar | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HAYAT YALIN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Hemşirelik eğitimindeki uygulamaların etik kurallarını ve değerlerini incelemektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1 Araştırma etiğini içselleştirebilme 2 Hemşirelik felsefesini içselleştirebilme 3 Hemşirelik bakımını etik ilkeler ve meslek ahlak yasasına uygun olarak yürütebilme |
Felsefi anlamda ahlak ve etik Etiğin dünyada ve ülkemizdeki tarihi Klinik çalışmalarda “daha iyi etik standartlar” için neler yapılabilir? Bilimsel Yanıltma Biçimleri İnsan ve hasta hakları Hemşirelik ve etik, hemşirelik etiğinin tarihçesi Etik kavramlar Etik sorunlar Hemşirenin görev, yetki ve sorumlulukları, hemşirelikle ilgili yasa, tüzük ve yönetmelikler. Malpraktis |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı | |
2) | Felsefi anlamda ahlak ve etik | |
3) | Etiğin dünyada ve ülkemizdeki tarihi | |
4) | Klinik çalışmalarda “daha iyi etik standartlar” için neler yapılabilir? | |
5) | Klinik çalışmalarda “daha iyi etik standartlar” için neler yapılabilir? | |
6) | Bilimsel Yanıltma Biçimleri | |
7) | İnsan ve hasta hakları | |
8) | Hemşirelik ve etik, hemşirelik etiğinin tarihçesi | |
9) | Etik kavramlar | |
10) | Etik sorunlar | |
11) | Etik sorunlar | |
12) | Hemşirenin görev, yetki ve sorumlulukları, hemşirelikle ilgili yasa, tüzük ve yönetmelikler | |
13) | Malpraktis | |
14) | Dersin değerlendirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | haftalık verilecek |
Diğer Kaynaklar: | Üstün Ç. (2002) Tıp Etiği Kavramlarına Giriş, Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Yayınları, no. 154, İzmir. 2. Demirhan A.D, Oğuz Y., Elçioğlu Ö., Doğan H. (2001) Klinik Etik, Klinik Uygulamalarda Etik Sorunlar, Nobel Tıp Kitapevleri, İstanbul. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 8 | 112 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 4 | 6 | 24 |
Sunum / Seminer | 4 | 8 | 32 |
Proje | 4 | 8 | 32 |
Ödevler | 5 | 10 | 50 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 252 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Hemşirelik alanındaki bilgilerini beceriye dönüştürebilmek, kapsamlı ve çağdaş bilgi, yaratıcı ve eleştirel düşünebilme becerisine sahip olmak. | 4 |
2) | Sağlık bakımı uygulamalarında etik ilke ve kurulların birey ve toplum için önemini bilmek. | 5 |
3) | Ulusal ve uluslararası düzeyde birey, aile ve toplumun sağlık sorunlarına ve bakım gereksinimlerine duyarlı, sağlığı koruma, geliştirme ve sağlık sorunlarının çözümüne yönelik toplum destekli, multidisipliner yaklaşımlı yöntemleri kullanabilmek. | 4 |
4) | Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahip olmak. | 3 |
5) | Hemşirelik alanındaki güncel mesleki bilişim ve bakım teknolojilerini çok ileri düzeyde kullanabilmek, yeni çözümler üretebilmek. | 3 |
6) | Hemşireliğin kavram, ilke ve yöntemlerine ilişkin bilgiye erişebilmek, değerlendirebilmek, bilimsel araştırma yapabilmek, kazandığı bilgi ve becerileri uygulama alanına aktarabilmek. | 4 |
7) | Kanıta dayalı uygulamaları takip etmek ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapmak. | 3 |
8) | Mesleki uygulamalarında, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarındaki gelişim ve değişimleri izlemek. | 5 |
9) | Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma ve projelerde rol almak. | 3 |
10) | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirmek. | 5 |
11) | Alanı ile ilgili ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapmak. | 1 |
12) | Sağlık alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalar yapmak. | 4 |