Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin Tanıtılması.
Kardiyovasküler Sistemin Yapı ve Fonksiyonları. |
|
2) |
Kardiyovasküler Bozukluğu Olan Hastanın Tanılanması |
|
3) |
Kardiyovasküler Hastalıklarda Tanı İşlemleri ve Hemşirelik Yaklaşımları |
|
4) |
Temel Elektrokardiyografi ve Sistematik Analizi |
|
5) |
Kardiyovasküler Hastalıklarda Risk Değerlendirmesi Kardiyovasküler Hastalıklarda Korunma |
|
6) |
Akut Koroner Sendromlar ve Hemşirelik Yaklaşımları |
|
7) |
Konjenital Kalp Hastalıkları ve Hemşirelik Yaklaşımları |
|
8) |
Aritmiler ve Hemşirelik Yaklaşımları |
|
9) |
Kardiyomiyopatiler ve Hemşirelik Yaklaşımları |
|
10) |
Kalp Yetersizliği ve Hemşirelik Yaklaşımları |
|
11) |
Hipertansiyon ve Hemşirelik Yaklaşımları |
|
12) |
Valvüler Hastalıklar ve Hemşirelik Yaklaşımları |
|
13) |
Periferik Vasküler Bozukluklar ve Hemşirelik Yaklaşımları |
|
14) |
Kardiyovasküler Sistemin Enfektif Hastalıkları ve Hemşirelik Yaklaşımları
Dersin değerlendirilmesi. |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Haftalık verilecek |
Diğer Kaynaklar: |
Kitaplar 1. Crawford MH., Kardiyoloji Tanı ve Tedavi , Erol Ç.,Biberoğlu K.,Ataer E(Ed).Güneş Tıp Kitabevleri, 3. Baskı, 2010. 2. Foody JM, Koruyucu Kardiyoloji, 2. Baskı, Pfizer,2006. 3. Runge MS, Ohman M. Netter'in Kardiyolojisi, Buğdacı S (Çev), Nobel Kitapevleri, 2008. 4. Kaplan NM, Kaplan's Clinical Hypertansion, lippincott Williams&Wilkins, 2006. 5. Battegay EJ, Lıp GYH., Bakrıs G., Hipertansiyon Temelleri ve Uygulama, Kozan Ö (Çev), 2009 Dergiler 1.European Journal of Cardiovascular Nursing 2.Journal of Cardiovascular Nursing 3.Kardivasküler Hemşirelik Dergisi |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Hemşirelik alanındaki bilgilerini beceriye dönüştürebilmek, kapsamlı ve çağdaş bilgi, yaratıcı ve eleştirel düşünebilme becerisine sahip olmak. |
2 |
2) |
Sağlık bakımı uygulamalarında etik ilke ve kurulların birey ve toplum için önemini bilmek. |
4 |
3) |
Ulusal ve uluslararası düzeyde birey, aile ve toplumun sağlık sorunlarına ve bakım gereksinimlerine duyarlı, sağlığı koruma, geliştirme ve sağlık sorunlarının çözümüne yönelik toplum destekli, multidisipliner yaklaşımlı yöntemleri kullanabilmek. |
|
4) |
Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahip olmak. |
4 |
5) |
Hemşirelik alanındaki güncel mesleki bilişim ve bakım teknolojilerini çok ileri düzeyde kullanabilmek, yeni çözümler üretebilmek. |
|
6) |
Hemşireliğin kavram, ilke ve yöntemlerine ilişkin bilgiye erişebilmek, değerlendirebilmek, bilimsel araştırma yapabilmek, kazandığı bilgi ve becerileri uygulama alanına aktarabilmek. |
3 |
7) |
Kanıta dayalı uygulamaları takip etmek ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapmak. |
4 |
8) |
Mesleki uygulamalarında, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarındaki gelişim ve değişimleri izlemek. |
3 |
9) |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma ve projelerde rol almak. |
4 |
10) |
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirmek. |
|
11) |
Alanı ile ilgili ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapmak. |
2 |
12) |
Sağlık alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalar yapmak. |
4 |