HEMŞİRELİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HEM6002 | Sağlık Bilişimi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 9 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HAYAT YALIN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Sağlık bilişimi, bilgisayara dayalı bilgi sistemlerinin gereksinimlerinin tanımlanması, sağlık uygulamalarındaki bilgi sistemlerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi ve bu sistemlerin sağlık alanında uygulamalar ve hasta sonuçları üzerindeki etkilerinin ölçümüne odaklanır. Bu kavramların Sağlık kurumlarında görev yapan hemşirelerce yeterli derecede algılanmasını ve verilen hizmete etkin bir şekilde yansıtılması için gerekli bilgi ve becerinin kazanılmasını amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Sağlık bilişimi gelişimini, kapsamını ve uygulamalarını tanımlar Sağlık bilişimine uygulanan veri tabanını yönetebilmeli ve email, internet araştırması, word kullanımı, sunum, yazılım kullanır Hemşirelik bakımının sağlanmasında bilişimin kullanılmasındaki yasal, etik, eğitim ve ekonomik konuları ve klinik bilginin yönetimini tartışır |
Sağlık Bakım Profesyonelleri için İnformatik Donanım, Yazılım ve Personel Destek Sistemleri Kaliteli Bilgi Sağlama Elektronik İletişim ve İnternet Sağlık Bakım Bilgi Sistemi Sağlık Bakım Bilgi Sistemini Seçme Sisteme Uygulama ve Sürdürme Bilgi Sistemi Eğitimi Bilgi Güvenliği ve Gizlilik Sistem Entegrasyonu Elektronik Sağlık Kayıtları Sağlık Bakım Eğitiminde Bilgisayarın Kullanımı Telesağlık |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı | |
2) | Sağlık Bakım Profesyonelleri için İnformatik | |
3) | Donanım, Yazılım ve Personel Destek Sistemleri | |
4) | Kaliteli Bilgi Sağlama | |
5) | Elektronik İletişim ve İnternet | |
6) | Sağlık Bakım Bilgi Sistemi ve Sağlık Bakım Bilgi Sistemini Seçme | |
7) | Sisteme Uygulama ve Sürdürme | |
8) | Bilgi Sistemi Eğitimi | |
9) | Bilgi Güvenliği ve Gizlilik | |
10) | Sistem Entegrasyonu | |
11) | Elektronik Sağlık Kayıtları | |
12) | Sağlık Bakım Eğitiminde Bilgisayarın Kullanımı | |
13) | Telesağlık | |
14) | Dersin değerlendirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | haftalık verilecektir. |
Diğer Kaynaklar: | Thede, L. (2003), Informatics and Nursing: Opportunities and Challenges. Philadelphia: Lippincott. Hebda, T., Czar, P., Mascara, C. (2005), Handbook of Informatics for Nurses & Health Care Professionals, Pearson Education Inc, New Jersey |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 9 | 126 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 5 | 10 | 50 |
Sunum / Seminer | 3 | 6 | 18 |
Proje | 3 | 6 | 18 |
Ödevler | 4 | 8 | 32 |
Küçük Sınavlar | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 250 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Hemşirelik alanındaki bilgilerini beceriye dönüştürebilmek, kapsamlı ve çağdaş bilgi, yaratıcı ve eleştirel düşünebilme becerisine sahip olmak. | 5 |
2) | Sağlık bakımı uygulamalarında etik ilke ve kurulların birey ve toplum için önemini bilmek. | 5 |
3) | Ulusal ve uluslararası düzeyde birey, aile ve toplumun sağlık sorunlarına ve bakım gereksinimlerine duyarlı, sağlığı koruma, geliştirme ve sağlık sorunlarının çözümüne yönelik toplum destekli, multidisipliner yaklaşımlı yöntemleri kullanabilmek. | 3 |
4) | Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahip olmak. | 3 |
5) | Hemşirelik alanındaki güncel mesleki bilişim ve bakım teknolojilerini çok ileri düzeyde kullanabilmek, yeni çözümler üretebilmek. | 5 |
6) | Hemşireliğin kavram, ilke ve yöntemlerine ilişkin bilgiye erişebilmek, değerlendirebilmek, bilimsel araştırma yapabilmek, kazandığı bilgi ve becerileri uygulama alanına aktarabilmek. | 4 |
7) | Kanıta dayalı uygulamaları takip etmek ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapmak. | 4 |
8) | Mesleki uygulamalarında, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarındaki gelişim ve değişimleri izlemek. | 4 |
9) | Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma ve projelerde rol almak. | 3 |
10) | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirmek. | 3 |
11) | Alanı ile ilgili ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapmak. | 2 |
12) | Sağlık alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalar yapmak. | 4 |