FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SAB6001 | İleri Araştırma Yöntemleri | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. FATMA ETİ ASLAN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. İSHAK AYDEMİR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Bu derste, öğrenciye bilimsel bir araştırma sürecinin aşamaları olan planlı ve sistemli olarak verilerin toplanması, çözümlenmesi, yorumlanarak değerlendirilmesi ve rapor edilmesi aşamalarında liderlik yapabilme becerisi kazandırılması amaçlanır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1 Araştırma önceliklerini bilir, 2 Araştırma probleminin çözümü için uygun nitel yada nicel yaklaşımı seçebilir, 3 Araştırmanın kavramsal çerçevesini kuram/modele dayalı olarak oluşturabilir, 4 Makaleleri kanıt değerine göre sınıflandırabilir, 5 Hemşirelikte araştırma kullanımı ve kanıta dayalı uygulama aşamalarını bilir, 6 Bir araştırma makalesini eleştirel olarak okur ve değerlendirir. |
Hemşirelik alanındaki sorunlara çözüm aramak ve hemşirelik uygulamalarını geliştirmek için nitel ve nicel araştırma yaklaşımları, araştırma etiği, hemşirelikte araştırma kullanımı ve kanıta dayalı uygulamalar bu dersin içeriği oluşturmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma/ Dersin tanıtımı | |
2) | Bilim, Araştırma ve Hemşirelik Araştırmaları | |
3) | Bilimsel Araştırma Süreci | |
4) | Literatür Tarama ve İnceleme | |
5) | Bilim ve Araştırma ile İlgili Temel Kavramlar | |
6) | Araştırma Amacı, Araştırma Soruları, Hipotez Oluşturma, Sınırlılıklar | |
7) | Araştırma Konusu Seçimi | |
8) | Nitel Araştırmalar | |
9) | Veri Toplama Yöntem ve Araçları Araçların Geçerlik ve Güvenirliği | |
10) | Verilerin Analizi | |
11) | Araştırma Raporunu Yazma | |
12) | Araştırmalarda Etik | |
13) | Hemşirelikte Araştırma Kullanımı ve Kanıta Dayalı Uygulamalar | |
14) | Dersin Değerlendirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Dersin öğretim üyesi tarafından her hafta öğrenciye okuma yapacağı kaynaklar önerilir./ The suggested references for reading are offered by the course instructor to the students weekly. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Akdur, R. (1996). Sağlık bilimlerinde araştırma ve tez yapma rehberi: Projelendirme, uygulama, rapor yazma. Ankara. 2. Aksayan, S., Bahar, Z., Bayık, A., Emiroğlu, O.N., Erefe, İ., Görak, G., Karataş, N., Kocaman, G., Kubilay, G., Seviğ, Ü. (2012). Hemşirelikte araştırma ilke süreç ve yöntemleri. Erefe İ. (Ed.). 4.baskı. Ankara: Odak Ofset. 3. Burns, N., & Grove, S.K. (1997). The practice of nursing research: Conduct, critique & utilization (3th ed.). Philadelphia: W.B. Saunders Company. 4. Burns, N.,& Grove, S.K. (2009). The practice of nursing research: Appraisal, synthesis, and generation of evidence (6th ed.). St. Louis, Missouri: Saunders & Elsevier. 5. Dempsey, P.A., & Dempsey, A.D. (2000). Using nursing research process, critical evaluation and utilization (5th ed.). Philadelphia: Lippincott. 6. Erdoğan,S., Nahcivan, N., Esin M.N. (2014). Hemşirelikte araştırma, süreç, uygulama ve kritik. Nobel Tıp Kitabevleri. İstanbul. 7. LoBiondo-Wood,G., & Haber, J.(2002). Nursing research: Methods, critical appraisal, and utilization (5th ed.). St.Louis, Missouri: Mosby Year. 8. LoBiondo-Wood, G., & Haber, J. (2010). Nursing research: Methods and critical appraisal for evidence-based practice (7th ed.). St. Louis, Missouri: Mosby & Elsevier. 9. Özdamar, K. (2003). Modern bilimsel araştırma yöntemleri. 1.Baskı, Eskişehir: ETAM A.Ş. Matbaası. 10. Parahoo, K. (1997). Nursing research: Principles, process and ıssues. Great Britain: MacMillan Press. Ltd. 11. Polit, D.F., & Beck, C. T. (2010). Essentials of nursing research: Appraising evidence for nursing practice (7th ed.). Philadelphia: Wolters Kluwer, Lippincott Williams & Wilkins. 12. Talbot, L.A. (1995). Principles and practice of nursing research. St.Louis: Mosby Year Book Inc. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 5 | 10 | 50 |
Sunum / Seminer | 4 | 6 | 24 |
Proje | 4 | 8 | 32 |
Küçük Sınavlar | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 130 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |