FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FTR5002 İleri Tedavi Edici Egzersizler Güz 2 2 3 8

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi HAZAL GENÇ
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. BURAK KUNDURACIOĞLU
Doç. Dr. DİLBER KARAGÖZOĞLU COŞKUNSU
Opsiyonel Program Bileşenleri: YOK
Dersin Amacı: Farklı egzersiz yaklaşımlarının öğrenilmesi ve egzersiz reçeteleme prensiplerinin kazandırılması.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Farklı egzersiz yöntemlerini bilir.
2. Egzersiz programı planlayabilir.
3. Hastalığa uygun egzersiz seçebilir.
4. Egzersiz protokollerini bilir.

Dersin İçeriği

Bu ders; kas fizyolojisi, egzersiz fizyolojisi, egzersiz protokolleri ile farklı egzersiz yaklaşımlarını içerir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Oryantasyon
2) Egzersiz Reçetelendirme- Kuvvetlendirme Antrenmanları
3) Egzersiz Reçetelendirme
4) Germe Egzersizleri
5) Egzersiz Testleri
6) Aerobik ve Anaerobik egzersiz
7) Kasa özgü egzersiz yaklaşımları
8) Skolyozun üç boyutlu tedavisi, Doruk, Yağmur, Buket, Hııt
9) Sporculara özgü egzersiz yaklaşımları
10) Pilates egzersizleri-Literatürdeki yeri
11) Yoga
12) Teknoloji Destekli Egzersiz Uygulamaları
13) İleri Egzersiz Yaklaşımları
14) Genel Tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Haftalık olarak verilecektir. / Will be given weekly.
Diğer Kaynaklar: Bu bölümde derste kullanılacak kaynakları belirtebilirsiniz.
1)Egzersiz Tedavisinde Temel Prensipler ve Yöntemler. Yazar: Saadet Otman
2) Terapatik Egzersiz Temeller ve Teknikler Carolyn Kisner, Lynn Allen Colby, Nezire Köse, Naciye Vardar Yağlı Hipokrat Kitabevi.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 11 154
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 198

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek. 3
2) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek ve bu değerleri öğretebilmek. 3
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak, bağımsız çalışmalar planlayabilmek. 2
4) Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve bu bilgileri uygulamaya aktarabilmek. 3
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 4
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim, danışmanlık ve alanında liderlik becerisine sahip olmak. 3
7) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. 4
8) Güncel, etkin iletişim becerilerini kullanabilmek; sağlık ekibi içinde etkin çalışabilme becerisi kazanmak. 5
9) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri, bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanarak teknolojik çözümler üretebilmek. 4
10) Sağlık bilimleri ile ilgili bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak, alanı ile ilgili sistematik veri analizi yapabilmek. 3
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim kurmak ve stratejik yaklaşımla projeler geliştirebilmek. 3
12) Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model olma, disiplinler arası etkileşimi kavramak ve kullanmak. 3