Toplum ve toplumsal yapı, toplumsallaşma, kültür, kişilik, toplumsal gruplar, birey ve gelişimi, güdüler ve duygular, duyum, algı,tepkisel ve edimsel koşullanmalar yardımı ile öğrenme, bilişsel öğrenme, bellek ve öğrenme stratejileri, sosyal etki ve uyma, iletişim ve propaganda, kişilik ve savunma mekanizmaları, tutumlar, kişi- grup tanımları, büyük ve küçük gruplar, örgütlü örgütsüz gruplar, grup davranışları, liderlik, saldırganlık, bireysel düşünce ve davranışların toplumun düşünce ve davranışlarına olan etkileri, toplumun düşünce ve davranışlarının birey üzerindeki etkileri. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin Tanıtımı Faaliyet Ve İşleyişinin Açıklanması
|
|
2) |
Toplum ve toplumsal yapı, toplumsallaşma |
|
3) |
Kültür, kişilik, toplumsal gruplar, |
|
4) |
Birey ve gelişimi |
|
5) |
Güdüler ve duygular, duyum, algı |
|
6) |
Tepkisel ve edimsel koşullanmalar yardımı ile öğrenme, bilişsel öğrenme |
|
7) |
Bellek ve öğrenme stratejileri |
|
8) |
Bellek ve öğrenme stratejileri |
|
9) |
Sosyal etki ve uyma, iletişim ve propaganda |
|
10) |
Kişilik ve savunma mekanizmaları, tutumlar, kişi grup tanımları |
|
11) |
Büyük ve küçük gruplar, örgütlü örgütsüz gruplar, grup davranışları |
|
12) |
Liderlik |
|
13) |
Saldırganlık |
|
14) |
Toplumun düşünce ve davranışlarının birey üzerindeki etkileri |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek |
2 |
2) |
Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek
|
2 |
3) |
Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek
|
2 |
4) |
Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek |
2 |
5) |
Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek |
2 |
6) |
Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)
|
2 |
7) |
Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek
|
3 |
8) |
Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak
|
2 |
9) |
Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek
|
2 |
10) |
Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek
|
2 |
11) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”)
|
2 |
12) |
Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek |
2 |
13) |
Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek
|
2 |