LOJİSTİK YÖNETİMİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
OGK1014 Davranış Bilimleri ve Güvenlik İletişimi Güz 2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi AHMET NACİ ÜNAL
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. AYBİKE ELİF BOLCAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Bulunmamaktadır.
Dersin Amacı: Davranış Bilimleri dersi ile öğrencilerin insan davranışının psikolojik ve sosyolojik yönlerini; kişilik, kültür vb. etkenlerin davranışa etkisini; iletişim ve iletişimin önemini kavramasını sağlamak amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Sosyal ortamda ve iş ortamında insan davranışının temel özellikleri hakkında bilgi sahibi olur.
2. İnsan davranışının nasıl oluştuğunu açıklayan kuramları bilir.
3. İnsanların öğrenme, güdülenme ve algılama gibi süreçlerinin nasıl işlediğini bilir.
4. Kişisel özellikler açısından insanlar arası benzerlikler ve farklılıkları bilir.
5. Kültür, kültürel farklılıklar, stres ve bunların davranışa etkisi konularında bilgi sahibidir.
6. İletişim ile ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibidir.

Dersin İçeriği

Ders kapsamında; davranışlar ve temelleri, motivasyon, tutumlar, inançlar, değerler ve davranış etkileri, algı ve atfetme süreçleri, öğrenme, kişilik, kültür, gruplar ve grup davranışları, liderlik, stres yönetimi ve iletişim kavramı konuları incelenmektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Davranış Bilimlerine Giriş
2) Davranışlar ve Biyolojik Temelleri.
3) Güdüler ve Güdülenme
4) Tutumlar ve Davranışlar
5) Algı ve Algılama
6) Yükleme (Atfetme)
7) Öğrenme ve Öğrenme Kuramları
8) Kişilik ve Kişilik Kuramları
9) İnançlar ve Değerler
10) Kültür ve Davranış
11) Gruplar ve Grup Davranışı
12) Liderlik
13) Stres Yönetimi
14) İletişim

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Hasan Tutar, Davranış Bilimleri:Kavramlar ve Kuramlar, Seçkin Yayıncılık, 2013
M.Şerif Şimşek, Tahir Akgemci, Adnan Çelik, Davranış Bilimleri, Gazi Kitabevi, 2010.
Diğer Kaynaklar: http://www.guvenlikdunyasi.com.tr/

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 10
Ödev 2 % 6
Ara Sınavlar 1 % 24
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ödevler 2 2 4
Küçük Sınavlar 2 1 2
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 79

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek
2) Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek
3) İş süreçlerini ayırt edebilme ve süreçlerin lojistik yönetiminde verimlilik artışındaki önemini kavramak.
4) Lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak 2
5) Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin ve tabii ki İnternet'in iş hayatında ve Lojistik Yönetimindeki önemini kavramak ve etkin olarak kullanabilmek.
6) Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak.
7) İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak
8) Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak 4
9) Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek
10) Küreselleşmenin gereksinimlerini ve önemli sorunlarını kavramak
11) Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak.
12) En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek 2
13) Liderlik vasıflarına sahip olmak bunun yanında takım üyesi olmayı da başarmak
14) İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak