DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
OGK1007 | Temel İlk Yardım | Bahar | 0 | 2 | 1 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AHMET NACİ ÜNAL |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. ERDAL ÇALIŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Bulunmamaktadır. |
Dersin Amacı: | Öğrencilere temel ilk yardım bilgisi edindirme. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Kazalarda durumlarda karşılaşılabilecek olayları önceden tahmin etme 2. Kazalara ilişkin önlem alma 3. Kaza durumunda ilk yardım yapabilme 4. Yaralanmalarda ilk yardım yapılabilme 5. Güvenliğin sağlanmasında yapılabilecekler |
1. Dersin tanıtımı faaliyet ve işleyişinin açıklanması 2. İlkyardımın tanımı 3. Ana ilkeler 4. Yaralanmalar 5. Kalp krizi 6. Ağır yanıklar 7. Hafif yanıklar 8. Hafif yanıklar 9. Zehirlenmeler 10. Kırık çıkıklar 11. Burkulmalar 12. Yaralanmalar 13. Kazalara karşı önlemler 14. Yaralı taşıma 15. Final Sınavı 16. Final Sınavı |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı faaliyet ve işleyişinin açıklanması | |
2) | İlkyardımın tanımı | |
3) | Ana ilkeler | |
4) | Yaralanmalar | |
5) | Kalp krizi | |
6) | Ağır yanıklar | |
7) | Hafif yanıklar | |
8) | Hafif yanıklar | |
9) | Zehirlenmeler | |
10) | Kırık çıkıklar | |
11) | Burkulmalar | |
12) | Yaralanmalar | |
13) | Kazalara karşı önlemler | |
14) | Yaralı taşıma |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim Görevlisi tarafından hazırlanan çeşitli görsel materyal |
Diğer Kaynaklar: | http://www.guvenlikdunyasi.com.tr/ |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 10 |
Ödev | 5 | % 6 |
Ara Sınavlar | 1 | % 24 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 5 | 2 | 10 |
Küçük Sınavlar | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 99 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |