REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
OGK1007 Temel İlk Yardım Güz 0 2 1 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi AHMET NACİ ÜNAL
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. ERDAL ÇALIŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Bulunmamaktadır.
Dersin Amacı: Öğrencilere temel ilk yardım bilgisi edindirme.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Kazalarda durumlarda karşılaşılabilecek olayları önceden tahmin etme
2. Kazalara ilişkin önlem alma
3. Kaza durumunda ilk yardım yapabilme
4. Yaralanmalarda ilk yardım yapılabilme
5. Güvenliğin sağlanmasında yapılabilecekler

Dersin İçeriği

1. Dersin tanıtımı faaliyet ve işleyişinin açıklanması
2. İlkyardımın tanımı
3. Ana ilkeler
4. Yaralanmalar
5. Kalp krizi
6. Ağır yanıklar
7. Hafif yanıklar
8. Hafif yanıklar
9. Zehirlenmeler
10. Kırık çıkıklar
11. Burkulmalar
12. Yaralanmalar
13. Kazalara karşı önlemler
14. Yaralı taşıma
15. Final Sınavı
16. Final Sınavı

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı faaliyet ve işleyişinin açıklanması
2) İlkyardımın tanımı
3) Ana ilkeler
4) Yaralanmalar
5) Kalp krizi
6) Ağır yanıklar
7) Hafif yanıklar
8) Hafif yanıklar
9) Zehirlenmeler
10) Kırık çıkıklar
11) Burkulmalar
12) Yaralanmalar
13) Kazalara karşı önlemler
14) Yaralı taşıma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğretim Görevlisi tarafından hazırlanan çeşitli görsel materyal
Diğer Kaynaklar: http://www.guvenlikdunyasi.com.tr/

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 10
Ödev 5 % 6
Ara Sınavlar 1 % 24
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Uygulama 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ödevler 5 2 10
Küçük Sınavlar 2 1 2
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 99

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2