Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma, İlkyardım nedir? İlkyardım İlkeleri
|
|
2) |
Hasta veya Yaralı Bireyin ve Olay Yerinin Değerlendirilmesi, Sistemler
|
|
3) |
Birincil ve ikincil değerlendirme
|
|
4) |
Temel Yaşam Desteği, Otomatik Eksternal Defibrilatör (OED) Kullanımı
|
|
5) |
Solunum yolu tıkanıklığı
|
|
6) |
Kanamalarda ilkyardım, Şokta ilkyardım,
Uzuv kopmalarında ilkyardım,
Yabancı cisim batmalarında ilkyardım,
Doğal delik kanamalarında ilkyardım
|
|
7) |
Kırık, Çıkık ve Burkulmalarda Ilk Yardım
|
|
7) |
Yaralanmalarda ilkyardım,
Göze, kulağa ve buruna yabancı cisim kaçmalarında ilkyardım
|
|
8) |
Bilinç bozukluklarında ilk yardım, bayılma, koma, ateşli havale, sara krizi, şeker yükselmesi ve düşmesi, kalp krizi ve kalp spazmında ilkyardım
|
|
9) |
Zehirlenmelerde ilk yardım. Hayvan ısırmalarında ilkyardım
|
|
10) |
Yanıklar ve yıldırım ve elektrik çarpmasında İlkyardım
|
|
11) |
Sıcak ve güneş çarpmalarında, donmalarda, Suda boğulmalarda İlkyardım
|
|
12) |
Kırıklarda İlkyardım Çıkık ve Burkulmalarda İlkyardım,
|
|
13) |
Hasta veya Yaralı Bireylerin Kaza Yerinden Uzaklaştırılması ve Taşıma Teknikleri
|
|
14) |
Araçtan insan çıkarma yöntemi (Rentek Manevrası)
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Haftalık olarak dağıtılacaktır.
Weekly distributed by the course lecturer.
|
Diğer Kaynaklar: |
1- Doç.Dr. Fatma Eti Aslan, İlkyardım, Yüce yayınları, 2005
2- İnan F H, Kurt Z, Kubilay İ. Temel İlkyardım Uygulamaları Eğitim Kitabı. T.C. Sağlık Bakanlığı Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü. İlkyardım ve Acil Sağlık Hizmetleri Daire Başkanlığı. Ankara 2011.
3- Güleç MA, Akkaya M, Önen G, Çelik K. Temel İlkyardım Uygulamaları Eğitim Kitabı. T.C. Sağlık Bakanlığı Ankara İl Sağlık Müdürlüğü Acil ve Afetlerde Sağlık Hizmetleri Şube Müdürlüğü. Ankara 2012.
4- Aygören Dirim, İlkyardım, Esin yayınları, 1999
5- Halil İbrahim Somyürek, Huriye Kumaş, Ahmet Kumaş, İlkyardım Teknikleri Palme yayıncılık, 2007
6- Kürşat Karacabey, Recep Özmerdivenli, Sağlık, Yaşam Bilgisi ve İlkyardım, 2007 |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek |
2 |
2) |
Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek
|
2 |
3) |
Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek
|
2 |
4) |
Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek |
2 |
5) |
Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek |
2 |
6) |
Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)
|
2 |
7) |
Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek
|
3 |
8) |
Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak
|
2 |
9) |
Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek
|
2 |
10) |
Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek
|
2 |
11) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”)
|
2 |
12) |
Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek |
2 |
13) |
Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek
|
2 |