TIBBİ GÖRÜNTÜLEME TEKNİKLERİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
TGT2005 | Parenteral Uygulamalar | Güz | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. FIRAT KARA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | YOK |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; sağlık bakım uygulamalarında tanı ve tedavi amacıyla kullanılan farmakolojik parenteral ajanların lokal ve sistemik etkilerinin, yan/istenmeyen etkilerinin öğrencilere aktarılmasıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1- Parenteral ilaçların etki mekanizmalarını tanımlar. 2- Farklı parenteral ilaç gruplarının yan etkilerini karşılaştırır. 3- Parenteral ilaçları uygulanmasında gelişebilecek komplikasyonları önler. 4- Parenteral ilaç uygulamalarında, yasal ve etik sorumlulukları açıklar. |
Parenteral ilaç türleri ve uygulama yöntemleri, ilaç etkileşimleri, yasal ve etik sorumluluklar ve parenteral ilaç uygulamalarında hasta eğitimi konuları bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İlaç uygulamalarına giriş | Yok |
2) | İlaçların sınıflandırılması | Yok |
3) | Yaşam bulguları-1 | Yok |
4) | Yaşam bulguları-2 | Yok |
5) | İlaçların etki mekanizması | Yok |
6) | İlaç etkileşimleri | Yok |
7) | Beslenme ve Mide entübasyonu | Yok |
8) | Enteral beslenme yöntemleri | Yok |
9) | Parenteral beslenme | Yok |
10) | Oksijen tedavisi ve bakımı | Yok |
11) | Aspirasyonlar | Yok |
12) | Parenteral yolla ilaç uygulamalarında gelişebilecek komplikasyonlar | Yok |
13) | İlaç yönetimi/ parenteral ilaçların uygulanmasına ilişkin hasta eğitimi | Yok |
14) | Parenteral ilaç uygulama hatalarının önlenmesinde yasal ve etik sorumluluklar | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Haftalık olarak dağıtılacaktır. Weekly distributed by the course lecturer. |
Diğer Kaynaklar: | Wiegand D. and Carlson K. AACN Procedure Manual for Critical Care 5th Edition, Elsevier Saunders, Philadelphia, 2005. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 4 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 71 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tıbbi Görüntüleme Teknikleri programı alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygular. | 5 |
2) | Sağlık sistemi içerisinde bulunan kurum ve kuruluşları tanır; görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder. | 3 |
3) | Radyoloji, radyoterapi ve nükleer tıp alanlarında kullandığı cihaz ve ekipmanların kontrol ve bakımını yapabilme veya gerektiği durumlarda (arıza, periyodik medikal bakım, vb.) yaptırabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | 3 |
4) | Radyasyon güvenliğini ve radyasyondan korunmayı bilir, koruyucu önlemlerle kendisini, hastaları ve toplumu radyasyondan korur. | 3 |
5) | Mesleki bilgi ve becerisini artırmak ve gelişimini sağlamak için gerekli programlara, mesleki hizmet içi eğitim faaliyetlerine ve diğer çalışmalara katılır. | 2 |
6) | Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar. | 2 |